Večer patřil Singapur Alonsovi
Velká cena Singapuru - 1. trénink
Dnes je pátek 19. září a piloti Formule 1 se již začali připravovat na Velkou cenu Singapuru, která se jako obvykle pojede pod umělým osvětlením. V prvním tréninku ale dostávají jezdci příležitost prohlédnout si trať také za denního světla. O městské trati v Singapuru se v paddocku začíná mluvit jako o Východním Monaku. Velkou cenu provází několik doprovodních akcí a na závod se obyčejně přijde podívat i několik celebrit, dnes však ještě většina tribun zeje prázdnotou.
Pirelli do Singapuru poslalo měkké a superměkké směsi a v dnešním prvním tréninku tedy jezdci sáhli po trvanlivějších žlutých pneumatikách. Červené se na řadu dostanou až ve 2. tréninku.
Jezdci si zvykají na nové omezení radiokomunikace. Podrobnosti jsou stále předmětem jednání, ale hlavní změnou je, že inženýři už nesmí jezdcům přes vysílačku radit ohledně brzdných bodů či průjezdu zatáček, ani je informovat, kde přesně ztrácejí na týmového kolegu.
Hned první měřené kolo patřilo Lewisu Hamiltonovi. Čas 1:52.748 byl však jen zahřívací a Brit ho postupně vylepšoval. Kamera se však kromě něho zajímala také o Pascala Wehrleina, nového rezervního jezdce Mercedesu, který se poprvé objevil v garáži se sluchátky na uších. Jednou možná právě on nastoupí na Hamiltonovo místo.
Brit po pár kolech zamířil ke svým mechanikům a na trati i na nejvyšším místě tabulky nejrychlejších časů ho nahradil Nico Rosberg. Na klikaté městské trati však očekáváme, že továrnímu týmu Mercedesu dokáží konkurovat i Red Bull a Ferrari. Zuby oba týmy ukázaly již na konci první půlhodiny tréninku, když Alonso překonal Rosbergův čas o 4 desetiny a Vettel rovnou o 6 desetin a ani jejich týmoví kolegové nezůstali daleko.
Do vážnějšího smyku se ještě na první sadě pneumatik dostal Kamuji Kobajaši. Japonec si ještě začátkem tohoto týdne nemohl být jistý, zda si za něj Caterham opět nenajde náhradu a neví ani, jestli ho tým nasadí do domácí Suzuky. Jízdu pod takovým tlakem mu asi žádný z kolegů nezávidí. Závažný problém s elektronikou se objevil na sauberu Estebana Gutierréze.
Horký Singapur a 82 procentní vlhkost, tak na to mladý Kevin Magnussen asi nebude zvyklý. McLaren naštěstí ví, jak seveřanům pomoci a pár kousků suchého ledu vytvořilo Dánu domáčtější prostředí. Přilbu si mohl po půlhodině tréninku složit Jean-Eric Vergne, jeho vůz měl problém s brzdami. O pár minut se ale na trať vrátil. Button v prví půlhodině ani nevyjel a jednu sadu pneumatiky tedy vůbec nevyužil.
Po rychlém zhodnocení prvních dat se na trať vrátili oba kandidáti na titul a znovu obsadili čelo tabulky. Hamilton se dostal na 1:49.178.
Brit v službách Mercedes požádal během jízdy svého inženýra o informace týkající se pneumatik jeho soupeřů, nové pravidlo se však projevilo v praxi: "Soustředíme se na náš program, zbytek ti řeknu v garáži," zněla odpověď závodního inženýra.
Button vyrazil do prvního tréninku 37 minut před jeho ukončením. V té době se již Vettel snažil dostat co nejvíce ze svého nového šasi a kromě mercedesů byl první, který pokořil hranici 1:49. O pár minut později to však přehnal a opřel se o bariéry v zatáčce číslo 21. Okamžitě zamířil do boxů, ale o chvíli byl zpátky na trati. Daniel Ricciardo se s tratí sžíval o něco pomaleji, ale i on se během tréninku zařadil ke špičce. Okruh asi nebude sedět williamsům, trénink strávily mimo první desítku. Necelou půlhodinu před koncem prvního tréninku vypustili mechanici na trať také Gutierréze.
Další porucha postihla vůz Jeana-Erica Vergna. Francouz zůstal stát na výjezdu z boxové uličky. Za něj se zařadili oba jezdci Williamsu zřejmě v domnění, že Vergne trénuje startovní proceduru. Mechanici obou týmů se tedy proběhli, Massovi i Bottasovi pomohli zpoza vozu Toro Rosso a Vergna odtlačili zpět do garáže.
Na vrchol tabulky se 10 minut před koncem dostal Fernando Alonso, jeho týmovému kolegovi se ale příliš nedařilo a za Španělem zaostal o 1.7 sekundy. Že toho jeho brzdy už mají plné zuby, se ukázalo během zastávky v boxech, když začalo hořet Finovo pravé přední kolo. Naštěstí mají mechanici v boxech vždy po ruce hasicí přístroj a k vážnějším škodám nedošlo.
Nejrychlejší kolo prvního tréninku tedy patří Fernandu Alonsovi, na kterého nestačili Lewis Hamilton, Nico Rosberg ani Sebastian Vettel.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:49.056 | 16 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:49.178 | 0.122 | 23 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:49.205 | 0.149 | 24 |
4 | Sebastian Vettel | Red Bull |
1:49.874 | 0.818 | 27 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull |
1:50.122 | 1.066 | 21 |
6 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | 1:50.539 | 1.483 | 11 |
7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:50.783 | 1.727 | 19 |
8 | Jenson Button | McLaren | 1:50.922 | 1.866 | 21 |
9 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 1:50.990 | 1.934 | 26 |
10 | Sergio Perez | Force India | 1:51.131 | 2.075 | 23 |
11 | Kevin Magnussen | McLaren | 1:51.217 | 2.161 | 24 |
12 | Nico Hulkenberg | Force India | 1:51.604 | 2.548 | 23 |
13 | Felipe Massa | Williams | 1:51.953 | 2.897 | 20 |
14 | Pastor Maldonado | Lotus | 1:52.125 | 3.069 | 25 |
15 | Valtteri Bottas | Williams | 1:52.146 | 3.090 | 19 |
16 | Esteban Gutierrez | Sauber | 1:52.171 | 3.115 | 15 |
17 | Adrian Sutil | Sauber | 1:52.237 | 3.181 | 22 |
18 | Romain Grosjean | Lotus | 1:52.906 | 3.850 | 26 |
19 | Jules Bianchi | Marussia | 1:54.113 | 5.057 | 15 |
20 | Marcus Ericsson | Caterham | 1:54.475 | 5.419 | 26 |
21 | Kamui Kobayashi | Caterham | 1:54.607 | 5.551 | 21 |
22 | Max Chilton | Marussia | 1:55.170 | 6.114 | 17 |