Schothorst vítězí v Zolderu
Potíže favoritů a řada trestů míchaly pořadím.
Přestože kvalifikaci vyhrál Frijns (č. 17, Belgian Audi Club), nakonec startoval až z 12. příčky. Důvodem bylo škrtnutí nejlepšího docíleného času, neboť v nejrychlejším kole si nizozemský pilot zkrátil dráhu v šikaně Gillese Villeneuvea. Z první příčky tak odstartoval Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini).
Dnešní start již neproběhl tak klidně, když došlo ke strkanici ve středu pole. Miesovi (č. 1, Belgian Audi Club, z 9. místa) se podařilo zvládnout smýknutí jeho audi, Perera (č. 82, Grasser, Lamborghini, z 6.) však musel zamířit do boxů. Dalším postiženým byl Van Dam (PAM č. 39, TP12 Kessel, Ferrari, ze 4.). Kolize byla prošetřována až po závodě.
Po kvalifikaci potrestaný Frijns se po startu z 12. příčky brzy usadil na sedmé pozici, kde vydržel až do výměn. V čele si nikým neohrožován budoval Bortolotti (č. 63, Grasser) náskok, jenž před brzkým předáním lamborghini činil sedm vteřin na Van der Lindeho (č. 66, Attempto, Audi).
Engelhart se vrátil až na 4. příčku (v uličce strávil 1:16.137), přičemž po zastávce vedoucího audi ztrácel na Schothorsta (č. 66) osm sekund. Německý pilot se notně zdržel v boxech při upevňování bezpečnostních pásů. Následný odjezd proběhl v době, kdy se ještě v okolí vozidla pohyboval jeden z mechaniků. Trest průjezdu boxovou uličkou jej připravil o dalších sedm pozic.
Nejen před Engelharta, ale i před Schothorsta se dokázal vklínit Vanthoor (č. 2, Belgian Audi Club). Jeho výjezd od mechaniků, při němž srazil kužely vymezující prostor pro pohyb na konci uličky, si vynutil pozornost komisařů. Dle jejich rozhodnutí byla mj. porušena pravidla tím, že nevyužil k návratu uličku. Z prvního místa následoval propad na deváté, i když záhy překonal týmového kolegu Magnuse (SC č. 3).
Penalizacím zdaleka nebyl konec. Miesovi (č. 1, Belgian Audi Club) naměřili překročení rychlostního limitu v boxech (52,4 km/h). Stievenart (PAM č. 26, Sainteloc, Audi) byl nebezpečně vypuštěn před přijíždějícího Bhirombhakdiho (PAM č. 39, TP12 Kessel, Ferrari). Zároveň se ještě v uličce neváhal ujmout dočasně vedení ve třídě po neméně divokém manévru. Stejný prohřešek se týkal Pietera Schothorsta (č. 55, Attempto, Audi).
Do hledáčku komisařů se dostal znovu Vanthoor, jenž se dokázal probít již na 6. místo. Právě předjetí v první zatáčce, při němž vytlačil mimo dráhu Gacheta (č. 25, Sainteloc, Audi), jej definitivně poslalo mimo bodované příčky.
Případ měl ještě kuriózní dohru, když se rozhodnutí nelíbilo jeho otci. Ještě během probíhajícího závodu bez povolení navštívil vedení závodu, kde činovníkům narušoval výkon jejich povinností. Následnou pokutu pět tisíc eur měl uhradit tým Belgian Audi Club, jelikož odpovídá za všechny osoby, jimž umožnil přístup na okruh. Omluva Vanthoorova otce její zaplacení prozatím zažehnala, ale nad belgickou stájí bude celý rok viset podmínka v případě opakování.
Méně dramatických chvil prožil vedoucí Schothorst (č. 66, Attempto, Audi), jenž si s přehledem udržoval vedení.
Výsledky po ujetí 39 kol
p. | kat. | posádka | tým | vůz | čas/ztráta |
---|---|---|---|---|---|
1.
|
S.Schothorst/K.Van der Linde | Attempto Racing |
Audi
|
1:00:58.023
|
|
2.
|
M.Meadows/R.Marciello | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
+ 6.980
|
|
3.
|
E.P.Companc/A.Caldarelli | Grasser Racing |
Lamborghini
|
+ 12.244
|
|
4.
|
N.Jamin/F.Serrallés | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
+ 14.404
|
|
5.
|
S.Leonard/R.Frijns | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 24.134
|
|
6.
|
G.Magnus/A.Picariello | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 24.576
|
|
7.
|
S.Gachet/C.Haase | Sainteloc Racing |
Audi
|
+ 25.483
|
|
8.
|
C.Engelhart/M.Bortolotti | Grasser Racing |
Lamborghini
|
+ 28.673
|
|
9.
|
V.Atoev/A.Korneev | SMP Racing |
Mercedes-AMG
|
+ 39.741
|
|
10.
|
N.Bastian/J.Manchester | AKKA-ASP Team |
Mercedes-AMG
|
+ 46.732
|
|
11.
|
P.Bhirombhakdi/C.Van Dam | TP12 Kessel Racing |
Ferrari
|
+ 50.066
|
|
12.
|
D.Vanthoor/W.Stevens | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 53.314
|
|
13.
|
S.Ortelli/N.Siedler | Emil Frey Racing |
Lexus
|
+ 57.463
|
|
14.
|
P.Schothorst/P.Kaffer | Attempto Racing |
Audi
|
+ 1:06.074
|
|
15.
|
N.Stievenart/M.Winkelhock | Sainteloc Racing |
Audi
|
+ 1:08.061
|
|
16.
|
J.Caygill/A.T.Smith | Team Parker Racing |
Bentley
|
+ 1:32.494
|
|
17.
|
A.Watson/L.Moraes | 3Y Technology |
BMW
|
+ 1 kolo
|
|
18.
|
M.Broniszewski/G.Piccini | Kessel Racing |
Ferrari
|
+ 1 kolo
|
|
19.
|
C.Gosselin/P.Feligioni | Boutsen Ginion |
Reiter Lamborghini
|
+ 3 kola
|
|
20.
|
A.Costa/C.Klien | Emil Frey Racing |
Lexus
|
+ 7 kol
|
|
N
|
A.Riberas/C.Mies | Belgian Audi Club |
Audi
|
+ 16 kol
|
|
N
|
L.Hezemans/F.Perera | Grasser Racing |
Lamborghini
|
+ 38 kol
|
Následující podnik s krátkými závody se uskuteční okruhu Brands Hatch ve dnech 5. - 6. května. Seriál Blancpain GT Series pokračuje již za dva týdny, kdy se na okruhu v italské Monze uskuteční úvodní podnik vytrvalostního dílu.
Další informace o šampionátu
Odkazy na články s doplňujícími údaji o Blancpain Sprint Cup i seriálu BGTS jsou v níže uvedené tabulce. V časti s kalendářem krátkých závodů budou doplňovány odkazy na články s popisy uskutečněných závodů.
obsah článku | odkaz |
---|---|
Historie a držitelé titulů Blancpain Sprint a FIA GT Series | Zde |
Historie a držitelé titulů Blancpain GT Series | Zde |
Pořadatelská organizace SRO (vydáno v 2015) | Zde |
Oslavy 25 let aktivit Stéphane Ratela (2017) | Zde |
Pravidla a přehled změn | Zde |
Startovní listina - Zolder | Zde |
Přehled týmů a vozidel a jejich rozdělení do tříd | Zde |
06.04. – 08.04. Zolder | 1. závod |
05.05. – 06.05. Brands Hatch | |
22.06. – 24.06. Misano | |
31.08. – 02.09. Hungaroring | |
14.09. – 16.09. Nürburgring | |
Konečné výsledky | září 2018 |