12h v Sebringu vyhráli Bourdais, Fittipaldi a Barbosa
Závodu vévodily spolehlivější americké vozy Daytona-Prototype
Nástupce IMSA a ALMS, americký šampionát United SportsCar Championship absolvoval na floridském Sebringu druhý závod kalendáře. Prototypy třídy LMP2 dokázaly zazářit opět jen v kvalifikaci. Závodu vévodily spolehlivější americké vozy Daytona-Prototype a z vítězství se radovali bývalí piloti F1 a Champcar, Sebastien Bourdais a Christianem Fittipaldim, které výborně podpořil specialista Joao Barbosa.
Dvanáctihodinovka v Sebringu je vedle 24h v Daytoně nejen druhým velkým klasikem amerických vytrvalostních závodů, letos byla (což je také zvykem) i druhým podnikem šampionátu „Tudor United SportsCar“.V kvalifikaci na starém letišti se snažilo pestré pole 43 vozů a jako při prvním velkém podniku na Floridě se prosadil Ligier třídy LMP2. Dvě rychlá kola se během 15minutové session nejlépe vydařila Fracouzovi Olivierovi Pla na prototypu stáje Krohn Racing. „Mé auto bylo kolo od kola rychlejší, proto mi přišlo vstříc, že se započítávala dvě měřená kola,“ radoval se poleman, který si vůz dělil s Jonssonem a majitelem týmu, Tracy Krohnem. Za nimi se kvalifikovaly dva nejrychlejší prototypy třídy Daytona-Prototype, HPD týmu Tequila-Patron (Dalziel/Sharp/Hansson) s Coyote-Chevroletem stáje Action Express (Barbosa/Fittipaldi/Bourdais) a druhý povedený Ligiere LMP2 týmu Michaela Schanka (Wilson/Negri/Pew). Nejrychlejším vozem třídy GT byl semi-tovární CORE-Porsche posádky Makowiecki/Bamber/Bergmeister.
Po startu dvanáctihodinové honičky sice rychlý Pla dokázal svůj Krohn-Ligier-Judd-BMW JSP2 držet ve vedení, jakmile ovšem vůz předal majiteli Krohnovi, bylo po nadějích. Již samotná výměna trvala obrovitému Američanovi příliš dlouho. Krohn později ztratil hodně času výlety mimo trať a nalomeným výfukem – v cíli byli zklamaní polemani se šesti koly ztráty jen osmí.
Závod a vítězství patřilo v zásadě hned od okamžiku, kdy Pla opustil kokpit svého Ligieru výborně naladěné posádce Christian Fittipaldi, Joao Barbosa, Sebastien Bourdais na Action-Express-Coyote Chevroletu. První pozici museli v dalším průběhu podniku vyklidit již jen při zastávkách v boxech a jejich soupeřům nepomohla ani neutralizace krátce před cílem, jelikož měli na druhého dvě kola náskok. Po 340 úmorných kolech kolech (Bourdais: „Je to zvláště uspokojující stát se vítězem fyzicky tak náročného závodu.“) byla brazilsko-portugalsky-francouzská trojice v cíli o kolo před Dallarou-Chevroletem-DP týmu Wayna Taylora a stejným vozem stáje Visit Florida posádky Westbrook, Valiante, Rockenfeller. Na vítěze z Daytony, Scotta Dixona (o Ganassiho Riley-Ford se v Sebringu dělil se Scottem Pruettem a Joey Handem) zbylo jen čtvrté místo.
Také ve třídě GT se prosadil americký výrobek: tovární Chevrolet-Corvette s Janem Magnussenem, Ryanem Briscoem a Antoniem Garciou v kokpitu. Díky nespolehlivosti mnohých prototypů obsadili celkově desátou příčku.
Výsledek závodu na 12 hodin v Sebringu roku 2015:
1 P J.Barbosa, C.Fittipaldi, S.Bourdais Action Express Racing Corvette/Chevrolet 12h01m40.097s
2 P R.Taylor, J.Taylor, M.Angelelli Wayne Taylor Racing Corvette/Chevrolet -1 kolo
3 P R.Westbrook, M.Valiante, M.Rockenfeller visitflorida.com Racing Corvette/Chevrolet -1 kolo
4 P J.Hand, S.Pruett, S.Dixon Chip Ganassi Racing with Felix Sabates Riley/Ford -1 kolo
5 P E.Curran, D.Cameron, M.Papis Action Express Racing Corvette/Chevrolet -2 kola
6 PC M.Guasch, A.Palmer, T.K.-Smith PR1/Mathiasen Motorsports ORECA/Chevrolet -6 kol
7 PC J.Bennett, C.Braun, J.Gue CORE Autosport ORECA/Chevrolet -6 kol
8 P T.Krohn, N.Jonsson, O.Pla Krohn Racing Ligier/Judd -6 kol
9 PC J.Mee, J.French, C.Daly Performance Tech Motorsports ORECA/Chevrolet -7 kol
10 GTLM J.Magnussen, A.Garcia, R.Briscoe Corvette Racing Chevrolet -10 kol