Renault prý bude mít výkonnější motor až v Rusku
Francouzská automobilka zaostává.
"Nemyslím, že by bylo něco naplánováno od nynějška až po Soči. To je asi nejoptimističtější termín nasazení novinek i použití vývojových žetonů. Se současnou verzí motorů budeme muset žít ještě dlouho," řekl Christian Horner.
Pokud má šéf Red Bull Racingu pravdu, bude muset Red Bull se současnou specifikací motoru absolvovat ještě závody v Belgii, Itálii, Singapuru a Japonsku, přičemž hlavně v Spa-Francorchamps a na Monze bude méně výkonný motor velkou nevýhodou. Očekává se, že řada výrobců použije vývojové žetony během letní přestávky, aby vyšší výkon mohly předvést právě na těchto tratích s dlouhými rovinkami, kde se bude hodit každá koňská síla navíc.
Vylepšený motor by už pak čekalo jenom 5 velkých cen (Rusko, USA, Mexiko, Brazílie a Abú Zabí), tedy čtvrtina sezóny. Renault se přitom nemusí nechat nijak omezovat, letos ještě nepoužil ani jeden žeton a na kontě jich má ještě 13, tedy zdaleka nejvíce ze všech dodavatelů.
Francouzkou automobilku údajně velmi zdržely problémy se spolehlivostí, které se objevily již na začátku sezóny, a kterých odstranění se stalo absolutní prioritou. Na výkonu se pak začalo opět pracovat až dlouho po začátku evropské části sezony. Daniel Ricciardo navíc dnes přišel o poslední starší motor a momentálně už má k dispozici pouze motor číslo 5. Pokud ani ten nevydrží až do Soči, bude muset ještě předtím použít motor číslo 6 a v Soči by tedy nasadil už 7. motor. Za oba by ho čekala penalizace ztráty deseti míst na startu.
"Dosud jezdci používali motory číslo čtyři a pět," vysvětluje Horner. "Ale Ricciardo dnes naneštěstí přišel o čtyřku, takže mu už zůstalo pouze číslo 5, které bylo poprvé nasazeno v Rakousku. Jen čas ukáže, zda se do Soči dokážeme dostat, aniž jsme dostali penalizaci ještě před nasazením vylepšené pohonné jednotky."
Po rozhněvaných komentářích, na které jsme si už z tábora Red Bullu tak trochu zvykli, však tentokrát není ani stopy. Horner místo toho vyjádřil Renaultu podporu a potvrdil úmysl strávit s ním i sezónu 2016.
"Ani Renault není spokojen s výkonností a spolehlivostí těchto motorů. Ale je tam progres, dělají pokroky. Problémem motorů je, že na rozdíl od šasi, tam každá změna trvá velmi dlouho. Renault musí v nejbližších týdnech udělat strategické rozhodnutí, které se nebude týkat pouze roku 2016, ale i vzdálenější budoucnosti. Máme s ním dohodu do konce příštího roku a jako jejich partner samozřejmě očekáváme, že nám umožní závodit s nejlepšími. K tomu potřebujeme konkurenceschopný motor. To potřebuje i Renault i oba jeho zákaznické týmy."