Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Bottas chce Ferrari porazit alespoň v kvalifikaci

Bottas chce Ferrari porazit alespoň v kvalifikaci

Proč by chtěl závod odjet na měkkých pneumatikách?

Valtteri Bottas si je jistý, že Williams bude na úrovni Ferrari alespoň v dnešní kvalifikaci. Odstartovat před Ferrari by nakonec mohla být jediná cesta, jak se dostat před červené vozy z Maranella, které budou v závodě nejspíš opět citlivější k pneumatikám, a tedy rychlejší.

"Byl to pouze pátek a netuším, na čem pracovali," odpověděl Bottas na otázku, jak je na tom momentálně Williams ve srovnání s Ferrari. "Určitě od nich nejsme dál (jako v Číně). Měli bychom jim být blíž, ale zda to bude stačit, abychom stíhali jejich závodních tempu… To by bylo asi příliš optimistické. Víme, že jsme dost dobří v kvalifikacích a pokud neuděláme žádnou chybu, mohli bychom mít šanci. Nechme se překvapit."

Williams se včera soustředil na testování dlouhých jízd na měkčí směsi pneumatik. Věří, že ty jsou klíčem k lepšímu závodu. Optimální využití měkčí směsi pomohlo Ferrari vyhrát v Malajsii a díky prostřednímu stintu na měkké směsi se v Číně dostalo mimo dosah pilotů Williamsu. V Bahrajnu by tedy tým z Grove chtěl také absolvovat co nejdelší vzdálenost na měkčích, méně odolných, ale zato rychlejších pneumatikách.

"Snažili jsme věnovat více pozornosti měkkým pneumatikám a zjistit, zda je můžeme použít v závodě. V Číně jsme viděli, že týmy, které to dokázaly, byli ve výhodě. Hodně tím získaly. Myslím, že se nám daří dělat změny vedoucí k lepší práci s pneumatikami, ale ještě se na to musíme podívat. Víme, že to s pneumatikami neumíme tak dobře jako Mercedes a Ferrari, ale mám pocit, že jsme na správné cestě a možná se nám tentokrát podaří využít měkkou směs lépe."

V Bahrajnu je standardem dvouzastávková strategie, takže většina jezdců se bude rozhodovat, zda absolvuje dva stinty na měkčí směsi a jeden na tvrdší, nebo naopak.