Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mattiaccimu se nelíbí zmrazování vývoje motorů

Mattiaccimu se nelíbí zmrazování vývoje motorů

Takové pravidlo prý nesedí do DNA Formule 1.

Marco Mattiacci by se rád zbavil pravidla o zákazu vývoje pohonný jednotek během sezóny.

Pohonné jednotky byly homologovány ještě před prvním závodem sezóny a výrobci nyní musí s nasazením velkých vylepšení počkat až do skončení letošního šampionátu. Povolené jsou jen některé úpravy týkající se spolehlivosti, bezpečnosti a šetření nákladů, a ty musí nejprve odsouhlasit FIA. Před začátkem sezóny 2015 si budou muset dát výrobci své motory opět homologovat a opět si dát pauzu. Toto pravidlo se ale nelíbí novému šéfovi Ferrari. Scuderia by se ráda vrátila do boje o vítězství ještě letos a má k tomu i potřebné zdroje, ale motor musí nechat téměř nedotčený.

"Přál bych si, abychom měli méně omezující pravidla. Rádi bychom dostali alespoň omezené množství příležitostí, jak na motoru pracovat během celého roku," řekl Mattiacci. Ital se během víkendu Velké ceny Belgie setkal se šéfy ostatních týmů a předmětem diskuse byla i tato téma.

"Jak víte, diskutujeme o možnostech jak zlepšit každou oblast Formule 1. Závod v Belgii byl úžasný, ale i tak je zde prostor pro zlepšení. V DNA Formule 1 jsou inovace, inovace a snaha být nejlepší, nejšikovnější a nejrychlejší. Toto je něco, čeho se Ferrari nevzdá a tato oblast zahrnuje také zmrazení motorů."

Pravidlo o homologování motorů bylo zavedeno právě kvůli tomu, aby se zabránilo jejich neustálému vývoji, který by nakonec zvýšil náklady všech výrobců.