V Zolderu první čtyři místa pro čtyři kruhy
Salaquarda uhájil stříbrnou příčku před dotírajícím Frijnsem.
Pořadí na roštu hlavního závodu určil včerejší kvalifikační závod (více Zde). K jediné změně došlo u patnácté dvojice Soucek/Soulet, jenž kvůli výměně motoru startovala z boxů.
Start se dnes obešel bez nehod, nikoliv bez trestů. Z druhé pozice příliš pospíchal Meadows (č. 90, Akka ASP, Mercedes), na nějž brzy místo vedení čekal trest průjezdu boxy. Když jej odpykal, následovalo zopakování, tentokráte za pochybení při startovní proceduře. Při signálu oznamujícím tři minuty na startu byl vůz ještě na zvedácích, stejnou chybu však udělali u týmu Strakka a Barnicoatova mclarenu (č. 58).
Včerejší vítěz kvalifikačního závodu Leonard (č. 17, WRT, Audi) byl startem zaskočen, takže jej ještě na rovince překonal včera čtvrtý Schmid (č. 75, ISR, Audi) a třetí Winkelhock (č. 2, Belgian Audi). Po zajetí Meadowse do boxů k odpykání trestu se bojující dvojice Schmid a Winkelhock pohybovala na čele se zvyšujícím se odstupem před zbytkem pole. V době povolených výměn činil okolo devíti vteřin, k nimž dopomohla Leonardova obrana třetího místa před řadou dotírajících soupeřů.
Oba vedoucí vozy zamířili krátce po otevření do boxů, kde kralují mechanici belgického týmu. Přestože čeští mechanici jsou neméně zruční, tentokráte se zdrželi při uvolňování levého předního kola. Osm ztracených vteřin znamenalo ztrátu vedení a Frijnse (č. 17) blízko českého audi. Salaquarda (č. 75) sice zpočátku snižoval náskok Stevense (č. 2), ale blíže jak na tři vteřiny se přiblížit nedokázal. Sadou rychlých kol se naopak přibližoval Frijns.
Necelou čtvrthodinu před vypršením časového limitu narazil v nájezdu do Jacky Ickxbocht do Erikssona (č. 86, HTP, Mercedes) Juncadella (č. 88, Akka ASP, Mercedes). Švédský pilot se po nárazu do svodidel lemujících vjezd do boxů snažil vrátit na dráhu, s poškozeným vozem se dovlekl pouze k mezeře v betonové zdi. Při vyhlášení plné žluté se však ani s pomocí techniky nepodařilo maršálům vůz odtáhnout z cílové rovinky.
Virtuální bezpečností vůz nahradil po čtyřech minutách skutečný, takže se celé pole sjelo dohromady. Salaquarda se dostal blíže ke Stevensovi, oba však rozdělovalo Keilwitzovo ferrari (PAM č. 333, Rinaldi) o kolo zpět. Po skončení neutralizace následovalo ještě jedno kolo, v něm musel po širším výjezdu odvracet Salaquarda útok Frijnse.
Výsledky po ujetí 36 kol. Obsahují započtené devadesátivteřinové penalizace pro vůz č. 88 (původně 8., za kolizi s Erikssonem) a č. 42 (původně 19., za kolizi s Van Splunterem). Vzhledem k udělení v závěru závodu se jedná o náhradu za minutu trvající Stop and Go.
p.
|
Kat. | Posádka | Tým | Vůz |
Čas/Ztráta
|
1.
|
-
|
M.Winkelhock/W.Stevens | Belgian Audi |
Ar82
|
1:00:19.872
|
2.
|
-
|
C.Schmid/F.Salaquarda | ISR |
Ar82
|
+ 0.467
|
3.
|
-
|
S.Leonard/R.Frijns | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 0.772
|
4.
|
-
|
M.Fässler/D.Vanthoor | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 1.041
|
5.
|
-
|
V.Abril/S.Kane | M-Sport |
Bcon
|
+ 1.904
|
6.
|
-
|
F.Perera/M.Buhk | AMG HTP |
MAgt
|
+ 2.617
|
7.
|
-
|
G.Venturini/M.Mapelli | Attempto |
Lhur
|
+ 2.985
|
8.
|
SC
|
F.Schiller/J.Szymkowiak | HTP Motorsport |
MAgt
|
+ 5.026
|
9.
|
-
|
J.Dennis/P.Schothorst | Team WRT |
Ar82
|
+ 5.498
|
10.
|
-
|
E.P.Companc/N.Siedler | Grasser |
Lhur
|
+ 5.777
|
11.
|
-
|
R.Bell/A.Watson | Strakka |
M650
|
+ 6.149
|
12.
|
-
|
M.Palttala/J.Krohn | Rowe |
Bm6
|
+ 7.223
|
13.
|
-
|
E.Ide/C.Mies | Belgian Audi |
Ar82
|
+ 7.415
|
14.
|
-
|
R.Monti/C.Haase | Sainteloc |
Ar82
|
+ 7.833
|
15.
|
-
|
C.Engelhart/M.Bortolotti | Grasser |
Lhur
|
+ 9.201
|
16.
|
PAM
|
M.Broniszewski/G.Piccini | Kessel |
F488
|
+ 9.808
|
17.
|
SC
|
P.Quiafe/L.Case | AF Corse |
F488
|
+ 10.929
|
18.
|
-
|
A.Soucek/M.Soulet | M-Sport |
Bcon
|
+ 11.519
|
19.
|
PAM
|
P.Bhirombhakdi/C.Van Dam | Kessel TP12 |
F488
|
+ 12.056
|
20.
|
SC
|
N.Pohler/M.Van Splunteren | Attempto |
Lhur
|
+ 12.265
|
21.
|
PAM
|
C.Bourret/J.Belloc | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 12.555
|
22.
|
PAM
|
C.Bourret/J.Belloc | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 12.724
|
23.
|
-
|
M.Meadows/R.Marciello | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 13.374
|
24.
|
-
|
F.Serrallés/D.Juncadella | AKKA ASP |
MAgt
|
+ 1:34.740*
|
25.
|
SC
|
D.Fumanelli/L.Williamson | Strakka MS |
M650
|
+ 1:41.266*
|
26.
|
AM
|
S.Earle/D.Perel | Kessel |
F458
|
+ 1 kolo
|
27.
|
PAM
|
A.Mattschull/D.Keilwitz | Rinaldi |
F488
|
+ 1 kolo
|
28.
|
-
|
B.Barnicoat/A.Parente | Strakka |
M650
|
+ 1 kolo
|
29.
|
-
|
D.Baumann/J.Eriksson | HTP Motorsport |
MAgt
|
+ 7 kol
|
30.
|
-
|
K.Ceccon/F.Stippler | ISR |
Ar82
|
+ 9 kol
|
N
|
-
|
A.F.Da Costa/P.Eng | Rowe |
Bm6
|
19 kol
|
N
|
-
|
G.Yacaman/N.De Marco | Orange 1 Lazarus |
Lhur
|
+ 26 kol
|
N
|
-
|
J.Kane/C.Ledogar | Strakka |
M650
|
+ 35 kol
|
* čas po přičtení 90 vteřinové penalizace
Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce
Vozy: Audi R8 LMS - 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R -991 (P991)
N – neklasifikováni, tučné písmo – čeští anebo slovenští účastníci
Krátké závody seriálu BGTS nyní čeká takřka tři měsíce dlouhá přestávka než se ve čtvrtém podniku účastníci setkají na okruhu poblíž Budapešti. Velká část soutěžících v BGTS se však nudit nebude, neboť jsou v plánu dva náročné vytrvalostní podniky – koncem června na okruhu Paul Ricard (23. -24. června) a o měsíc později 24 hodinový závod ve Spa.
Profil šampionátu
Blancpain Sprint Cup (Zde)
Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.