Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Arrivabene: Rychlost je důležitější než pódia

Arrivabene: Rychlost je důležitější než pódia

Ferrari se již nemůže utěšovat třetími místy.

Velká cena Španělska nenaplnila očekávání Ferrari. Scuderia měla velmi dobrý začátek sezony a vedení týmu, inženýři i jezdci doufali, že velký balík vylepšení je v Barceloně posune ještě blíže k Mercedesu. Stal se však přesný opak a Ferrari na Circuit de Barcelona-Catalunya výrazně zaostávalo. Je ještě šance, aby Sebastian Vettel s Kimim Räikkönenem promluvili do boje o mistrovský titul?

"Boj o titul? Myslím, že ne. O tom jsem nikdy nemluvil a myslím, že jsem nemluvil ani o dvou závodech. Spíš o třech (vítězných) závodech…“ řekl Maurizio Arrivabene. "Věřím, že to je v našich silách, ale jako všechno v životě, ani tohle nelze dosáhnout bez usilovné práce. Ve skutečnosti mě (již) pódiová umístění velmi nezajímají. Podívejte se, kde jsme byli loni a kde jsme teď. Každý víkend jsme na pódiu. Co mě teď zajímá, je odstup (od Mercedesu). Pokud chceme vyhrát dva nebo tři závody, musíme jim být blízko. A to momentálně nejsme."

Vettelovi se v Barceloně během prvních dvou stintů dařilo bez problémů odrážet nesmělé útoky Lewise Hamiltona. Novinářům se tedy nabízí otázka, zda Ferrari nemohlo kopírovat strategii zastávek úřadujícího šampiona a udržet Vettela na druhém místě. Šéf Scuderie však vidí problém jinde.

"Strategii jsme měli dobrou, problém je v rychlosti. Musíme zjistit, jestli nám to způsobila trať nebo jsme udělali něco špatně. Pokud jsme něco pokazili, budeme se muset vrátit o krok zpět a s pokorou přiznat svou chybu. V této chvíli nám čísla říkají, že nový balíček je dobrý, ale realita ukázala, že není dost dobrý. Takže na tom teď potřebujeme zapracovat.

Pokud se nám nepodaří odstranit problém s trakcí, bude to ještě horší. Ne v Monaku, tam se používá velmi speciální nastavení, ale pak v Kanadě. Nechtěl bych tam jet s nevyřešeným problémem s trakcí, protože by z toho byla noční můra. Dokonce i kdybychom přesto byli na stupních vítězů. Jak jsem řekl, to mě nezajímá. Musím týmu pomáhat s přijímáním správních rozhodnutí, a pokud něco nefunguje, vina padá na mou hlavu."