Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Pomáhá týmům Red Bullu tajné "indoor" testování?

Pomáhá týmům Red Bullu tajné "indoor" testování?

Monopost STR prý v Grazu testoval motor Renault.

Německá média přinesla zatím ještě nepotvrzené informace o tajném společném testování Toro Rosso a Renaultu v zařízení společnosti AVL v rakouském Grazu. Zařízení je vybaveno takzvanou pohyblivou podlahou (rolling road) o velikosti, která by umožnila testovat monopost F1 v plné velikosti.

Monopost STR9 však údajně během testů vůbec neměl nasazené přední ani zadní přítlačné křídlo a vypnuté bylo i zařízení zajišťující proudění vzduchu. Je tedy zřejmé, že se test nezaměřil na aerodynamiku monopostu italské juniorky Red Bullu. Jelikož se měl test uskutečnit mezi posledním předsezónním testem na trati v Bahrajnu a Velkou cenou Austrálie, nabízí se vysvětlení, že test měl pomoci hlavně Renaultu. Ten měl ještě i během posledních dnů bahrajnských testů vážné problémy se spolehlivostí své nové pohonné jednotky. První velká cena však neskončila předpovězenou katastrofou a nebýt diskvalifikace Daniela Ricciarda, měl by v bodované desítce 3 vozy.

Informace o tajném testování přišly od neznámé osoby, která poslala listy FIA i konkurentům z Mercedesu a Ferrari a upozornění měl obdržet i švýcarský tým Sauber.

Je potvrzeno, že se v uvedeném čase v Grazu nacházel testovací jezdec Red Bullu Antonio Felix da Costa, který na začátku března prostřednictvím Twitteru oznámil: "Čeká mě 5 dní v Rakousku." O pár dní později ještě dodal, že výlet do Grazu nebyl jeho nápad.

Není zcela jasné, zda se dá takový test pokládat za nelegální. Zkouška motoru na testovacím stanovisku by proti pravidlům být neměla, otázkou je, zda byla dodržená i všechna ostatní nařízení FIA. Nikdo ze zúčastněných dosud neposkytl oficiální stanovisko.