Rosbergovi omezení rádia vyhovuje
Závodění bude "čistší".
Čilá radiokomunikace mezi jezdci Mercedesu a jejich inženýry byla podle některých insiderů hlavní příčinou zavedení nových omezení. Závodní inženýr Lewise Hamiltona dostal nejednou za úkol zjistit, kde Brit ztrácí desetinu či dvě na německého týmového kolegu a Nico Rosberg se zase s inženýrem rád poradil o průjezdu jednotlivých zatáček. Tyto věci se však od nynějška budou řešit pouze v boxech z očí do očí a v žádném případě se nesmí dostat do rádia a do uší televizních diváků. Rosbergovi prý ale nové pravidlo vyhovuje, závodění by teď mělo být "čistší".
"Dnes jsem měl skvělý den na simulátoru," oznámil Rosberg svým fanouškům prostřednictvím Twitteru. "Trénoval jsem na Soči a na zákaz radiokomunikace. Je to dobré, závodění bude čistší."
Nadšený z nového nařízení FIA však už pár dní není jeho šéf, Toto Wolff. Některé týmy se prý obávají hlavně zaváděcího kola, během kterého dosud jezdci spolu s inženýry kontrolovali všechny systémy nových pohonných jednotek i zbytku auta a připravovali ho na start.
"Velkým otazníkem zůstává zaváděcí kolo," prozradil nejmenovaný zdroj Adamovi Cooperovi. "Motory, pneumatiky, brzdy i spojka si během zaváděcího kola vyžadují hodně pozornosti, jinak vůz nebude na startu v ideální kondici. Požadavky na jezdce budou extrémní. Pokud se něco nepodaří, můžeme vidět několik opravdu velmi pomalých startů a v nejhorším případě se vůz vůbec nepohne z místa. To by mohlo zamíchat pořadím, ale také by mohlo dojít k vážné nehodě. Myslím, že zákaz “řízení“ pilota všichni uvítají, ale nové nařízení zašlo ještě dál."