1. trénink pevně v rukou Mercedesu
Velká cena Španělska - 1. trénink
Vítejte opět na formule.cz a při sledování 1. tréninku na Velkou cenou Španělska! Po třítýdenní přestávce čeká jezdce a jejich týmy náročný víkend. Většina stájí využije první evropský závod sezony k nasazení velkého množství nových dílů a bude doufat, že díky nim předstihne své nejbližší soupeře. Kromě toho prý Renault i Honda pořádně zapracovaly na zlepšení spolehlivosti, takže budeme sledovat, jestli už opravdu nedojde k dalšímu vypouštění kouřových signálů. V Barceloně je momentálně příjemných 18°C.
V prvním tréninku jsme opět neviděli Romaina Grosjeana, který svůj vůz přenechal rezervnímu jezdci Lotusu, Jolyonu Palmerovi. Volno si prodloužil také Valtteri Bottas, který do svého kokpitu pustil Susie Wolffovou. Během záběrů z garáže McLarenu jsme měli možnost poprvé živě sledovat nové zbarvení mclarenů. Vzdali se chrómovo-stříbrného lakování a jejich monoposty jsou od nynějška převážně šedočerné. A ve voze Marcuse Ericssona jsme viděli juniora Ferrari Raffaele Marciella.
Jen co se na konci boxové uličky rozsvítilo zelené světlo, na trať se vyhrnulo mnoho nedočkavých jezdců. Mezi prvními Maldonado, Vettel, Sainz, Verstappen, Stevens, Nasr, Palmer, Massa i Marciello. Všichni kromě Felipeho Massy se však okamžitě vrátili zpět do garáží. První měřené časy patřily prvním dvěma mužům šampionátu. Nico Rosberg umístil základní laťku na 1:31.039s.
Jedním z týmů, které do Španělska nedovezly velký balík vylepšení je Force India, která se prý rozhodla přepracovat svůj vůz od základů a na Red Bull Ringu nebo Silverstone představí B-specifikaci letošního vozu. Na nový vůz čeká také Manor, který by ho prý chtěl nasadit po letní přestávce. Vývoj jenom pomocí malých kroků avizovalo Toro Rosso.
Red Bull Racing začal testovat s novým designem nosu s výraznějším vykrojením kolem středového "jazyku", díky čemuž zřejmě dostane více vzduchu pod monopost.
Na rukávu Maurizia Arrivabeneho si kamera všimla číslo 27. Šéf Ferrari nám připomněl tragický odchod Gillese Villeneuva, který zahynul 8. května 1982.
Když se blížil konec první půlhodiny, měli už měřené kolo na kontě všichni jezdci s výjimkou Daniela Ricciarda. Australanův monopost postihl problém s pohonnou jednotkou… Na trať se vrátil až v době, kdy se všichni ostatní vraceli do boxů, aby Pirelli vrátili bonusovou sadu pneumatik. Nico Rosberg svůj nejlepší čas pořádně zlepšil, aktuálně měl hodnotu 1:27.333s. Lewis Hamilton se loni kvalifikoval na pole position časem 1:25.232.
Týmy měly zřejmě množství zajímavých dat k analýze a po první půlhodině zavládlo nad okruhem Barcelona-Catalunya absolutní ticho. Čekání ukončili Manor a Will Stevens až po 18 minutách prázdné trati. Krátce po Stevensovi se na trať vrátili i Merhi a Alonso a okruh znovu ožil.
Daniel Ricciardo nadále zůstával bez měřeného času, technické problémy s jeho pohonnou jednotkou přetrvávaly. Na PJ se stěžoval i Jenson Button, koňské síly se prý projevovaly až dlouho po sešlápnutí plynového pedálu. Räikkönen se zase postěžoval na "velmi horkou sedačku".
Čtvrthodinu před koncem tréninku ukázaly rychlejší časy také piloti Williamsu. Felipe Massa obsadil osmou příčku, Susie Wolff desátou. Nejpomalejší vozy patří, samozřejmě, nadále Manoru. Před nimi se v prvním tréninku dlouho drželi jezdci Lotusu, který prý chce zabojovat o "čelo druhé ligy". Fernando Alonso s Jensonem Buttonem se dostali mezi jezdce Force Indie a Sauberu a snad se jim tedy konečně podařilo dohnat hlavní peloton a v neděli budou bojovat o první body sezony. Red Bull a Daniel Ricciardo určitě nebudou nadšení spolehlivostí "vylepšeného" motoru Renaultu. Daniil Kvjat předvedl alespoň rychlost na úrovni Williamsu a Toro Rosso.
V posledních minutách se ještě výrazně zlepšil Jolyon Palmer a Ricciardo si přece jen připsal pár rychlých kol. Nejrychlejší kolo prvního 1. tréninku na Velkou cenu Španělska nakonec předvedl Nico Rosberg, kterému se podařilo Hamiltonův čas překonat o 7 setin sekundy.
Jezdec |
Tým |
Čas |
Odstup | Kola |
|
01 | N. Rosberg | Mercedes | 1:26.828 | 28 | |
02 | L. Hamilton | Mercedes | 1:26.898 | 0.070 | 27 |
03 | S. Vettel | Ferrari | 1:27.806 | 0.978 | 21 |
04 | K. Raikkonen | Ferrari | 1:27.832 | 1.004 | 16 |
05 | C. Sainz | Toro Rosso | 1:28.132 | 1.304 | 27 |
06 | M. Verstappen | Toro Rosso | 1:28.529 | 1.701 | 23 |
07 | D. Kvjat | Red Bull | 1:28.785 | 1.957 | 7 |
08 | F. Massa | Williams | 1:28.831 | 2.003 | 21 |
09 | D. Ricciardo | Red Bull | 1:29.075 | 2.247 | 9 |
10 | F. Nasr | Sauber | 1:29.140 | 2.312 | 14 |
11 | N. Hulkenberg | Force India | 1:29.409 | 2.581 | 20 |
12 | R. Marciello | Sauber | 1:29.630 | 2.802 | 15 |
13 | J. Palmer | Lotus | 1:29.676 | 2.848 | 21 |
14 | S. Wolff | Williams | 1:29.708 | 2.880 | 22 |
15 | F. Alonso | McLaren | 1:29.813 | 2.985 | 22 |
16 | J. Button | McLaren | 1:29.817 | 2.989 | 22 |
17 | S. Perez | Force India | 1:30.096 | 3.268 | 19 |
18 | P. Maldonado | Lotus | 1:39.110 | 3.282 | 7 |
19 | W. Stevens | Manor | 1:39.471 | 5.643 | 22 |
20 | R. Merhi | Manor | 1:40.657 | 5.819 | 20 |