Vanthoor s Frijnsem prodlužují vítěznou sérii
Salaquarda získává šest bodů za celkové osmé místo.
Pořadí na roštu hlavního závodu určil včerejší kvalifikační závod (více Zde). Po včerejší havárii v úvodu chybělo jedno z audi domácího týmu WRT (č. 4, Nash/Stippler).
Jenže ani dnes nechyběla kolize na startu, která se odehrála mezi druhým Seefriedem (č. 333, Rinaldi, Ferrari) a třetím Abrilem (č. 84, HTP, Bentley). Pro Němce náraz do zádě jeho ferrari po optimistickém nájezdu do první zatáčky skončil výletem do kačírku. Betonová zeď lemující cílovou rovinku se stala osudnou pro Vasilyeva (č. 71, PAM, GT Russian, Mercedes), jehož na ní natlačil Ortelli (č. 3, WRT, Audi). Ruský pilot ještě chvíli pokračoval, než odstavil zdemolovaný vůz. Monacký pilot se blýskl ještě divokým průjezdem šikany Terlamenbocht.
O zajímavější drama se postaral z deváté příčky startující Mies (č. 2, WRT, Audi). Německý pilot již po prvním kole útočil na druhou příčku Abreua (č. 77, Team Brazil, BMW). Brazilec odolával až do jedenáctého kola, kdy Mies využil nájezdu do první zatáčky k předjetí houževnatého soupeře. Těžce vybojovanou pozici musel po chvíli opustit po rozhodnutí komisařů, jímž se nezdál rychlý postup německého pilota v úvodním kole. Trest za ulitý start jej srazil na třináctou příčku v době začínajících výměn.
Ani střídajícímu Idemu se nevedlo o mnoho lépe, když nezvládl své audi v zatáčce Sterrewachtbocht. Po výletu do kačírku jej komisaři po chvíli vysvobodili, Belgičan dovlekl svůj vůz do boxů.
Plné ruce práce s obranu měl Anders Fjordbach (č. 74, SC, ISR, Audi). Wlazik (č. 54, Attempto, McLaren) jej zdolal až po chybě v nájezdu na cílovou rovinku. Před zkušeným Schneiderem dokázal dánský mladík svoji pozici uhájit až do závěru.
Přestože početný zástup audi týmu WRT postupně řídl, na čele i v tomto klání suverénně vedl vůz posádky Vanthoor/Frijns. Po ujetí 39 kol se belgicko-holandské duo mohlo radovat již ze čtvrtého triumfu v řadě, čímž si upevnilo vedoucí pozici v hodnocení jezdců navzdory katastrofálnímu úvodu v Nogaru.
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
Vozy: Audi R8 LMS ultra (Ar8u), BMW Z4 GT3 (Bz4), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Lamborghini Gallardo LP 560-4 R-EX (LgEX), Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Msls), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr)
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
PRO
|
R.Frijns/L.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar8u
|
1:00:26.711
|
2.
|
PRO
|
V.Abril/M.Buhk | HTP |
Bcon
|
+ 9.944
|
3.
|
PRO
|
A.Abreu/V.Brito Filho | Team Brazil |
Bz4
|
+ 13.609
|
4.
|
PRO
|
C.Bueno/S.Jimenez | Team Brazil |
Bz4
|
+ 14.041
|
5.
|
PRO
|
N.Mayr-Melnhof/M.Winkelhock | Phoenix |
Ar8u
|
+ 19.289
|
6.
|
SC
|
J.Szymkowiak/T.Dilmann | HTP |
Bcon
|
+ 21.671
|
7.
|
PRO
|
S.Ortelli/S.Richelmi | Belgian Audi |
Ar8u
|
+ 22.635
|
8.
|
PRO
|
F.Salaquarda/A.Bonanomi | ISR |
Ar8u
|
+ 29.817
|
9.
|
PRO
|
A.Von Thurn Taxis/P.Kox | Reiter |
LgEX
|
+ 30.631
|
10.
|
PRO
|
S.Walkinshaw/C.Dolby | MRS GT |
Ngtr
|
+ 40.606
|
11.
|
PRO
|
N.Armindo/P.Wlazik | Attempto |
M650
|
+ 58.120
|
12.
|
SC
|
T.Fjordbach/A.Fjordbach | ISR |
Ar8u
|
+ 1:02.487
|
13.
|
PAM
|
A.Karachev/B.Schneider | GT Russian |
Msls
|
+ 1:02.962
|
14.
|
PRO
|
C.Mies/E.Ide | Belgian Audi |
Ar8u
|
+ 13 kol
|
15.
|
PRO
|
K.Estre/R.Bell | Attempto |
M650
|
+ 34 kol
|
16.
|
PRO
|
M.Seefried/N.Siedler | Rinaldi |
F458
|
+ 38 kol
|
17.
|
PAM
|
A.Vasilyev/M.Asmer | GT Russian |
Msls
|
+ 39 kol
|
K dalšímu podniku se účastníci přesunou do daleké Moskvy, kde se ve dnech 3. - 5. července již třetí víkend BSS. Připraven je pro ně 2,7 kilometru dlouhý okruh, kde se utkají maximálně dva tucty soupeřů. Stálé účastníky pravděpodobně doplní ruská stáj SMP.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Series (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.