Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Vettel zůstává realistou

Vettel zůstává realistou

Ušetřil však sadu měkkých pneumatik.

Sebastian Vettel by dnes k pole position potřeboval o víc než 9 desetin sekundy rychlejší čas, než se mu podařilo předvést v Q3. Masivní odstup nedává německému závodníkovi nejlepší vyhlídky do zítřejšího závodu, raduje se ale alespoň z ušetřené sady pneumatik.

"Myslím, že mohu být spokojený," řekl Vettel. "V Q3 jsme použili odlišnou strategii (ve srovnání s Mercedesem), vyžili jsme pouze jednu novou sadu gum a abych pravdu řekl, kluci od Mercedesu jsou o trochu rychlejší, než jsme očekávali. Myslím ale, že jsme udělali všechno správně a třetí příčka byla dnes naším maximem.

Věděli jsme, že to v kvalifikaci bude těžké. Prostřední část vypadala slibně, ale v Q3 Mercedes ukázal mnohem víc než v trénincích, takže nakonec jsme byli daleko za nimi. Samozřejmě, chceme to dohnat a možná zítra budeme o něco blíž. Momentálně můžeme být poměrně spokojeni."

Ferrari před dvěma týdny ukázalo svou sílu v dlouhých stintech a sadu měkkých pneumatik nejspíš neušetřili pouze náhodou. Dokáží zítra odjet dva ze tří stintů na rychlejší měkké směsi? Pokud by se jim to podařilo a Mercedes, méně šetrný k pneumatikám, by to nezvládl, mohl by z toho být tak potřebný žolík v rukách Ferrari. Nicméně, Mercedes má možnost pokusit se o stejnou strategii, jednu sadu ušetřil v první části kvalifikace, kterou absolvoval na tvrdší směsi.

"Myslím, že bychom měli být blíž, ale netuším, jak blízko," pokračoval Vettel. "Už se těším na závod. První zatáčka je poměrně blízko, takže nás zítra asi čeká velmi přímočarý start, ale po něm přijde dlouhý závod a mimořádně důležité budou pneumatiky. Samozřejmě se budeme snažit o dobrý výsledek a co nejvíce bodů. Škoda, že jsme nedokázali dostat do druhé řady oba vozy. Kimi mi řekl, že měl smůlu v zahřívacím kole…

Kimi Räikkönen nejvíce ztratil v prvních třech zatáčkách, ve kterých mu chyběla přilnavost, což naznačuje, že se mu nepodařilo dostatečně zahřát pneumatiky.