Skvělé druhé místo pro ISR na Zolderu
Schmid a Salaquarda se postarali o výsledek roku.
Velmi vzrušující víkend I.S.R. Racing zakončil druhým místem v hlavním závodě a během třetího podniku Blancpain GT Series v Zolderu potvrdil svou skvělou formu.
V předchozích závodech český tým ukázal svou konkurenceschopnost, ale nepřetavil ji ve výsledky. Na úzkém a technickém belgickém okruhu Audi R8 LMS pilotovaná Filipem Salaquardou (CZE) a Clemensem Schmidem (AUT), Kevinem Cecconem (ITA) a Frankem Stipplerem (GER) zářila už od prvního volného tréninku, ve kterém zajeli čtvrtý, respektive pátý čas.
Dobrý pocit obou posádek z jejích vozů dovolil I.S.R. Racingu bojovat s oběma auty o pole position. Ve třetí části kvalifikace zajel Frank Stippler s vozem #74 skvělý čas 1:29,297, který stačil na čtvrté místo se ztrátou 0,2 sekundy na pole position. Filip Salaquarda s vozem #75 vybojoval šestou řadu (12. místo) s velice dobrým časem 1:29,499, což znamenalo ztrátu 0,4 sekundy na nejlepší.
Kvalifikační závod se jel v sobotu odpoledne. Pro Ceccona se Stipplerem nabral spád hned od startu. Nejprve přišla penalizace Drive Through za milimetrové nedodržení startovní pozice, ale nejvíce jejich závod ovlivnilo devadesátisekundové stop and go za domnělou účast v kolizi na startu, která postihla oba vozy. Ta poslala vůz #74 z bojů o pozice, které se počítají. Bohužel to bylo další diskutabilní rozhodnutí ředitelství závodu. Stippler zahájil zběsilou stíhací jízdu a po zastávce v boxech v ní Ceccon pokračoval. Zatáčkovitý charakter trati předjíždění nijak neusnadňoval a proto Ital proťal cílovou pásku na 24. místě.
To závod vozu #75 se odvíjel mnohem lépe. Salaquarda na startu získal několik pozic a poté, co kvůli kolizi na startu vyjel na trať safety car, zařadil se do vedoucí skupinky. Hájil pátou pozici a perfektní strategie posunula Schmida do boje o vítězství. Své snažení zakončil čtvrtým místem v cíli se ztrátou pouhých 0,4 sekundy na vítěze.
Nedělní hlavní závod byl velice napínavý. První stint v Audi #75 jel Schmid a díky skvělému startu se posunul na druhé místo. Po penalizaci Mercedesu #90 se dokonce dostal do vedení a až do zastávky v boxech jej držel před útočícím Winkelhockem (Audi). Salaquarda se po pit stopu vrátil na druhém místě, ale vyjetí safety caru pár minut před koncem vymazalo veškeré rozestupy. Závěrečná kola byla rozhodující, na Salaquardu útočil Frijns (Audi), ale nakonec si dojel pro zasloužené druhé místo.
Závod Audi R8 LMS #74 byl mnohem komplikovanější. Do závodu startoval Ceccon, povedlo se mu bez újmy přestát tlačenici uprostřed pole a do zastávky v boxech si o pár míst polepšil.
Stippler pokračoval v boji o co nejlepší umístění, avšak přistrčení od Keilwitze (Ferrari), které bylo následně potrestáno, předčasně ukončilo jeho závod.
Igor Salaquarda – majitel I.S.R. Racingu „S výsledkem závodu jsme opravdu spokojeni. Být zpátky na stupních vítězů je skvělé. Filip a Clemens zajeli skvěle a v boxech jsme při sledování hlavního závodu zažívali napínavé momenty. Je nám líto, že Frank a Kevin rovněž nedosáhli na dobrý výsledek. Na tak úzkém a náročném okruhu jsou problémy časté a vždy potřebujete i dávku štěstí – a to tentokrát neměli. Po kvalifikaci měli velkou šanci bojovat mezi nejlepšími, ale jsem si jistý, že se vrátí ještě silnější. Máme velice konkurenceschopné auto a budeme mít další šanci ukázat náš potenciál.“
I.S.R. Racing se příště představí v závodě Blancpain GT Series Sprint Cupu 25.-27. srpna na Hungaroringu.