Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rosberga nyní bodová ztráta nezajímá

Rosberga nyní bodová ztráta nezajímá

V první řadě potřebuje opět porazit Hamiltona.

Lewis Hamilton vyhrál všechny čtyři kvalifikace na první závody sezony 2015 a přeměnil je na tři vítězství a jedno druhé místo za Sebastianem Vettelem. To znamená, že Nico Rosberg ještě letos Hamiltona ani jednou neporazil a v průběžném hodnocení šampionátu už zaostává o 27 bodů. Bodová ztráta ho však momentálně velmi nezajímá. Potřebuje se konečně opět postavit doprostřed stupňů vítězů.

"Jedním okem sleduji pořadí v šampionátu, ale to teď není mojí prioritou," řekl německý závodník během rozhovoru s Auto Motor und Sport. "On (Hamilton) lehce kontroluje závody. Na začátku stintu jede pomalu a pak se rychle vzdálí. Ve stejném autě se proti takové taktice bojuje velmi těžko."

Jako kdyby nestačilo, že od začátku sezóny nedokáže najít recept na týmového kolegu, najednou si musí dávat pozor i na jezdce Ferrari. V Malajsii neměl šanci bojovat proti Sebastianu Vettelovi a v Bahrajnu ho o druhé místo připravily brzdy a Kimi Räikkönen. Kromě toho se po obou zastávkách v boxech ocitl až za Sebastianem Vettelem a musel ho zdolávat na trati.

"Na jedné straně to bylo příjemné, ale na druhé straně bylo hloupé, že se to stalo dvakrát. Jednou by to bylo v pořádku, ale dvakrát za sebou?"

Příčinou byly dřívější Vettelovy zastávky, díky kterým se dříve dostal k novým rychlým pneumatikám, ale také délka zastávek. Rosbergovy zastávky v Bahrajnu trvaly 3.2 a 3.7 sekundy, zatímco Ferrari obyčejně zastávku zvládne za méně než 2.8 sekundy.

"Jedním z důvodů bylo, že můj šéfmechanik odletěl domů. Je důležitou součástí týmu a bez něho jsme nemohli podat stoprocentní výkon."

Boj bude pokračovat na španělské trati Barcelona-Catalunya, která důkladně prověří především aerodynamiku monopostů, ale zabrat dá také pneumatikám.