Ferrari už nechce třetí vůz
Nové vedení podporuje malé týmy.
V Maranellu zavály svěží větry. Jejich původcem je nový šéf Scuderie Ferrari, Maurizio Arrivabene. Bývalý dlouholetý šéf marketingu Marlbora mění Scuderii zevnitř a zároveň přehodnocuje její staré postoje. Konzervativní přístup vyměnil za agresivnější a nebojí se občas přijít i s malou provokací v podobě futuristického konceptu nového vozu F1 nebo protestního odchodu z padoku na tribunu mezi diváky. Jednou z věcí, která se spolu s jeho příchodem změnila, je postoj Ferrari v otázce zavedení třetích vozů silných týmů, jako možné náhrady za malé konstruktéry sužované finančními problémy.
Zatímco staré vedení chtělo nasazovat také třetí červený monopost (protože fanoušci si kupují lístky, aby mohli vidět vozy Ferrari), Arrivabene dává přednost návratu malých týmů.
"Myšlenka třetích vozů není mezi týmy populární," řekl šéf Scuderie Ferrari. "Jedním z důvodů jsou náklady a čas spojené s výrobou třetího vozu. Záleží na situaci. Pokud to bude nutné, jsme připraveni nasadit i třetí vůz, ale není to naším cílem. Naším skutečným cílem je přilákat další konstruktéry, další týmy, abychom měli konkurenční prostředí a tolik týmů, kolik se bude dát.
Musíme mít připravené řešení pro případ, že nebudeme mít dostatek týmů, ale třetí vozy nejsou řešením. Potřebujeme více týmů, více konstruktérů a více soutěžení."
Ferrari je připraveno dodávat Manoru pohonné jednotky loňské specifikace, které budou vyhovovat jeho upravenému loňskému monopostu. Od roku 2016 bude dodávat pohonné jednotky také americkému týmu Haas F1 a poskytne mu technickou podporu, kterou bude tým "postavený na zelené louce" jistě potřebovat.