Jezdci Force India musí zhubnout

Jejich vůz má totiž nadváhu.
Jezdci Force India byli požádáni, aby zhubli. Ne že by si v zimě udělali nějaké tukové zásoby, ale vůz VJM10 má nadváhu a jeho "hubnutí" nějaký čas potrvá. Podle některých médií je vůz indického týmu v testech až o 10 kilogramů těžší, než vyžadují pravidla. Každý gram navíc je samozřejmě nevýhodou. Údajně za ni částečně může pohonná jednotka Mercedesu, která je o 12 centimetrů delší než loni a o něco těžší, než se předpokládalo. Inženýři se budou snažit vůz odlehčit, ale určitě to nestihnou před prvním závodem sezóny.
"Řekli jsme jim, že v Melbourne by měli vážit maximálně 70 kilogramů," cituje Auto Motor und Sport technického ředitele Force India, Andrewa Greena.
Jezdci F1 v zimě přibrali v průměru 5 až 6 kilogramů. Samozřejmě svalstva, ne tuku. Umožnila jim to nová pravidla a týmy jim to rady dovolily, neboť nová generace vozů je rychlejší v zatáčkách, fyzicky náročnější a silní a kondičně dobře připraveni jezdci mohou mít v závěru závodů výhodu. Oba jezdci Force India by měli mít zhruba 72 kilogramů, takže se musí vzdát dvou kil svalstva.
Zástupce šéfa Force Indie vznik téhle situace obhajoval menším množstvím finančních zdrojů na vývoj, než mají velké týmy. Vozy této stáje prý v Melbourne pravděpodobně uvidíme bojovat ve středu pole.
"Momentálně s Toro Rosso, Haasem a Renaultem bojujeme o páté místo. Williams je pro nás příliš rychlý, ale dotahujeme se. Sezóna bude dlouhá," řekl Bob Fernley.
"Řekli jsme jim, že v Melbourne by měli vážit maximálně 70 kilogramů," cituje Auto Motor und Sport technického ředitele Force India, Andrewa Greena.
Jezdci F1 v zimě přibrali v průměru 5 až 6 kilogramů. Samozřejmě svalstva, ne tuku. Umožnila jim to nová pravidla a týmy jim to rady dovolily, neboť nová generace vozů je rychlejší v zatáčkách, fyzicky náročnější a silní a kondičně dobře připraveni jezdci mohou mít v závěru závodů výhodu. Oba jezdci Force India by měli mít zhruba 72 kilogramů, takže se musí vzdát dvou kil svalstva.
Some weights for breakfast a bit heavier than me#ibelieveicanfly #onegoal #2017 #foreverfaster @f1 @ForceIndiaF1 @mercedesamg @PUMA pic.twitter.com/mbWnjegS8g
— Esteban Ocon (@OconEsteban) 14. januára 2017
Zástupce šéfa Force Indie vznik téhle situace obhajoval menším množstvím finančních zdrojů na vývoj, než mají velké týmy. Vozy této stáje prý v Melbourne pravděpodobně uvidíme bojovat ve středu pole.
"Momentálně s Toro Rosso, Haasem a Renaultem bojujeme o páté místo. Williams je pro nás příliš rychlý, ale dotahujeme se. Sezóna bude dlouhá," řekl Bob Fernley.