Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Frijns a Leonard získali první letošní triumf pro WRT

Frijns a Leonard získali první letošní triumf pro WRT

Salaquarda si připsal body za čtvrté místo.

Do Belgie zamířilo 33 účastníků. Celkem 27 soutěžících se utkalo v celkovém hodnocení (včetně čtyř posádek v Silver cupu), pět vozů bylo obsazeno smíšenou posádkou a jeden amatérskou.

Dopoledne nejrychlejšímu Frijnsovi (č. 17, WRT, Audi) se pole position vyplatilo, neboť na konci startovní rovinky za ním došlo k několika kolizím. V sevření Bortolottiho (č. 63, Grasser, Lamborghini, z 5.) vlevo a Ledogara (č. 43, Strakka, McLaren, z 6.) vpravo se ocitl Stippler (č. 74, ISR, Audi, ze 4.). Jeho vůz oboustranný kontakt ustal s drobnějšími šrámy, zatímco pro jeho pronásledovatele závod skončil v únikové zóně první zatáčky.

Německý pilot zamířil do boxů na krátkou opravu. Díky následné neutralizaci se mu podařilo i přes minutu strávenou v boxech vrátit na dráhu před celým polem.

Méně štěstí měl účastník další kolize na konci startovní rovinky. Haase (č. 26, Sainteloc, Audi), jenž narazil do Van Dama (PAM č. 39, Kessel TP12, Ferrari), strávil u mechaniků více jak sedmnáct minut. Po deset minut trvajícím nasazení bezpečnostního vozu následoval trest průjezdu uličkou pro Stipplera a v té době druhého Watsona (č. 59, Strakka, McLaren) za špatnou pozici během startu.

Frijns (č. 17, WRT) si v čele dočasně vybudoval dvouvteřinový náskok, do boxů však zajížděl s Marciellem (č. 90, Akka ASP, Mercedes) za zádí svého audi. V boxech se pořadí nezměnilo, takže Leonard vedl před Meadowsem. K vedoucí dvojici se brzy dotáhli Perera (č. 84, AMG HTP, Mercedes), Winkelhock (č. 2, Belgian Audi) a Schmid (č. 75, ISR, Audi).

Snahy Schmida a později Winkelhocka zlepšit své umístění vyšly naprázdno. K jediné změně tak došlo po trestu pro nedočkavého Pereru, jenž během výměn nastartoval motor u stále zvednutého vozu. Průjezd boxy znamenal propad z třetího na 19. místo, takže ztráta pravděpodobných čtyř bodů zamrzela. Obzvláště po vypadnutí rivalů Bortolottiho s Engelhartem, s nimiž se Francouz (a Buhk) přetahují o vedení v BGTS (ztrácejí osm bodů) a v krátkých závodech (mají náskok pěti bodů).

 

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
-
 S.Leonard/R.Frijns   Belgian Audi
Ar82
1:00:40.964
2.
-
 M.Meadows/R.Marciello   AKKA ASP
MAgt
+ 0.798
3.
-
 M.Winkelhock/W.Stevens   Belgian Audi
Ar82
+ 1.735
4.
-
 C.Schmid/F.Salaquarda   ISR
Ar82
+ 1.746
5.
-
 F.Serrallés/D.Juncadella   AKKA ASP
MAgt
+ 2.749
6.
-
 E.Ide/C.Mies   Belgian Audi
Ar82
+ 6.996
7.
-
 E.P.Companc/N.Siedler   Grasser
Lhur
+ 7.501
8.
-
 D.Baumann/J.Eriksson   HTP Motorsport
MAgt
+ 8.474
9.
-
 G.Venturini/M.Mapelli   Attempto
Lhur
+ 14.354
10.
-
 B.Barnicoat/A.Parente   Strakka
M650
+ 20.007
11.
SC
 D.Fumanelli/L.Williamson   Strakka MS
M650
+ 21.784
12.
-
 V.Abril/S.Kane   M-Sport
Bcon
+ 23.708
13.
-
 M.Fässler/D.Vanthoor   Belgian Audi
Ar82
+ 23.956
14.
-
 A.F.Da Costa/P.Eng   Rowe
Bm6
+ 24.752
15.
-
  A.Soucek/M.Soulet   M-Sport
Bcon
+ 25.187
16.
-
 F.Perera/M.Buhk   AMG HTP
MAgt
+ 26.313
17.
SC
 F.Schiller/J.Szymkowiak   HTP Motorsport
MAgt
+ 31.696
18.
PAM
 P.Bhirombhakdi/C.Van Dam   Kessel TP12
F488
+ 36.473
19.
PAM
 A.Mattschull/D.Keilwitz   Rinaldi
F488
+ 37.583
20.
PAM
 M.Broniszewski/G.Piccini   Kessel
F488
+ 38.568
21.
SC
 N.Pohler/M.Van Splunteren   Attempto
Lhur
+ 38.852
22.
-
 R.Bell/A.Watson   Strakka
M650
+ 39.136
23.
PAM
 J.L.Beaubelique/J.Gounon   AKKA ASP
MAgt
+ 1:03.413
24.
-
 J.Dennis/P.Schothorst   Team WRT
Ar82
+ 1:05.075
25.
SC
 P.Quiafe/L.Case   AF Corse
F488
+ 1:08.904
26.
-
 M.Palttala/J.Krohn   Rowe
Bm6
+ 1:24.789
27.
PAM
 C.Bourret/J.Belloc   AKKA ASP
MAgt
+ 1:27.141
28.
-
 K.Ceccon/F.Stippler   ISR
Ar82
+ 2:34.724*
29.
-
 G.Yacaman/N.De Marco   Orange 1 Lazarus
Lhur
+ 1 kolo
30.
AM
 S.Earle/D.Perel   Kessel
F458
+ 1 kolo
31.
-
 R.Monti/C.Haase   Sainteloc
Ar82
+ 9 kol
N
-
 C.Engelhart/M.Bortolotti   Grasser
Lhur
-
N
-
 J.Kane/C.Ledogar   Strakka
M650
-

* přičtení 90 vteřin k výslednému času

Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce

Vozy: Audi R8 LMS - 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 911 GT3R -991 (P991)

N – neklasifikováni, tučné písmo – čeští anebo slovenští účastníci

Hlavní závod se uskuteční zítra Zde. Vysílání se souhrnem kvalifikačního závodu začíná v 14,45. Start do zahřívacího kola proběhne v 15,25.

Profil šampionátu

Blancpain Sprint Cup (Zde)

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.