Lowe: Lidé podceňují důležitost aerodynamiky
Skvělá sezóna není jen zásluhou pohonné jednotky.
Po letech, kdy motory nebyly v F1 zajímavým tématem, přišla revoluční sezóna 2014 a dominance motoru Mercedes. Ten se nyní jeho soupeři snaží co nejlépe napodobit. Technický ředitel Mercedesu si ale myslí, že se neprávem přehlíží šasi W05 a jeho aerodynamické přednosti.
"Hodně se hovoří o tom, jak důležité jsou pohonné jednotky, ale ve skutečnosti je nyní aerodynamika ještě důležitější než předtím," řekl Paddy Lowe. "Mimořádně důležité je umístit do vozu pohonnou jednotku tak, aby měla co nejmenší negativní dopad na aerodynamiku. Je to mnohem důležitější než dříve."
Obrovskou výzvou je přitom především chlazení. Chladicí otvory by měly být co nejmenší, aby se snížil aerodynamický odpor, ale na nové, velké a složité hybridní pohonné jednotky jsou na chlazení mnohem náročnější než dříve používané motory V8 s malým KERSem. V tomto ohledu Mercedesu nejvíce pomohlo oddělení kompresoru a turbodmychadla pohonné jednotky, ale Lowe je hrdý i na jiné inovace, zejména v přední části monopostu W05. Jednou z nich je unikátní přední zavěšení navrženo tak, aby pomáhalo zlepšit proudění vzduchu kolem předních pneumatik, čímž zvýšilo účinnost předního křídla a hlavně nasměrovalo více vzduchu do bočních nasávacích otvorů.
"Přední zavěšení bylo důležitou součástí našeho aerodynamického balíčku. Pracovali jsme na něm už od června nebo července 2013 a věřte, že z hlediska konstrukce to byla opravdu velká výzva. Poměrně brzy jsme ale nabyly jistotu, že je možné to takto udělat a zahrnuli jsme to do našeho aerodynamického konceptu, zatímco lidé z konstrukčního oddělení hledali nejlepší řešení."