Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Nový vůz Force India bude pravidelně bodovat

Nový vůz Force India bude pravidelně bodovat

Právě se zdokonaluje ve špičkovém větrném tunelu.

Oficiální stránka Formule 1 udělala rozhovor s Vijayem Mallyou, jedním z majitelů a zároveň šéfem týmu Force India. První otázka směřovala k Mallyově nepřítomnosti během velkých cen Malajsie, Číny, Bahrajnu a Španělska, kde ho zastupoval Bob Fernley. Po australském otevření sezóny se opět objevil až v nablýskaném Monaku. Souvisí to se špatnými výkony jeho týmu?

"Ha, to určitě ne! Byl jsem zavalen parlamentními povinnostmi a pak indickou nejvyšší kriketovou ligou, ale teď jsem se opět vrátil sem, na své místo. A F1 se od minulé sezony velmi nezměnila, takže není důvod vidět za mou absencí ztrátu zájmu. Některé týmy středu pole zlepšily své výkony. Ano, Mercedes nadále dominuje, ale Ferrari na něj dokázalo trochu zatlačit, což je dobré pro show.

Musím uznat, že my jsme začali s pomalým vozem, ale za tím stojí především změny pravidel ohledně užívání větrných tunelů. Byli jsme zvyklí využívat dva tunely. První návrhy se dělaly ve starém tunelu a pak se dělalo hodně korelačních prací v tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem. Když jsme si museli vybrat jeden z nich, rozhodli jsme se pro modernější tunel v Kolíně a to znamenalo přesunout celé aerodynamické oddělení z Anglie do Německa. A to chvíli trvalo.

To je důvod, proč jsme nemohli do sezony vstoupit v takové formě, jakou bychom si přáli mít. Ale dobrou zprávou je, že někdy uprostřed sezóny, určitě před Silverstone, dokončíme náš skutečný vůz pro sezónu 2015. Věřím, že bude velmi konkurenceschopný. Checo zajel minulý víkend výborně i se starým vozem, takže jsem si jist, že když mezi Rakouskem a Silverstone nasadíme nový balík, budeme pravidelně sbírat body."

Ještě před závodem v Monaku přijala Strategická skupina F1 několik návrhů na zlepšení zábavy, zrychlení vozů a další velké úpravy pravidel. Letos má v Skupině svého zástupce také Force India, zasloužila si to loňským šestým místem v Poháru konstruktérů, ale Mallya by raději vrátil tvorbu pravidel do rukou FIA a FOM.

"Způsob, jakým je nyní Formule 1 řízena Strategickou skupinou… F1 vlastně řídí týmy. Diskutují o všem od technických předpisů až po rozdělování příjmů. Formule 1 je jedním z hrstky sportů, které daly do rukou týmů takovou moc. Jinde mají promotéra, což je u nás FOM, a pak řídící orgán, kterým je FIA. Oni by se měly shodnout na pravidlech a ostatním říct: "Tohle jsou pravidla. Řiďte se jimi a budete se smět zúčastnit soutěže."

F1 je příliš demokratická. V Strategické skupině jsou týmy, které jsou extrémně neflexibilní. Nedělají nic jiného, jenom si hlídají své postavení. Takže teď se všichni přizpůsobujeme rozhodnutí Strategické skupiny, což vlastně znamená přizpůsobovat se rozhodnutím velkých týmů. Máme svůj názor a jsme slyšet, ale jsme válcování velkou čtyřkou (Mercedes, Ferrari, Red Bull, McLaren). Takhle teď vypadá náš proces přijímání pravidel."