Scuderia Ferrari se stěhuje
Všechny zaměstnance dostane pod jednu střechu.
Scuderia Ferrari se neposouvá pouze směrem k vyšším příčkám Poháru konstruktérů a k pódiím, ale přesun probíhá také za zdmi areálu v Maranellu. Ferrari tam má několik budov a zaměstnanci týmu F1 jsou rozděleni v několika z nich. Přípravu budovy, která by pojala celý tým, nastartoval ještě Stefano Domenicali a se stěhováním se začalo v těchto dnech. Nové sídlo umožní zaměstnancům různých oddělení pracovat rameno při rameni, díky čemuž se má zlepšit spolupráce.
Současný šéf Scuderie připouští, že stěhování není ideálně načasované a podepisuje se i na vývoji současného vozu. Význam sjednocení týmu pod jednu střechu a modernizace vybavení je však z dlouhodobého hlediska klíčový pro dohonění Mercedesu a návrat do boje o mistrovské tituly.
"Jistě, není to ideální, ale co naděláme?" Položil řečnickou otázku Maurizio Arrivabene. "Než tam dostaneme i posledního inženýra, uběhnou ještě tři nebo čtyři měsíce."
Týmový manažer Massimo Rivola potvrdil, že jeho kancelář již nalezneme v nové budově.
Scuderia se nestahuje pouze pro to, aby hosty vítala v novější a hezčí budově. Pod střechou se ukrývá i zcela nový simulátor a zařízení ideální pro testování hybridních motorů. Továrna má rozlohu 25 tisíc čtverečních metrů a mělo by v ní pracovat kolem 700 lidí.
Ferrari je jediný tým, který vyrábí šasi a motory na jedné adrese. Mercedes vyrábí své vozy v Brackley a továrnu na pohonné jednotky má ve 44 kilometrů vzdáleném Brixworthu. Renault Sport F1 své pohonné jednotky designuje ve francouzském Viry-Châtillon, vyrábí v 40 kilometrů vzdáleném Colombes a Red Bull Racing sídlí na opačné straně Lamanšského průlivu. Anglický McLaren letos obnovil partnerství s japonskou Hondou a ostatní týmy jsou v pozici zákazníků.