Horská dráha v býčí aréně
Obrazový zápisník nedělního dne podniku ADAC GT Masters.
Dnešním dnem německá série ADAC GT Masters uzavřela první polovinu sezony. Jak probíhala neděle na rakouském okruhu se můžete seznámit prostřednictvím následujícího článku.
Foto: Tomáš Krejčík
Průběh dnešního dne narušila havárie lamborghini takřka domácí stáje Grasser Racing (sídlí v nedalekém Knittelfeldu). Následná oprava svodidel se projevila na změnách v časovém rozvrhu, který se vrátil do normálního stavu až před hlavním bodem neděle, druhým závodem německého mistrovství vozů GT.
Foto: Tomáš Krejčík
O vůz pilotovaný smíšenou posádkou Bleekemolen/Seiler se starají tři čeští mechanici.
Foto: Tomáš Krejčík
Víkend vyvrcholil nejen tímto závodem, ale také teplotami. Teplota vzduchu byla v porovnání se sobotou vyšší pouze o jeden stupeň (dnes 29,2 °C), dráha o celých sedm stupňů (45,3 °C). Horko bylo nejen lidem, ale i vozům.
Foto: Tomáš Krejčík
Z druhého místa startující Enge vzbuzoval v týmu Callaway obavu. Přestože Keilwitz nenechal Tomášovi místo v úvodní zatáčce, ještě před koncem prvního sektoru byl český pilot ve vedení.
Foto: Tomáš Krejčík
Tato situace v druhém kole skončila pouze hodinami Svena Bartha (č. 13, Corvette, RWT). O deset kol později ve stejné zatáčce skončil nadobro a postaral se o výjezd bezpečnostního vozidla.
Foto: Tomáš Krejčík
Spanilá jízda Engeho na čele závodu. Komisaři udělená penalizace za nedodržení startovního pořadí byla pětivteřinovou nepříjemností, po níž se však nepodařilo vůz uvést znovu do chodu….
Foto: Tomáš Krejčík
Takto vypadalo pořadí po výjezdu audi s majáky na střeše, které na snímku chybí, stejně jako stále vedoucí Enge. Konvoj „korvet“ týmu Callaway v pořadí Bleekemolen (č. 18), Keilwitz (č. 1) a Alessi (č. 2, v péči čtvrtého českého mechanika ve službách německé stáje).
Foto: Tomáš Krejčík
Dnes byli nakonec nejspokojenější dva Češi starající se o techniku u týmu Zakspeed. Většinu víkendu je přitom trápila přehřívající se zapůjčená převodovka.
p.
|
Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
O.Gavin/D.Keilwitz | Callaway |
Corvette
|
1:00:14.724
|
2.
|
K.van der Linde/R.Rast | Prosperia |
Audi
|
+ 1.670
|
3.
|
M.Götz/M.Buhk | HTP |
Mercedes
|
+ 6.421
|
4.
|
C.Hürtgen/D.Baumann | Schubert |
BMW
|
+ 7.481
|
5.
|
M.Sandritter/J.Klingmann | Schubert |
BMW
|
+ 8.709
|
6.
|
L.Ludwig/A.Day | Zakspeed |
Mercedes
|
+ 9.660
|
7.
|
R.Renauer/N.Siedler | Herberth |
Porsche
|
+ 11.482
|
8.
|
P.Assenheimer/D.Alessi | Callaway |
Corvette
|
+ 16.255
|
9.
|
M.Farnbacher/N.Morcom | Farnbacher |
Porsche
|
+ 16.667
|
10.
|
N.Bastian/J.Algueruari | ROWE |
Mercedes
|
+ 17.532
|
11.
|
C.Engelhart/J.van Lagen | Schütz (GW IT) |
Porsche
|
+ 20.942
|
12.
|
L.Stolz/H.Frentzen | HTP |
Mercedes
|
+ 23.846
|
13.
|
J.Seyffarth/M.Engel | ROWE |
Mercedes
|
+ 28.343
|
14.
|
H.Handlos/A.Renauer | Herberth |
Porsche
|
+ 31.980
|
15.
|
F.Sprengler/M.Asmer | MRS GT |
McLaren
|
+ 33.891
|
16.
|
F.Hamprecht/N.Thiim | Prosperia |
Audi
|
+ 36.007
|
17.
|
T.Seiler/J.Bleekemolen | Callaway |
Corvette
|
+ 39.461
|
18.
|
P.Geipel/R.Frey | YACO |
Audi
|
+ 23.846
|
19.
|
D.Jöst/S.Wackerbauer | Herberth |
Porsche
|
+ 41.985
|
20.
|
A.Wossos/W.Nathan | Schütz (GW IT) |
Porsche
|
+ 43.532
|
21.
|
S.Asch/P.Frommenwiler | Farnbacher |
Porsche
|
+ 1:01.767
|
22.
|
R.Lips/L.Marioneck | Callaway |
Corvette
|
+ 1:17.868
|
23.
|
D.Dobitsch/F.Stoll | APR Motorsport |
Audi
|
+ 14 kol
|
24.
|
A.von Thurn Taxis/T.Enge | Reiter |
Chevrolet
|
+ 21 kol
|
25.
|
D.Jahn/S.Barth | RWT Racing |
Corvette
|
+ 24 kol
|
26.
|
H.Proczyk/G.Tweraser | Grasser |
Lamborghini
|
+ 34 kol
|
Foto: Tomáš Krejčík
Třetím místem udělal Maximilian Götz (s brýlemi) radost svým rakouským fanouškům, kteří slavili desetiletí fungování fanklubu německého jezdce.
Foto: Tomáš Krejčík
Dnešní stupně vítězů v takřka stejném složení jako v sobotu. Bohužel chyběla rozverná dvojice Enge/Von Thurn und Taxis, jejíž stříbrný stupínek dnes obsadil Kevin van der Linde a René Rast z týmu Prosperia.
Foto: Tomáš Krejčík
Pokud některý z čtenářů vyrazí již za dva týdny na F1 do Rakouska, může si kromě obligátních motokár zpestřit pobyt jízdou ve vozítku KTM X-Bow. Dle obsluhy by cena za čtyři kola v hodnotě 59 euro měla zůstat neměnná. Dosavadní rekord v Driving Centre má hodnotu okolo 44 vteřin.
Německá série má před sebou nyní dvouměsíční prázdniny. Po jejich skončení se ADAC GT Masters objeví podruhé na Slovensku, tentokráte ve dnech 8. – 10. srpna. Pro fanoušky, kteří se rozhodnou shlédnout závody na tribunách slovenského okruhu bude vydán článek s podrobnostmi pro plánování cesty, ubytování a zábavy na Slovakiaringu.
Mezitím se také dozvíte více o aktérech fotografie v záhlaví, včetně zobrazení snímku v plné velikosti namísto drobného náhledu. S většinou můžete mít šanci se na Slovensku setkat během procházky boxovou uličkou anebo v zázemí.
Profil šampionátu
ADAC GT Masters (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.