Marmorini: Mají takový motor, jaký chtěli!
Bývalý zaměstnanec Ferrari z neúspěchu obvinil Tombazise.
Bývalý šéf oddělení motorů Ferrari tvrdí, že Ferrari záměrně obětovalo výkon pohonné jednotky ve prospěch aerodynamiky.
Luca Marmorini musel Ferrari před dvěma týdny opustit, přičemž oficiálním důvodem byla restrukturalizace celé závodní stáje. Je ale prakticky jisté, že kdyby byla pohonná jednotka stejně výkonná jako ta od Mercedesu, svou pozici na čele oddělení motorů a elektroniky by si udržel.
Marmorini ale tvrdí, že menší a méně výkonnou pohonnou jednotku připravil na žádost šéfdesignera Nikolase Tombazise.
"Někteří lidé se snaží vytvořit dojem, že jediným skutečným problémem F14 T je pohonná jednotka", citují Marmoriniho italská média. "Jako kdyby společnost jako Ferrari mohla zapomenout, jak se dělají pořádné motory! Jsem připraven čelit kritice, ale ať mi nikdo neříká, že Maranello neví jak vyrobit turbo, hybrid, nebo jakýkoli jiný motor.
S kolegy jsme připravili pohonnou jednotku s požadovanou velikostí. Je o dost menší než motory od Mercedesu a Renaultu. Takhle to chtěl manažer projektu, pan Tombazis. Řekl, že potřebujeme co nejkompaktnější pohonnou jednotku s nízkými nároky na chlazení. Nižší výkon měl být kompenzován lepší aerodynamikou vozu, která měla být dost velká, aby nás dostala daleko před konkurenci.
Udělali jsme přesně takový motor, jaký od nás chtěli. Výkon je podle očekávání o něco nižší, ale chybí ta kompenzace, o kterou se mělo postarat aerodynamické oddělení!"
Marmorini soucítí se svými bývalými podřízenými, protože noví šéf týmu, Marco Mattiacci, neví jak řídit závodní tým.
"Mattiacci se mnou během tří měsíců prohodil jen pár slov. Vlastně jsme se viděli jen dvakrát. Při prvním setkání jsme se pozdravili a při druhém už měl s sebou mou výpověď. Nechci nikoho obviňovat, ale Ferrari svěřilo dohled nad závodním oddělením lidem bez potřebných zkušeností. O mě už nejde, jsem mimo hru, ale je mi líto inženýrů, kteří tam zůstali. Hodně dobrých lidí je nyní demoralizováno."
Marmorini také popřál hodně úspěchů svému nástupci a popřel spekulace, podle kterých se měl už brzy do F1 vrátit jako člen Renault Sport F1.