Red Bull se může posunout dopředu díky aerodynamice
RB11 má ještě velké rezervy.
Šéf týmu aerodynamiků Red Bull Racingu věří, že vůz RB11 ještě ukrývá dost velký potenciál k tomu, aby snížil odstup od špičky i bez pomoci Renaultu. Francouzkou automobilku momentálně nejvíce trápí spolehlivost a plány na získání dalších koňských sil musely po startu sezóny ustoupit do pozadí, takže se teď Red Bull musí spolehnout na vlastní síly a aerodynamiku.
"Do sezony 2015 jsme vstupovali s tím, že máme co dohánět," řekl Dan Fallows. "Každý ví, v které oblasti ztrácíme nejvíce, ale důvod naší ztráty je nakonec irelevantní. Oddělení aerodynamiky je dost silné, aby s tím dokázalo něco udělat.
V F1 se na výsledcích podílí více věcí - jezdci, pohonné jednotky, aerodynamika, využívání pneumatik a další oblasti, ale aerodynamické oddělení má zásadní vliv pouze na jednu z nich. Takže jdeme do sezony s tím, že víme, jak moc zaostáváme a že úkolem našeho oddělení je tenhle odstup zmenšit. Můžeme to udělat, protože k tomu máme všechny potřebné nástroje. Už jsme to dokázali předtím a můžeme to dokázat znovu."
Jméno Dan Fallows loni rezonovalo médii kvůli jeho oznámenému, ale nerealizovanému přestupu do McLarenu. Fallows dlouho pracoval ve stínu Adriana Neweyho a přestup do McLarenu by mu umožnil z něj vystoupit. Newey se však letos přesouvá do pozice poradce a Fallows může své kvality ukázat i v Red Bullu.
"Nikdy nejsem s vozy spokojený a nebyl jsem ani tehdy, když jsme s nimi dominovali. Když jste s vozy spokojeni, instinkt vám velí polevit a to v F1 nesmíte."