Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Dennis podpoří velkou změnu motorových pravidel

Dennis podpoří velkou změnu motorových pravidel

Najde hlavního sponzora? A co rozpočtový strop?

Návrh opět přistoupit k velké změně technických předpisů začíná celou F1 rozdělovat na 2 tábory. Zastánci tohoto nápadu jsou však zřejmě v početní převaze a můžou už počítat i s podporou od Rona Dennise a jeho McLarenu. Postoj Wokingu byl dosud spíše zdrženlivý, musel se poradit s Hondou, které se důraz na "zelené" technologie naopak zamlouvá a asi se ho nebude chtít úplně vzdát.

"Pokud budeme měnit Formuli 1, měly by to být dramatické změny," řekl generální ředitel McLarenu. "Takové změny můžeme zavést od roku 2017. To by bylo přijatelné, zatímco pokud bychom chtěli udělat velké změny již v roce 2016, mělo by to obrovský dopad na finance."

Honda však do této sezóny vstupuje s úplně novou pohonnou jednotkou a do její přípravy nalila obrovské množství peněz a času svých špičkových inženýrů. Pokud se Formule 1 rozhodne pro velkou změnu technických předpisů, bude z této investice těžit pouze 2 roky.

"Hodně jsme o tom diskutovali a naší filozofií je podpořit vše, co je dobré pro Formuli 1. Honda má ale samozřejmě své stanovisko a McLaren své."

F1 však musí zároveň myslet na rozpočty malých týmů. Do Austrálie zřejmě nepocestují Caterham ani Marussia a dát dohromady nový vůz je problém i pro Force India. Sauber a Lotus také netají, že mají hluboko do kapsy, a tak se znovu začalo diskutovat o nezbytnosti zavedení rozpočtového stropu. Takový návrh však Dennis nepodpoří.

"Každý rok je to stejné. Týmy Formule 1 utratí všechno, co dostanou a to se nikdy nezmění. Vždy budou hledat nové způsoby utrácení peněz a nevěřili byste, jaké jsou v tomhle šikovné. Náklady proto může omezit pouze vedení týmu, nemůže mu to přikázat někdo zvenčí. Sami se musíme rozhodnout, kolik utratíme, protože tento sport je schopen absorbovat každou libru, kterou mu nabídnete."

McLaren díky podpoře Hondy a pár dlouhodobých partnerů zřejmě dá dohromady podobný rozpočet jako Mercedes, Red Bull nebo Ferrari, ale přesto nemá hlavního/titulárního sponzora. Dennis vysvětlil, že zájemce o tuto pozici má, ale odmítá ji prodat pod cenou. Dokonce řekl, že titulární sponzoři možná do současné F1 ani nepatří.

"Koncept titulárního sponzora už nefunguje. V normálních podmínkách naplní hlavní sponzor 40 až 50 procent rozpočtu. V F1 je ale rozpočet špičkového týmu tak vysoký, že žádná společnost není ochotna zaplatit přiměřenou částku. V takové situaci je nejlepší rozdělit tenhle prostor na menší kousky a ty nabídnout společnostem s podobnou filozofií.

Nevzdali jsme se naděje na získání vyšší částky za prostor na našem voze, ale nechceme nabízet hodně za málo peněz. Jsme trochu jako Manchester United. Můžeme prohrát pár zápasů a dostat se na nižší příčky ligy, ale když za námi přijde potencionální sponzor, stále jsme Manchester United. Poslední věc, kterou byste měli v této situaci udělat, je začít podepisovat obchodní smlouvy odpovídající dnu tabulky."