FIA Ferrari zakázala "stabilizátory zpětných zrcátek"
Jejich tvar je až příliš nápadný
Poté, co si byl Charlie Whiting osobně prohlédnout nová zpětná zrcátka vozu SF71H přichycená na Halo, sepsal novou upřesňující technickou direktivu a tento nápad Ferrari jednoznačně označil za ilegální.
Na zavěšení zpětných zrcátek na Halo přitom není nic nelegálního, FIA v tom týmy dokonce povzbuzuje a Sebastian Vettel tvrdí, že díky tomuto řešení má lepší výhled na vůz za jeho zadním křídlem, což by mělo předejít zbytečným kolizím. Zpětné zrcátko, umístěné v souladu s pravidly, by ale na vnější straně vibrovalo, kdyby ho Ferrari nijak nestabilizovalo. Z Halo proto nad zrcátkem vybíhá rameno, stříška propojená s vnějším okrajem zrcátka. Jedná se tedy o jakýsi stabilizátor, což opět není proti pravidlům. Jenže tým z Maranella to přepískl a už na první pohled je zřejmé, že stříška lépe plní funkci přítlačného křidélka než stabilizátoru.
Whiting asi nechtěl být přehnaně přísný, proto jeho nařízení platí až od Velké ceny Monaka. Ferrari má tedy dva týdny, aby přišlo s jiným řešením nebo se vrátilo k původnímu.
"Když za mnou někdo přijde a řekne, že by chtěl zpětná zrcátka přemístit tam nebo tam, tak je mi jasné, že chce zlepšit aerodynamiku," řekl k tomuto tématu Nicholas Tombazis, jenž je u FIA technickým delegátem pro série monopostů. "To platí i pro umístění na Halo. Je naším úkolem sepsat dostatečně jasná pravidla a rádi bychom v této oblasti dosáhli pokroku, abychom si mohli být jisti, že zpětná zrcátka plní jejich pravou funkci. Tou je poskytovat výhled dozadu, ne zlepšovat aerodynamiku."