Horner vyhrožuje návratem k motorům V8
Tlak na Mercedes se stupňuje.
Christianu Hornerovi nadále nedávají spát problémy spojené s novou generací hybridních pohonných jednotek s turbodmychadlem. Někteří diváci odcházejí z okruhu zklamaní, protože F1 s nimi již není tak úžasně hlučná jako před rokem, malé týmy trápí vysoké ceny a Red Bull s Ferrari trpí omezenými možnostmi úprav motorů během zimy a nulový vývoj během sezóny. V takové situaci by možná bylo nejlepší udělat krok zpět a vrátit se ke starým, poměrně levným a zcela zmrazeným motorům V8.
"Neznám nikoho, kdo by rád ustupoval, ale zoufalá situace vyžaduje zoufalý čin," pokoušel se vysvětlit Horner. "Nejprve se podívejte na náklady. Jsou takto drahé motory přijatelné pro týmy a výrobce? Je to sice velmi nepravděpodobné (návrat ke klasickým V8), ale pokud se na to podíváme racionálně, tak je to nejlepší řešení. Občas prostě musíte zvednout ruce nad hlavu a přiznat, že jste udělali chybu. A lidé podílející se na přípravě pravidel udělali chybu. Nejenže máme enormně drahé motory, ale ještě je ani nemůžeme vyvíjet. Zmrazit vývoj motorů znamená zmrazit také výhodu některého z výrobců.
Mohlo by se vytvořit okno pro výrobce s horšími motory. Pak by se podmínky vyrovnaly a nemělo by to vliv na náklady, ale zase by to nebylo férové vůči Mercedesu. Pokud se otevře okno, musí to být pro všechny výrobce. Pokud se neudělá nic, bude Mercedes dominovat většině životního cyklu těchto motorů (další změna je naplánována na rok 2020). Nyní je to na výrobcích. Malé ani velké týmy by již neměly být zatíženy dalšími náklady. Bohužel, cena těchto pohonných jednotek už ze sportu vyhnala dva týmy a to je pro F1 velký problém."
Horner si umí představit návrat ke 2.4 litrovým motorům V8, ale co by na to řekly automobilky? Ferrari chce soutěž, což by zmrazené V8 nevyřešily, Honda chce zelené technologie, Mercedes prý zvažoval odchod z F1 dokud nepřišel návrh na motory s technologiemi využitelnými v moderních silničních vozech a Renault byl také za ekologické motory s menším objemem a spotřebou. Pokud by však Renault dostal výjimku, například ve formě žetonů, nebylo by to poprvé. Výkon dorovnával i po sezóně 2008, kdy si nechal homologovat nejslabší osmiválec.