Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Marco Mattiacci: Chce to čas

Marco Mattiacci: Chce to čas

Šéf Ferrari vypracoval plán na nejbližší 3 roky.

Marco Mattiacci má plán, jak do 3 let vrátit Ferrari na vítěznou cestu.

Mattiacciho povolalo Ferrari ze Severní Ameriky v dubnu tohoto roku, aby na postu šéfa týmu F1 vystřídal Stefana Domenicaliho. Ve Ferrari před touto sezónou spoléhali na velkou změnu pravidel, která začala novou éru Formule 1, ztížila práci aerodynamiků a opět částečně rozvázala ruce jejich motorovému oddělení. Dominanci Red Bullu však vystřídala dominance Mercedesu a ve Ferrari se odhodlali k velkým změnám. Tým neopustil pouze Domenicali, ale i Luca Marmorini a další změny můžeme očekávat po skončení sezóny. Personální změny ale nepostačí, Mattiacci plánuje přebudovat Maranello od základů.

"Už máme v podstatě připravenou strategii, která z nás v průběhu tří let opět udělá úspěšný a vítězný tým," řekl během rozhovoru Mattiacci. "Nakonec by měla organizace práce vypadat úplně jinak než dnes. Ferrari je impozantní, ikonická značka a věřím, že ji čeká skvělá budoucnost, ale ještě předtím musíme opět vyhrát mistrovství světa."

Ferrari je jediný tým, který je součástí šampionátu již od jeho vzniku v roce 1950, ale Mattiacci varoval, že návrat na výsluní může trvat déle, než by si fanoušci přáli.

"Podívejte se, jak dlouho to trvalo Mercedesu a kolik let potřeboval Red Bull. Máme silnou výchozí pozici, vše co potřebujeme a dlouhou tradici, ale musíme změnit strategii a způsob, jakým pracujeme na okruhu i v továrně. Určitě to bude chvíli trvat. Toto není fotbalový tým, v němž by stačilo vyměnit trenéra a koupit dva nové hráče.

Potřebujeme otočit list a změnit kulturu naší společnosti. To je jediná cesta jak modernizovat způsob, jakým pracujeme. Chceme na zaměstnance vytvářet pozitivní tlak, abychom byli schopni zlepšit vůz před každým závodem. V týmu potřebujeme vytvořit atmosféru, v níž budou všichni pracovat společně, nebudou nás brzdit problémy v komunikaci a informace budou dostupné každému členovi týmu.

Už jsem se staral o několik organizací a v žádné nebyla hierarchie tak důležitá jako myšlenky. Lidé potřebují vědět, na čem se právě pracuje v ostatních odděleních. Takže klíčem je komunikace."

Mattiacci ale zároveň věří, že Ferrari udělá velký krok už během nejbližší zimy, kdy bude moci pracovat na úpravách své pohonné jednotky. To Ferrari umožní připravit pro příští sezónu kompaktnější balíček, který bude lépe fungovat jako celek.

"Je zřejmé, že to (výkon motoru) je jednou z oblastí, v kterých zaostáváme za konkurencí, takže jí v současnosti věnujeme hodně pozornosti. Potřebujeme ale zlepšit celý náš balík. Není to jenom v motoru nebo aerodynamice, nebo šasi. Je to o celém balíku, který zahrnuje i lidi uvnitř týmu."