Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Jezdci chtějí "virtuální safety car"

Jezdci chtějí "virtuální safety car"

Současný systém je nutí jezdit rychle i pod žlutými vlajkami.

Nehoda Julese Bianchiho zvedla varovný prst a připomněla divákům, organizátorům, ale i samotným jezdcům, že bezpečnost pilota ve voze F1 stále není stoprocentní. Od nehody ještě neuplynul ani celý týden, ale už se objevilo několik návrhů na úpravu pravidel. Mezi nejvážnějšími kandidáty na realizaci je i návrh na uzavření monopostů ve stylu vytrvalostních prototypů, ale také návrh, podle kterého by bezpečnostní vozidlo mělo vyjíždět na trať i po menších nehodách a někteří piloti by možná nejraději vůbec nezávodili v dešti. Největší podporu jezdců si však asi získal návrh na zavedení "virtuálního safety caru".

"Jsem rád, že (FIA) zareagovala a hledá nejlepší řešení," řekl Hamilton. "Problém s vlajkami je, že chcete zůstat v bezpečí, ale zároveň nechcete ztratit více času, než je nezbytně nutné. S omezovačem v sektoru se žlutými vlajkami, nebo něčím podobným, bychom už nebyli pod tlakem."

Fernando Alonso k tomu dodal: "Mohou počítat s mojí podporou. Ve skutečnosti jsem s takovým návrhem přišel už během (pátečního) setkání jezdců, protože jsem mezi závodem v Singapuru a v Japonsku navštívil závod motokár. Závodilo se v hale, a když se stala nehoda a objevila se i žlutá vlajka, jezdec jednoduše stiskl tlačítko a omezil tak výkon motoru. Všichni tím místem projeli stejnou rychlostí. Pokud bychom měli podobný systém také v F1, nemuseli bychom spěchat a bylo by to pro všechny stejné."

Díky Charliemu Whitingovi již víme, že v místě nehody Adriana Sutila, kde havaroval itaké Bianchi, všichni jezdci zpomalili, ale nezpomalili všichni stejně. Současné vozy jsou vybaveny omezovačem rychlosti i zařízením GPS. Zavedení virtuálního safety caru by tak nemuselo být náročné a FIA chce uskutečnit první testy takového systému už během jednoho z tréninků před závodem v Austinu.