Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alonso: Zablokovalo se mi řízení

Alonso: Zablokovalo se mi řízení

Teorie o poryvu větru je nesmysl, vozem by nepohnul hurikán.

Fernando Alonso se během dnešní tiskové konference před Velkou cenou Malajsie rozhovořil o podrobnostech jeho barcelonské nehody a odmítl teorie McLarenu o náhlém poryvu větru. Podle něj bylo za nehodou selhání techniky a zaseknutý volant.

"Neprobudil jsem se v roce 1995 a nezačal jsem mluvit italsky," vyvrátil Alonso největší novinářské kachny. "Pamatuji si nehodu i všechno, co po ní následovalo. Měl jsem víceméně běžný otřes mozku. Do nemocnice mě převezli v dobrém stavu, ale tam mám okno. Nepamatuji si, co se dělo v nemocnici přibližně mezi druhou a šestou hodinou odpoledne. To je však přirozené vzhledem k lékům (sedativům), které se podávají před převozem vrtulníkem.

V datech jsme neobjevili nic, žádný důvod nehody, ale ve třetí zatáčce jsme měli problém s řízením. Volant se uzamknul nasměrovaný doprava, přiblížil jsem se k bariéře, v poslední chvíli jsem začal brzdit, podřadil jsem z pětky do trojky, ale bohužel v datech něco chybí. Sběr dat z té části vozu není prvotřídní, proto jsme nyní přidali další senzory."

A co teorie o poryvu větru? Podle Alonsa je to nesmysl, autem by při takové rychlosti nepohnul ani hurikán.

"Nevím, jestli jste viděli video, ale ani hurikán by nemohl pohnout vůz (F1) jedoucí takovou rychlostí. Incidentu byla ve Španělsku věnována velká pozornost a při první tiskové konferenci měl tým nějaké dohady a od té doby v tom byl trochu zmatek. Nedalo se nic říct až do chvíle, kdy jsem se po třech nebo čtyřech dnech na všechno rozpamatoval. Ale teorie o větru… Nebylo to tak."

Alonso novinářům oznámil, že byl po celou dobu při vědomí, což se také neshoduje s původními informacemi.

"Všechno si pamatuji. Všechny změny v nastavení vozu, časy jednotlivých kol, i Vettela, který byl před třetí zatáčkou přede mnou, ale střihl šikanu, aby mě pustil před sebe. Po nárazu jsem nejprve vypnul rádio a pak jsem před příchodem maršálů vypnul i hlavní vypínač. Po celou dobu jsem byl plně při vědomí."