Grand magazín 10/2014 (23. května – 4. června)
Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.
Krátce ze světa
Navzdory brzkému konci v závodě vytrvalostní BES se britskému týmu Triple 888 zalíbila účast v mezinárodních mistrovstvích společnosti SRO. Dle informací z 30. května se nynější účastník domácího mistrovství (také pořádaného SRO) chystá letos ještě na závod 1 000 km na Nürburgringu, kterým vyvrcholí letošní ročník vytrvalostní BES. V následující sezoně se Britové poohlížejí po účasti v sérii krátkých závodů Blancpain Sprint Series, kde zvažují nasazení dvou vozů v profesionální třídě.
Německý tým HTP Motorsport nasazuje ve vytrvalostní BES dvě vozidla v profesionální kategorii. Dle informací z 30. května však není ve Spa vyloučeno nasazení třetího vozu. V něm by se mohli objevit loňští vítězové Maximilian Buhk a Maximilian Götz. Přestože je přislíbena také účast Bernda Schneidera, vítězné trio se spolu neobjeví společně.
Výsledkový servis
Blancpain Endurance Series (2/5); BGTS (4/12), Silverstone
V Silverstone se nyní díky účasti domácích zájemců vyšplhal počet účastníků na 44, pole však do závodu bylo ochuzeno o ferrari z amatérské třídy poničené v závěru kvalifikace. V tříhodinovém klání se tak utkalo 13 profesionálních posádek, 22 smíšených sestav a osm vozů obsazených amatéry.
Větší část závodu patřila mclarenům týmu ART GP, které v závěru z vedení vystrnadilo bentley týmu M-Sport. Premiérové výhře závodní novinky luxusního výrobce napomohl výjezd zpomalovacího vozu.
Výsledky závodu a další informace naleznete Zde.
ADAC GT Masters (3/8), Lausitzring
Víkendu, který díky dostupnosti z naší domoviny podpořené účastí Tomáše Engeho mohl přilákat také české diváky, se stejně jako v Holandsku zúčastnilo celkem 25 posádek.
První závod
Nečekanému vítězství v prvním z klání napomohl vynikající start Buhka (č. 26, HTP, Mercedes) z šesté příčky. Německý mladík se dokázal před úvodní zatáčkou propracovat za vedoucího Keilwitze (č. 1, Callaway, Corvette). O dvě vteřiny rychlejší výměna pak do vedení katapultovala střídajícího Götze (č. 26), problémy při výměně naopak přivodily horké chvilky Gavinovi (č. 1), který musel hájit bronzovou pozici před dotírajícím Baumannem (č. 19, Schubert, BMW).
Poslední místo po nevydařené kvalifikaci dokázal posunem o deset míst vylepšit Von Thurn und Taxis (č. 24, Reiter, Chevrolet). Střídající Enge se probojoval dokonce na první bodované místo.
Vítězná posádka urazila během hodiny 43 kol.
p.
|
Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
M.Buhk/M.Götz | HTP |
Mercedes
|
1:00:12.194
|
2.
|
R.Renauer/N.Siedler | Herberth |
Porsche
|
+ 13.841
|
3.
|
D.Keilwitz/O.Gavin | Callaway |
Corvette
|
+ 18.041
|
10.
|
A.von Thurn Taxis/T.Enge | Reiter |
Chevrolet
|
+ 47.381
|
Druhý závod
Pouze na jedno kolo přišel Baumann (č. 19, Schubert, BMW) o svoji vedoucí pozici vybojovanou v kvalifikaci na úkor Bleekemolena (č. 18, Callaway, Corvette). Poté si Baumann mohl začít budovat náskok na nebezpečnějšího Rasta (č. 10, Prosperia, Audi), takže své kolegyni předával vůz s osmi vteřinami náskoku. Claudia poté mohla po ujetí 44 kol připsat na konto týmu Schubert první letošní vítězství.
Svoji lepší startovní pozici dokázal Enge (č. 24, Reiter, Chevrolet) vylepšit posunem z 15. příčky na šestou. Přestože se střídající Von Thurn und Taxis v závodě propadl o dvě místa, zásadnější byla jeho dodatečná penalizace třiceti vteřinami. Více o vystoupení českého jezdce během třetího víkendu německé série naleznete v tiskové zprávě českého jezdce zveřejněné Zde.
p.
|
Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
C.Hürtgen/D.Baumann | Schubert |
BMW
|
1:01:00.087
|
2.
|
K.van der Linde/R.Rast | Prosperia |
Audi
|
+ 2.694
|
3.
|
M.Ragginger/J.van Lagen | Schütz (GW IT) |
Porsche
|
+ 20.326
|
14.
|
A.von Thurn Taxis/T.Enge | Reiter |
Chevrolet
|
+ 1:33.193
|
Očekávané události
6. – 8. června - International GT Open (2/8), Algarve
Šest posádek v profesionálnější SGT doplní dalších patnáct sestav z kategorie GTS. I přes tři hostující týmy (Ebimotors, Noguiera – Porsche, Veloso – Lamborghini) se jedná o úbytek zájemců v porovnání s úvodním podnikem v Německu.
Přenos závodu můžete sledovat prostřednictvím stránek pořadatele (Zde případně Zde). Časy vysílání naleznete v níže uvedené tabulce.
Událost | Den | GT Sport | Start |
70´ závod | Sobota | 15,45-17,25 |
15,55
|
60´ závod | Neděle | 11,45-13,15 |
11,55
|
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.
6. – 8. června - ADAC GT Masters (4/8), Red Bull Ring
Německý šampionát se podnikem na rakouském okruhu dostane do své poloviny. Především díky účasti domácí stáje Grasser s dvojicí vozů Lamborghini Gallardo se na Red Bull Ringu utká celkem 27 vozů. Mezi nimi opět nebude chybět Tomáš Enge (č. 24, Reiter, Chevrolet). V tomto případě můžete využít informace z článku věnovanému pro plánování osobní účasti na okruhu (více Zde).
21. – 22. června - International GT Open (3/8), Jerez
27. – 28. června - Blancpain Endurance (3/5); BGTS (5/12), Paul Ricard
Doplňující odkazy
Předchozí vydání zpravodajského přehledu z období (14. – 22. května) naleznete Zde.
Profily šampionátů
Blancpain Endurance Series (Zde)
Blancpain Sprint Series (Zde)
Blancpain GT Series (Zde)
ADAC GT Masters (Zde)
International GT Open (Zde)
V průběhu sezóny aktualizované články zaměřené na hlavní informace o sériích určených GT vozům. Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.
Zdroj: ADAC, GT Sport, Autosport, Formule