Dvojitý triumf WRT na Hungaroringu
Pouze Bortolotti se vklínil mezi vozy belgické stáje.
Pořadí na roštu dnešního klání určil včerejší kvalifikační závod (více Zde). V závodě však chybělo včera 17. audi týmu ISR (č.75). Příčinou mají být technické problémy
Dnes se podařil start Pererovi (č. 84, AMG HTP, Mercedes-AMG) lépe než včera jeho kolegovi. Francouz se po překonání Schothorsta (č. 3, WRT, Audi) na výjezdu z první zatáčky posunul na třetí pozici. Připojil se k první dvojici, jež byla v těsném kontaktu až do zastávek.
Závod byl nedlouho po startu narušen výjezdem bezpečnostního vozidla kvůli odstranění Kodricova mclarenu (SC č. 42, Strakka) z únikové zóny poslední zatáčky. Chorvata brzy následoval Kane (č. 8, Bentley, M-Sport), jenž odstavil své bentley v boxech.
Po skončení neutralizace se Engelhart (č. 63, Lamborghini, Grasser) pokoušel zdolat Fässlera (č. 5, Belgian Audi), ale nebyl úspěšný. Výměny dnes lépe zvládli Belgičané, takže vzhledem k malým rozestupům se Bortolotti (č. 63, Lamborghini, Grasser) po zajetí ve stejném kole vracel na dráhu až za Dennisem (č. 3, WRT, Audi). Nepatrné zdržení u týmu HTP u jejich nejvýše postaveného mercedesu znamenalo propad Buhka (č. 84, AMG HTP, Mercedes-AMG) z třetí na šestou příčku.
Povinné zastávky míchaly pořadím i dodatečně. Příliš brzké zajetí Barnicoata (č. 58, Strakka, McLaren) k mechanikům znamenalo trest pro střídajícího Parenteho. Portugalec opustil poslední bodované místo a zařadil se na konec pole. Zatímco šetření zastávky u audi č. 3 belgické stáje bylo uzavřeno před skončením závodu bez trestu, u čtvrtého č. 17 zatím není jasno.
Jedinému účastníkovi amatérské kategorie stačilo k připsání bodů dokončit závod. Dnes však Soucek (č. 8, Bentley, M-Sport) poškodil Perelovo ferrari natolik, že pro oba vozy závod skončil. Také tento incident je v šetření spolu s kolizí Miese (č. 1, Belgian Audi) a Watsona (č. 59, Strakka, McLaren) v druhé zatáčce.
Výsledky po ujetí 33 kol:
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
-
|
M.Fässler/D.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar82
|
1:00:17.776
|
2.
|
-
|
P.Schothorst/J.Dennis | Team WRT |
Ar82
|
+ 0.570
|
3.
|
-
|
C.Engelhart/M.Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
+ 0.894
|
4.
|
-
|
S.Leonard/R.Frijns | Team WRT |
Ar82
|
+ 1.477
|
5.
|
-
|
M.Winkelhock/W.Stevens | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 3.458
|
6.
|
-
|
F.Perera/M.Buhk | HTP MS |
MAgt
|
+ 3.764
|
7.
|
-
|
D.Baumann/J.Eriksson | AMG HTP |
MAgt
|
+ 5.421
|
8.
|
SC
|
J.Szymkowiak/F.Schiller | HTP MS |
MAgt
|
+ 9.303
|
9.
|
-
|
R.Monti/C.Haase | Sainteloc |
Ar82
|
+ 10.495
|
10.
|
-
|
K.Bachler/K.Estre | Attempto |
P991
|
+ 24.219
|
11.
|
-
|
M.Palttala/P.Eng | Rowe |
Bm6
|
+ 25.408
|
12.
|
-
|
M.Meadows/R.Marciello | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 25.549
|
13.
|
-
|
R.Giammaria/E.P.Companc | Grasser |
Lhur
|
+ 27.964
|
14.
|
-
|
F.Stippler/K.Ceccon | ISR |
Ar82
|
+ 28.281
|
15.
|
PAM
|
A.Mattschull/D.Keilwitz | Rinaldi |
F488
|
+ 28.696
|
16.
|
PAM
|
P.Bhirombhakdi/C.Van Dam | Kessel TP12 |
F488
|
+ 29.067
|
17.
|
-
|
R.Bell/A.Watson | Strakka |
M650
|
+ 31.378
|
18.
|
-
|
E.Ide/C.Mies | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 31.678
|
19.
|
SC
|
L.Case/P.Quiafe | AF Corse |
F488
|
+ 40.475
|
20.
|
SC
|
C.Zöchling/M.Van Splunteren | Attempto |
Lhur
|
+ 40.721
|
21.
|
PAM
|
J.L.Beaubelique/J.Gounon | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 46.774
|
22.
|
PAM
|
C.Bourret/J.Belloc | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 47.843
|
23.
|
SC
|
N.Pohler/F.Crestani | Lazarus |
Lhur
|
+ 53.604
|
24.
|
-
|
B.Barnicoat/A.Parente | Strakka |
M650
|
+ 53.834
|
N
|
-
|
M.Soulet/A.Soucek | M-Sport |
Bcon
|
- 10 kol
|
N
|
AM
|
S.Earle/D.Perel | Kessel |
F488
|
- 11 kol
|
N
|
-
|
F.Serrallés/D.Juncadella | AKKA ASP |
MAgt
|
- 16 kol
|
N
|
-
|
S.Kane/V.Abril | M-Sport |
Bcon
|
- 27 kol
|
N
|
SC
|
M.Kodric/M.Williamson | Strakka MS |
M650
|
-
|
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce:
N: neklasifikováni
Vozy: Audi R8 LMS 2. generace (Ar82), BMW F13 M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Ferrari 488 GT3 (F488), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S (M650), Porsche 911 GT3R - 991 (P991).
Závěrečný podnik krátkých závodů je na pořadu již v polovině září na německém Nürburgringu (15. – 17. září).
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Cup (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.