Monako ukázalo konkurenceschopnost Red Bullu
Ne náhodou skončil za Mercedesem a mezi vozy Ferrari.
Red Bull Racingu se v Monaku podařilo ulovit 22 bodů, které si připočetl k 30 bodům z prvních pěti závodů. Díky tomu se mu podařilo bodově odskočit od týmů středu pole a výrazně zkřesat náskok Williamsu. Podle Christiana Hornera není náhoda, že se tak stalo na trati, kde výkon motoru nehraje důležitou roli.
"Z celého kalendáře je Monako nepochybně nejméně citlivé na výkon motoru a myslím, že Renault odvedl dobrou práci a dostal maximum ze svého současného balíku a že my jsme naplno využili naše šasi a jezdce," řekl šéf Red Bullu. "Čtvrté a páté místo se dvěma mercedesy a jedním ferrari vpředu a jedním ferrari za námi je to nejlepší, v co jsme mohli reálně doufat. Šasi nikdy nemělo závažnější problém, i když se samozřejmě snažíme nadále zlepšovat. V Monaku jsme využili nastavení na maximální přítlak, nemuseli jsme dělat žádné kompromisy a předvedli potenciál našeho vozu."
V Kanadě se síla motorů projeví na několika rovinkách a Red Bull musí řešit i otázku spolehlivosti. Nepříliš spolehlivý motor Renault ve voze Daniela Ricciarda už má za sebou většinu víkendu Velké ceny Španělska a kompletní VC Monaka a pomalu ale neodvratně se blíží penalizace za použití pátého motoru.
"Kanada bude mnohem větší výzvou. Dokázali jsme získat hodně bodů, jsme o 22 bodů blíže Williamsu. Dosáhli jsme náš strop, ale v Montrealu to budeme mít mnohem těžší," předpovídá Horner. "Fakt, že jsme (Monakem) prošli bez jakéhokoliv problému s motorem, znamená krok správným směrem. Zda si tam odkroutíme trest nebo ne, záleží na stavu použitých motorů. Monako motorům moc neubližuje, ale rozhodneme se v průběhu tohoto týdne."