McLaren upustil od přípravy radikálních změn MP4-29
Vývoj pokračuje dosavadním směrem.
McLaren byl ještě před pár týdny připraven přejít na "plán B" a pokusit se vrátit na bodované pozice pomocí radikálních změn na voze MP4-29. Po GP Velké Británie přišlo definitivní rozhodnutí, ale vzhledem na dobrou rychlost a Buttonovo 4. místo na Silverstone se tým rozhodl pokračovat ve vylepšování současného konceptu.
"Trochu jsme zatlačili a balík původně naplánovaný pro Silverstone jsme vyzkoušeli už v Rakousku", řekl Eric Boullier během telefonického rozhovoru se zástupcem Sky Sports. "Nyní chceme pokračovat stejným tempem a všechna vylepšení nasazovat o jeden závod dříve."
Boullier opět odmítl možnost, že by současnou sezónu vzdali a nechali inženýry ve Wokingu soustředit se na příští sezónu. Budou se však věnovat hlavně oblastem, ve kterých bude MP4-30 velmi podobné současnému vozu.
Navzdory slibům Rona Dennise, který byl na začátku sezóny přesvědčen, že McLaren začne brzy vyhrávat závody a najde si i nového titulárního sponzora, nestalo se ani jedno ani druhé. Boullier však prozradil, že o peníze momentálně v McLarenu i tak není nouze.
"Naše výkony nám v tomto směru nepomáhají a ani ekonomická situace mimo F1 není nejlepší, ale McLaren má 32 partnerů a sponzorů, takže letos máme nejvyšší rozpočet v historii tohoto týmu a víme, že příští rok bude ještě vyšší. V tomto směru se nemáme čeho obávat."
Příští rok se oficiálním partnerem McLarenu stane Honda, která probere i pozici titulárního partnera a kromě motorů poskytne týmu i štědrý finanční příspěvek přímo do rozpočtu a další peníze má připravené na spolufinancování platů špičkových jezdců. Spolu s Mercedesem však od týmu odchází i další dlouhodobý partner - luxusní značka Hugo Boss, která je partnerem týmu již 33 let, ale nemá zájem o další prodloužení smlouvy. Společnost má blízko k Mercedesu, podle zpráv s ním však bude nadále spolupracovat pouze mimo F1.
Tým z Wokingu se momentálně nachází až na 6. pozici poháru konstruktérů, ale na tým Force India ztrácí pouze 1 bod a na dostřel je i dvojice Ferrari - Williams. Otázkou je, nakolik rozložením sil otřese zákaz systému FRIC, McLaren jako první ze špičkových týmů prozradil, že jeho vozy jsou již připraveny cestovat do Německa bez něj.