Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Renault před sezónou 2015

Renault před sezónou 2015

Rozhovor s čelními představiteli Renault Sport F1 (1. část)

Tři nejdůležitější lidé Renault Sport F1 si s webem pitpass promluvili o zimních výzvách a nové sezóně. Cyril Abiteboul je generální ředitel Renault Sport F1, Rob White technický ředitel a Rémi Taffin je provozním ředitelem.

1. část

Zimní přestávka byla krátká, ale Renault Sport F1 přesto určitě udělal velký krok vpřed. Můžete nám něco říct o oblastech, ve kterých jste se nejvíce zlepšili?

Cyril Abiteboul: Během krátké přestávky jsme udělali několik důležitých kroků. V první řadě jsme změnili organizační strukturu. Nová struktura se dokáže vyrovnat s potřebou neustále reagovat na změny a přizpůsobovat se. Za tímto účelem byly vytvořeny dvě nové funkce. Rob White bude nyní jako technický ředitel využívat, že Renault Sport F1 (RSF1) dokonale zná a stanoví plán postupu a strategii akvizic, rozvoje a využití technických schopností uvnitř společnosti. Zároveň bude zblízka dohlížet na náš projekt v F1.

Jak víme, úspěch v F1 závisí od lidí, takže jsme vedle organizačních záležitostí, postupů a protokolů vytvořili další proud, na který bude dohlížet Jean-Paul Gousset. Další důležitou novinkou je vytvoření vývojového oddělení, vedeného Naoki Tokunagavom a Rémi Taffin bude odteď dohlížet na operace na trati i v továrně, včetně oblastí výroby a dynamometrů.

Jaké cíle si RSF1 stanovil pro rok 2015?

CA: Ještě před zimou jsme věděli, co chceme udělat. Teď víme, že se nám to podařilo. Jsme přesvědčeni, že jsme udělali velký krok vpřed v oblasti výkonu a motor bude zároveň spolehlivější. Nevíme, jak jsou na tom ostatní. Možná se nám nepodařilo vymazat celou ztrátu z minulé sezóny, ale ušli jsme už dlouhou cestu. Naším cílem je co nejvíce se přiblížit špičce a umožnit vozům Red Bullu a Toro Rosso bojovat na většině okruhů, bez ohledu na jejich charakteristiky a senzitivitu.

Jakým výzvám jste čelili před druhou sezónou s touto generací pohonných jednotek?

Rob White: Druhý rok nového motoru je vždy náročný. Projekt pohonné jednotky (PJ) pro rok 2015 byl spuštěn 6 měsíců předtím, než se PJ roku 2014 dostala na závodní trať. Takže dříve, než jsme mohli všechno pořádně vyzkoušet. Pak jsme museli zohlednit problémy, které se objevily během sezóny. To vytváří potřebu myslet dopředu a zároveň být reaktivní. Delikátní záležitostí je i rozdělení prostředků mezi jednotlivé projekty, tedy plnění krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých cílů. Zatímco některá rozhodnutí mohou být přijata za rozbřesku, mnoho designových rozhodnutí se provede až pozdě odpoledne, aby se zohlednily zkušenosti nasbírané během předchozího roku. Výsledkem je PJ velmi odlišná od své předchůdkyně.

Ve které oblasti byly provedeny největší změny?

RW: Udělali jsme několik zásadních změn, jejichž cílem byl vyšší výkon a lepší spolehlivost. Vylepšili jsme každý systém a subsystém přičemž přednost dostávaly ty změny, které se postaraly o největší změnu k lepšímu. Hlavní změny zahrnují spalovací motor, turbodmychadlo a baterii.

Motor má novou spalovací komoru, výfukový systém a variabilní trubky, které povolují pravidla pro sezónu 2015. Kompresor je účinnější a systémy obnovování energie se dokáží vyrovnat s tvrdším zacházením. Už PJ sezóny 2014 měla dobře položené těžiště, ale změnili jsme tvar, aby se snáze integroval do podvozku. Kromě toho bylo mnoho systémů a funkcí racionalizovaných a zjednodušených. Dalo by se to shrnout tak, že jen velmi málo částí loňské pohonné jednotky byste našli také v jednotce pro sezónu 2015.

(2. část)