Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Red Bull dává Renaultu čas do roku 2015

Red Bull dává Renaultu čas do roku 2015

Pokud se Francouzi nezlepší, má i plán B.

Red Bull ujistil média, že ve spolupráci s Renaultem bude pokračovat i v sezóně 2015. Zároveň však upozorňuje, že už zvažuje alternativy pro případ, že by se francouzské automobilce ani příští rok nepodařilo vyrobit motor schopný konkurovat Mercedesu.

"Teď prožívají krušné chvíle (Renault) a my se ze všech sil snažíme pomáhat jejich inženýrům, aby se z této situace konečně dostali ven", ujistil novináře Christian Horner. "Ale tým jako Red Bull má vždy několik možností a zjistit, která z nich bude pro tým nejvýhodnější, je součástí naši práce. Je mou povinností pokusit se Red Bullu zajistit co nejlepší motory. Doufám, že to budou agregáty od Renaultu, ale musíme mít i náhradní plán."

Jeho slova potvrdil i Helmut Marko, který je jako poradce společnosti Red Bull pro motorsport odpovědný za činnost Red Bull Racingu i Scuderie Toro Rosso.

"Po tomto víkendu budeme vědět, jak na tom naše motory nyní jsou a co se s nimi dá dosáhnout", řekl během rozhovoru Helmut Marko. "Pokud nebudeme mít (s Renaultem) možnost konkurovat Mercedesu, budeme se muset poohlédnout po alternativách."

Příští rok se do mistrovství světa vrací japonská automobilka Honda a při čtyřech výrobcích by se mohlo zdát, že si Red Bull má z čeho vybírat. Opak je ale pravdou. Ferrari a Mercedes mají své vlastní týmy a Red Bull by se odběrem jejich motorů dostal do nevýhodné pozice jednoho ze zákazníků. Honda se jeví jako vhodná alternativa, avšak ta má exkluzivní smlouvu s McLarenem, který by pravděpodobně rýsující se spolupráci Red Bull - Honda stopl v zárodku. Jedinou alternativou tak zůstává výroba vlastního motoru.

"Nebudeme jednat s Mercedesem", řekl jasně Marko. "Ale existuje množství společností s dostatečnými zkušenostmi v oblasti vývoje a výroby motorů. Například zařízení AVL je odsud (Spielbergu) vzdálené jen 70 kilometrů, takže nikdy neříkejte nikdy."

Vývoj hybridní pohonné jednotky pro Formuli 1 je ale velice nákladný a navzdory vlastnictví dvou týmů, by Red Bull k realizaci podobného projektu asi potřeboval velkého sponzora, ať už by se jednalo o Infiniti - Nissan, nebo jinou automobilku.