Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Schothorst vítězí v Zolderu

Schothorst vítězí v Zolderu

Potíže favoritů a řada trestů míchaly pořadím.

Přestože kvalifikaci vyhrál Frijns (č. 17, Belgian Audi Club), nakonec startoval až z 12. příčky. Důvodem bylo škrtnutí nejlepšího docíleného času, neboť v nejrychlejším kole si nizozemský pilot zkrátil dráhu v šikaně Gillese Villeneuvea. Z první příčky tak odstartoval Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini).

Dnešní start již neproběhl tak klidně, když došlo ke strkanici ve středu pole. Miesovi (č. 1, Belgian Audi Club, z 9. místa) se podařilo zvládnout smýknutí jeho audi, Perera (č. 82, Grasser, Lamborghini, z 6.) však musel zamířit do boxů. Dalším postiženým byl Van Dam (PAM č. 39, TP12 Kessel, Ferrari, ze 4.). Kolize byla prošetřována až po závodě.

Po kvalifikaci potrestaný Frijns se po startu z 12. příčky brzy usadil na sedmé pozici, kde vydržel až do výměn. V čele si nikým neohrožován budoval Bortolotti (č. 63, Grasser) náskok, jenž před brzkým předáním lamborghini činil sedm vteřin na Van der Lindeho (č. 66, Attempto, Audi).

Engelhart se vrátil až na 4. příčku (v uličce strávil 1:16.137), přičemž po zastávce vedoucího audi ztrácel na Schothorsta (č. 66) osm sekund. Německý pilot se notně zdržel v boxech při upevňování bezpečnostních pásů. Následný odjezd proběhl v době, kdy se ještě v okolí vozidla pohyboval jeden z mechaniků. Trest průjezdu boxovou uličkou jej připravil o dalších sedm pozic.

Nejen před Engelharta, ale i před Schothorsta se dokázal vklínit Vanthoor (č. 2, Belgian Audi Club). Jeho výjezd od mechaniků, při němž srazil kužely vymezující prostor pro pohyb na konci uličky, si vynutil pozornost komisařů. Dle jejich rozhodnutí byla mj. porušena pravidla tím, že nevyužil k návratu uličku. Z prvního místa následoval propad na deváté, i když záhy překonal týmového kolegu Magnuse (SC č. 3).

Penalizacím zdaleka nebyl konec. Miesovi (č. 1, Belgian Audi Club) naměřili překročení rychlostního limitu v boxech (52,4 km/h). Stievenart (PAM č. 26, Sainteloc, Audi) byl nebezpečně vypuštěn před přijíždějícího Bhirombhakdiho (PAM č. 39, TP12 Kessel, Ferrari). Zároveň se ještě v uličce neváhal ujmout dočasně vedení ve třídě po neméně divokém manévru. Stejný prohřešek se týkal Pietera Schothorsta (č. 55, Attempto, Audi).

Do hledáčku komisařů se dostal znovu Vanthoor, jenž se dokázal probít již na 6. místo. Právě předjetí v první zatáčce, při němž vytlačil mimo dráhu Gacheta (č. 25, Sainteloc, Audi), jej definitivně poslalo mimo bodované příčky.

Případ měl ještě kuriózní dohru, když se rozhodnutí nelíbilo jeho otci. Ještě během probíhajícího závodu bez povolení navštívil vedení závodu, kde činovníkům narušoval výkon jejich povinností. Následnou pokutu pět tisíc eur měl uhradit tým Belgian Audi Club, jelikož odpovídá za všechny osoby, jimž umožnil přístup na okruh. Omluva Vanthoorova otce její zaplacení prozatím zažehnala, ale nad belgickou stájí bude celý rok viset podmínka v případě opakování.

Méně dramatických chvil prožil vedoucí Schothorst (č. 66, Attempto, Audi), jenž si s přehledem udržoval vedení.

Výsledky po ujetí 39 kol

p. kat. posádka tým vůz čas/ztráta
1.
S.Schothorst/K.Van der Linde Attempto Racing
Audi
1:00:58.023
2.
M.Meadows/R.Marciello AKKA-ASP Team
Mercedes-AMG
+ 6.980
3.
E.P.Companc/A.Caldarelli Grasser Racing
Lamborghini
+ 12.244
4.
N.Jamin/F.Serrallés AKKA-ASP Team
Mercedes-AMG
+ 14.404
5.
S.Leonard/R.Frijns Belgian Audi Club
Audi
+ 24.134
6.
G.Magnus/A.Picariello Belgian Audi Club
Audi
+ 24.576
7.
S.Gachet/C.Haase Sainteloc Racing
Audi
+ 25.483
8.
C.Engelhart/M.Bortolotti Grasser Racing
Lamborghini
+ 28.673
9.
V.Atoev/A.Korneev SMP Racing
Mercedes-AMG
+ 39.741
10.
N.Bastian/J.Manchester AKKA-ASP Team
Mercedes-AMG
+ 46.732
11.
P.Bhirombhakdi/C.Van Dam TP12 Kessel Racing
Ferrari
+ 50.066
12.
D.Vanthoor/W.Stevens Belgian Audi Club
Audi
+ 53.314
13.
S.Ortelli/N.Siedler Emil Frey Racing
Lexus
+ 57.463
14.
P.Schothorst/P.Kaffer Attempto Racing
Audi
+ 1:06.074
15.
N.Stievenart/M.Winkelhock Sainteloc Racing
Audi
+ 1:08.061
16.
J.Caygill/A.T.Smith Team Parker Racing
Bentley
+ 1:32.494
17.
A.Watson/L.Moraes 3Y Technology
BMW
+ 1 kolo
18.
M.Broniszewski/G.Piccini Kessel Racing
Ferrari
+ 1 kolo
19.
C.Gosselin/P.Feligioni Boutsen Ginion
Reiter Lamborghini
+ 3 kola
20.
A.Costa/C.Klien Emil Frey Racing
Lexus
+ 7 kol
N
A.Riberas/C.Mies Belgian Audi Club
Audi
+ 16 kol
N
L.Hezemans/F.Perera Grasser Racing
Lamborghini
+ 38 kol
 

Následující podnik s krátkými závody se uskuteční okruhu Brands Hatch ve dnech 5. - 6. května. Seriál Blancpain GT Series pokračuje již za dva týdny, kdy se na okruhu v italské Monze uskuteční úvodní podnik vytrvalostního dílu.

Další informace o šampionátu

Odkazy na články s doplňujícími údaji o Blancpain Sprint Cup i seriálu BGTS jsou v níže uvedené tabulce. V časti s kalendářem krátkých závodů budou doplňovány odkazy na články s popisy uskutečněných závodů.

obsah článku odkaz
Historie a držitelé titulů Blancpain Sprint a FIA GT Series Zde
Historie a držitelé titulů Blancpain GT Series Zde
Pořadatelská organizace SRO (vydáno v 2015) Zde
Oslavy 25 let aktivit Stéphane Ratela (2017) Zde
Pravidla a přehled změn Zde
Startovní listina - Zolder Zde
Přehled týmů a vozidel a jejich rozdělení do tříd Zde
06.04. – 08.04. Zolder 1. závod
05.05. – 06.05. Brands Hatch
22.06. – 24.06. Misano
31.08. – 02.09. Hungaroring
14.09. – 16.09. Nürburgring
Konečné výsledky září 2018