Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V Zolderu první čtyři místa pro čtyři kruhy

V Zolderu první čtyři místa pro čtyři kruhy

Salaquarda uhájil stříbrnou příčku před dotírajícím Frijnsem.

Pořadí na roštu hlavního závodu určil včerejší kvalifikační závod (více Zde). K jediné změně došlo u patnácté dvojice Soucek/Soulet, jenž kvůli výměně motoru startovala z boxů.

Start se dnes obešel bez nehod, nikoliv bez trestů. Z druhé pozice příliš pospíchal Meadows (č. 90, Akka ASP, Mercedes), na nějž brzy místo vedení čekal trest průjezdu boxy. Když jej odpykal, následovalo zopakování, tentokráte za pochybení při startovní proceduře. Při signálu oznamujícím tři minuty na startu byl vůz ještě na zvedácích, stejnou chybu však udělali u týmu Strakka a Barnicoatova mclarenu (č. 58).

Včerejší vítěz kvalifikačního závodu Leonard (č. 17, WRT, Audi) byl startem zaskočen, takže jej ještě na rovince překonal včera čtvrtý Schmid (č. 75, ISR, Audi) a třetí Winkelhock (č. 2, Belgian Audi). Po zajetí Meadowse do boxů k odpykání trestu se bojující dvojice Schmid a Winkelhock pohybovala na čele se zvyšujícím se odstupem před zbytkem pole. V době povolených výměn činil okolo devíti vteřin, k nimž dopomohla Leonardova obrana třetího místa před řadou dotírajících soupeřů.

Oba vedoucí vozy zamířili krátce po otevření do boxů, kde kralují mechanici belgického týmu. Přestože čeští mechanici jsou neméně zruční, tentokráte se zdrželi při uvolňování levého předního kola. Osm ztracených vteřin znamenalo ztrátu vedení a Frijnse (č. 17) blízko českého audi. Salaquarda (č. 75) sice zpočátku snižoval náskok Stevense (č. 2), ale blíže jak na tři vteřiny se přiblížit nedokázal. Sadou rychlých kol se naopak přibližoval Frijns.

Necelou čtvrthodinu před vypršením časového limitu narazil v nájezdu do Jacky Ickxbocht do Erikssona (č. 86, HTP, Mercedes) Juncadella (č. 88, Akka ASP, Mercedes). Švédský pilot se po nárazu do svodidel lemujících vjezd do boxů snažil vrátit na dráhu, s poškozeným vozem se dovlekl pouze k mezeře v betonové zdi. Při vyhlášení plné žluté se však ani s pomocí techniky nepodařilo maršálům vůz odtáhnout z cílové rovinky.

Virtuální bezpečností vůz nahradil po čtyřech minutách skutečný, takže se celé pole sjelo dohromady. Salaquarda se dostal blíže ke Stevensovi, oba však rozdělovalo Keilwitzovo ferrari (PAM č. 333, Rinaldi) o kolo zpět. Po skončení neutralizace následovalo ještě jedno kolo, v něm musel po širším výjezdu odvracet Salaquarda útok Frijnse.

Výsledky po ujetí 36 kol. Obsahují započtené devadesátivteřinové penalizace pro vůz č. 88 (původně 8., za kolizi s Erikssonem) a č. 42 (původně 19., za kolizi s Van Splunterem). Vzhledem k udělení v závěru závodu se jedná o náhradu za minutu trvající Stop and Go.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
-
 M.Winkelhock/W.Stevens   Belgian Audi
Ar82
1:00:19.872
2.
-
 C.Schmid/F.Salaquarda   ISR
Ar82
+ 0.467
3.
-
 S.Leonard/R.Frijns   Belgian Audi
Ar82
+ 0.772
4.
-
 M.Fässler/D.Vanthoor   Belgian Audi
Ar82
+ 1.041
5.
-
 V.Abril/S.Kane   M-Sport
Bcon
+ 1.904
6.
-
 F.Perera/M.Buhk   AMG HTP
MAgt
+ 2.617
7.
-
 G.Venturini/M.Mapelli   Attempto
Lhur
+ 2.985
8.
SC
 F.Schiller/J.Szymkowiak   HTP Motorsport
MAgt
+ 5.026
9.
-
 J.Dennis/P.Schothorst   Team WRT
Ar82
+ 5.498
10.
-
 E.P.Companc/N.Siedler   Grasser
Lhur
+ 5.777
11.
-
 R.Bell/A.Watson   Strakka
M650
+ 6.149
12.
-
 M.Palttala/J.Krohn   Rowe
Bm6
+ 7.223
13.
-
 E.Ide/C.Mies   Belgian Audi
Ar82
+ 7.415
14.
-
 R.Monti/C.Haase   Sainteloc
Ar82
+ 7.833
15.
-
 C.Engelhart/M.Bortolotti   Grasser
Lhur
+ 9.201
16.
PAM
 M.Broniszewski/G.Piccini   Kessel
F488
+ 9.808
17.
SC
 P.Quiafe/L.Case   AF Corse
F488
+ 10.929
18.
-
 A.Soucek/M.Soulet   M-Sport
Bcon
+ 11.519
19.
PAM
 P.Bhirombhakdi/C.Van Dam   Kessel TP12
F488
+ 12.056
20.
SC
 N.Pohler/M.Van Splunteren   Attempto
Lhur
+ 12.265
21.
PAM
 C.Bourret/J.Belloc   AKKA ASP
MAgt
+ 12.555
22.
PAM
 C.Bourret/J.Belloc   AKKA ASP
MAgt
+ 12.724
23.
-
 M.Meadows/R.Marciello   AKKA ASP
MAgt
+ 13.374
24.
-
 F.Serrallés/D.Juncadella   AKKA ASP
MAgt
+ 1:34.740*
25.
SC
 D.Fumanelli/L.Williamson   Strakka MS
M650
+ 1:41.266*
26.
AM
 S.Earle/D.Perel   Kessel
F458
+ 1 kolo
27.
PAM
 A.Mattschull/D.Keilwitz   Rinaldi
F488
+ 1 kolo
28.
-
 B.Barnicoat/A.Parente   Strakka
M650
+ 1 kolo
29.
-
 D.Baumann/J.Eriksson   HTP Motorsport
MAgt
+ 7 kol
30.
-
 K.Ceccon/F.Stippler   ISR
Ar82
+ 9 kol
N
-
 A.F.Da Costa/P.Eng   Rowe
Bm6
19 kol
N
-
 G.Yacaman/N.De Marco   Orange 1 Lazarus
Lhur
+ 26 kol
N
-
 J.Kane/C.Ledogar   Strakka
M650
+ 35 kol

* čas po přičtení 90 vteřinové penalizace

Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce

Vozy: Audi R8 LMS - 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R -991 (P991)

N – neklasifikováni, tučné písmo – čeští anebo slovenští účastníci

Krátké závody seriálu BGTS nyní čeká takřka tři měsíce dlouhá přestávka než se ve čtvrtém podniku účastníci setkají na okruhu poblíž Budapešti. Velká část soutěžících v BGTS se však nudit nebude, neboť jsou v plánu dva náročné vytrvalostní podniky – koncem června na okruhu Paul Ricard (23. -24. června) a o měsíc později 24 hodinový závod ve Spa.

Profil šampionátu

Blancpain Sprint Cup (Zde)

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.