1. trénink zvládl nejlépe Rosberg
Velká cena Rakouska - 1. trénink
Po 11 letech se do kalendáře Formule 1 vrací Velká cena Rakouska. S bývalým A1 Ringem to před pár lety vypadalo velmi špatně a část tratě i zázemí byly zničené. Pak se však okruhu ujal Dietrich Mateschitz a jeho Red Bull. Po mnoha jednáních s politiky, ochránci životního prostředí a masivních investicích do zázemí se tak v roce 2014 Rakousko vrací do kolotoče F1.
První trénink uprostřed krásné rakouské přírody začíná v 10:00. Na poměrně rychlou, ale úzkou trať Pirelli dovezlo měkké a superměkké pneumatiky. Ne jen pro většinu jezdců, ale i pro členy týmu se jedná prakticky o novou trať, a tak jsou již před prvním tréninkem cítit z boxů napětí. Správné nastavení vozů bude mimořádně důležité a každý doufá, že vše proběhne podle plánu.
Jako první na trať vyrazil jezdec jedné z tradičních stájí, Felipe Massa na williamsu FW36. Massa patří ke čtyřem jezdcům, kteří se zúčastnili i rozlučkové velké ceny v roce 2003. Kromě něj okruh znají i Fernando Alonso, Kimi Räikkönen a Jenson Button. Trať ale prošla úpravami a dostala nový asfalt, takže i oni mají na čem pracovat.
Měřená kola jako první absolvovali jezdci Mercedesu. Vedení se ujal Lewis Hamilton, v dalším kole ho ale Nico Rosberg překonal a laťku posunul na 1:14.362. Jenson Button se okamžitě stěžuje na nedostatek přilnavosti, což ale pravděpodobně způsobují pouze nezahřáté pneumatiky.
O pár minut mercedesy trochu přitlačily na plynový pedál a Hamilton zrychlil o celou sekundu na 1:13.261. Na trati jsou pouze mercedesy a Marcus Ericsson, přesto jen centimetry dělily vozy německé automobilky od vzájemné kolize, která hrozila po Rosbergově zpomalení během cesty do boxů.
Felipe Massa byl nejen první na trati, ale i první mimo ní a Rakušanům trochu poškodil upravený trávník.
Po tom, co Mercedes svým soupeřům zametl trať, vypustily své jezdce na okruh i ostatní týmy. Všichni se snaží využít extra sadu žlutých, měkkých pneumatik, ktoré budou muset odevzdat po první půlhodině. Jejich snažení však po dvaceti minutách tréninku přerušil Caterham Marcuse Ericssona, který zůstal stát uprostřed trati.
5 minut před koncem první půl hodiny už měli všichni jezdci na kontě alespoň jedno rychlé kolo.
Po první půlhodině se na vrcholu tabulky nejrychlejších časů usídlil Lewis Hamilton, následovaný Kimim Räikkönenem a Nicem Hülkenbergem. Po první půlhodině týmy odevzdali jednu sadu pneumatik a následovala tradiční neoficiální přestávka, kterou až po sedmi minutách ukončil Kevin Magnussen.
Na sever od Red Bull Ringu se sbírají dešťové mraky.
Rekordy všech sektorů drží Fernando Alonso, ale nepodařilo se mu je poskládat do jednoho kola. Drží se tedy na osmém místě.
Po tři čtvrtě hodině zaznamenal opravdu rychlé kolo Kevin Magnussen a posunul svůj McLaren na druhé místo průběžného hodnocení. Krátce na to se jeho týmový kolega Jenson Button posouvá na první místo časem 1:11.839. Ten však o chvíli překonává Nico Rosberg, který se dosud držel mimo první desítky.
V tréninku už nějaký čas nepokračuje Adrian Sutil, kterého zradil motor. Na okruhu přibývá dešťových kapek a chladné počasí dělá jezdcům problémy při zahřívání pneumatik.
Nemalou výzvou Red Bull Ringu je první zatáčka. Jezdci Force India zkoušejí zcela odlišné způsoby průjezdu. Hülkenbergův styl se zdá být příliš náročný na pneumatiky, výměnou za to se ale dostává na třetí příčku průběžného pořadí. Pérez však vzápětí o pár setin rychlejší. Několik srdcí vynechalo úder v garáži Red Bull Racingu. Sebastian Vettel byl ve výjezdu na cílovou rovinku příliš široký a na trávě předvedl hodiny jen pár centimetrů od bariér. Chvíli na to opustil trať i Daniel Ricciardo.
20 minut před koncem vytahují rakouští fanoušci pláštěnky.
Okruh ale zasáhl pouze okraj malé přeháňky a vozy se vrátily na trať. Ta však zůstala kluzká a poměrně studená. Pár jezdců včetně Maldonada, Massy a Räikkönena se dostalo do problémů, a tak všichni volí raději opatrnou jízdu.
Rosberg si už 10 minut před koncem tréninku nasazuje kšiltovku a diskutuje s členy týmu na boxové zídce. Přesto ale jeho čas 1:11.295 už nikdo nepřekonal. Za druhým Hamiltonem následuje Alonso, který se jako jediný dokázal dostat mezi vozy poháněné Mercedesem. Následují Massa a Button. Druhý trénink začne o 14:00.
# | Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola |
---|---|---|---|---|---|
01 | N. Rosberg | Mercedes | 1:11.295 | 19 | |
02 | L. Hamilton | Mercedes | 1:11.435 | 0.140 | 32 |
03 | F. Alonso | Ferrari | 1:11.606 | 0.311 | 23 |
04 | F. Massa | Williams | 1:11.756 | 0.461 | 27 |
05 | J. Button | McLaren | 1:11.839 | 0.544 | 33 |
06 | S. Perez | Force India | 1:12.009 | 0.714 | 33 |
07 | N. Hulkenberg | Force India | 1:12.072 | 0.777 | 20 |
08 | V. Bottas | Williams | 1:12.114 | 0.819 | 21 |
09 | K. Magnussen | McLaren | 1:12.313 | 1.018 | 36 |
10 | J. Vergne | Toro Rosso | 1:12.364 | 1.069 | 30 |
11 | K. Raikkonen | Ferrari | 1:12.365 | 1.070 | 21 |
12 | D. Kvyat | Toro Rosso | 1:12.372 | 1.077 | 35 |
13 | D. Ricciardo | Red Bull | 1:12.570 | 1.275 | 28 |
14 | E. Gutierrez | Sauber | 1:12.984 | 1.689 | 29 |
15 | S. Vettel | Red Bull | 1:12.988 | 1.693 | 25 |
16 | R. Grosjean | Lotus | 1:13.168 | 1.873 | 28 |
17 | P. Maldonado | Lotus | 1:13.642 | 2.347 | 27 |
18 | J. Binachi | Marussia | 1:13.738 | 2.443 | 26 |
19 | M. Chilton | Marussia | 1:13.857 | 2.562 | 28 |
20 | K. Kobayashi | Caterham | 1:14.611 | 3.316 | 24 |
21 | A. Sutil | Sauber | 1:14.691 | 3.396 | 9 |
22 | M. Ericsson | Caterham | 1:17.501 | 6.206 | 8 |