Force India si troufá vyzvat Red Bull
B-verze VJM08 je skvělá a dostane další vylepšení.
Na začátku sezóny jsme měli obavy, že Force India mele z posledního. Na slavnostní odhalení v Mexiku, zaplacené novými mexickými sponzory, poslala pouze přelakovaný loňský monopost s nosem upraveným podle letošních pravidel. Potom postupně odvolala účast v prvním i druhém předsezónním testu a z posledního vynechala téměř polovinu. Vůz v zimě vznikl na poslední chvíli a na začátku sezóny jeho pilotům chyběla rychlost i stabilita a body získávali spíše spolehlivostí než předjížděním soupeřů.
Pak však přišel nečekaný příliv bodů z velmi pomalého Monaka i velmi rychlých okruhů v Kanadě a Rakousku a v Silverstone byla odhalena B-verze s novou aerodynamikou a děravým nosem a oba jezdce dovezla do cíle na bodovaných pozicích.
"Bylo to skvělé, velmi pozitivní a výborná odměna za všechno to úsilí vložené týmem do tohoto velkého nového balíku," řekl Bob Fernley, zástupce šéfa tímu. "Víkend v Silverstone byl masivním krokem, a jak jsme předem avizovali, přišla kompletní změna filozofie vozu. Myslím, že jsme novým aerodynamickým balíkem pár lidí trochu překvapili. Na první pohled může vůz vypadat téměř stejně jako v Rakousku, ale ve skutečnosti jsme udělali obrovský krok správným směrem."
A tak tým, který byl na začátku sezóny považován za outsidera, zabral páté místo poháru konstruktérů a nehodlá tam zůstat. S vylepšeným vozem a motory Mercedes chce v druhé polovině sezony stáhnout bodovou ztrátu na čtvrtý Red Bullu.
"Myslím, že naším cílem by měl být Red Bull, měli bychom se ho pokusit bodově dohnat," řekl Sergio Pérez. „Stačí, aby se nám i nadále dařilo vylepšovat vůz a budou z nich naši hlavní soupeři."
Fernley dodává: "Přijdou další nové díly! Nové části aerodynamiky by s trochou štěstí mohly být připraveny ještě před Spa, ale pravděpodobně je budeme mít až v Monze. Budeme pokračovat ve vylepšování nového konceptu."