Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

WEC: Toyota vyžehlila ve Fuji smůlu z Le Mans

WEC: Toyota vyžehlila ve Fuji smůlu z Le Mans

Závodu po posvátnou horou se zúčastnilo 32 posádek.

Kamui Kobajaši, Stephane Sarrazin a Mike Conway vyhráli sedmý podnik WEC v Japonsku. Těsně se prosadili vůči vozu Audi R18, kterému k vítězství chybělo kolo nebo dvě - malá kompenzace za letošní smůlu Japonců v Le Mans.

K sedmému z devíti podniků světového šampionátu vytrvalostních závodů cestovalo pole 32 posádek na pověstnou japonskou dráhu Fuji pod posvátnou horou stejného jména. Víkend proběhl za překvapivě teplého počasí a i když se jezdci značky Toyota, které okruh patří, zvláště snažili, vybojovali mediálně cennou pole-position Lucas di Grassi a Loic Duval startující na voze Audi R18.

Nejrychlejší vůz kvalifikace převzal pro první stint šestihodinového závodu Oliver Jarvis a po startu vedl před továrním Porsche 919 s Markem Webberem v kokpitu. Hned úvodní fáze si ovšem vyžádala první oběť mezi favority, když Audi muselo svůj druhý vůz kvůli poruše hybridového systému odstavit.

Během dalších pěti hodin se o zábavu sporého domácího publika (pořádat ve Fuji závod WEC ve stejný víkend jako MotoGP v Motegi nebylo dobrým nápadem) snažil především bývalý pilot F1 Kamui Kobajaši na toyotě a jeho vůz, o který se dělil se Sarrazinem a Conwayem se neustále přetahoval o vedení s audinou polemanů a porschem Bernharda, Webbera a Hartleye.

Napětí si závod zachoval až do poslední hodiny, jejíž začátkem dělilo tyto první tři posádky pouze deset sekund.

Nakonec to byl Mark Webber, kdo jako první polevil a nedokázal držet tempo lídrů. O vítězství tedy v posledních kolech jeli jen Kobajaši (toyota) a Duval (audi). Záleželo na tom, jak se kdo dokáže vypořádat s "provozem" mezi pomalejšími vozy ostatních tříd a v jakém stavu byly pneumatiky obou favoritů. Ohledně pneumatik si očividně šikovněji vedl Francouz, protože dotáhl Japonce až na dvě sekundy, Kobajaši v posledních dvou kolech ale přeci jen dokázal využít předjíždění pomalejších vozů šikovněji a do cíle zachránil za soumraku po šesti hodinách náskok 1,9 sekundy.

Podobně těsně se rozhodlo i ve třídě LMP2, kde se teprve v posledních kolech prosadili Rusinov, Brundle a Stevens na Orece-Nissan před Sennou, Gonzalesem a Albuquerquem na Ligieru-Nissan. Třídu GT vyhráli Andy Priaulx a Harry Tincknell na Ganassiho Fordu-GT.

Šampionát pokračuje začátkem listopadu v Šanghaji.

Výsledek šestihodinovky WEC ve Fuji:

1. Kobajaši/Sarrazin/Conway, Toyota TS050
2. Duval/di Grassi/Jarvis, Audi R18
3. Webber/Hartley/Bernhard, Porsche 919
4. Davidson/Buemi/Nakajima, Toyota TS050
5. Dumas/Jani/Lieb, Porsche 919
6. Tuscher/Kraihamer/Imperatori, Rebellion-AER