Alonso doufal v postup do finálové části kvalifikace
Jinak by přece netlačil vůz do boxů jako blázen.
Kdo sledoval včerejší kvalifikaci, ten viděl Fernanda Alonsa usilovně tlačícího svůj monopost směrem k boxové uličce. Jeho MP4-30 vypovědělo službu v posledním sektoru tratě a zastavilo se nedaleko vjezdu do boxové uličky, kde by si ho už mohli převzít mechanici McLarenu. Mistr světa z let 2005 a 2006 neváhal a kráčejíc po asfaltu vyhřátém na 50°C se pustil do tlačení monopostu dřív, než mu stihli na pomoc přiběhnout traťoví maršálové. Ukázal tím, jak miluje svůj závodní vůz?
"Ha, tak můj image tím rozhodně neutrpěl!" pousmál se Alonso nad pozitivní reakcí publika. "Ale opravdu jsem doufal, že bych dotlačením vozu do garáže mohl něco změnit, jen abych se v garáži dozvěděl, že vůz musí do boxů dojet sám, jinak už v kvalifikaci nemůže pokračovat.
Samozřejmě jsem se tehdy i sám sebe ptal: "Proč jsem se sakra v tom horku trápil tlačením vozu? Ale něco vás vždy nutí pokusit se zůstat ve hře, obzvláště když víkend začal tak slibně. V trénincích jsme většinou byli v top 10 a v kvalifikaci se najednou objevily problémy. Jenson měl ve svém nejrychlejším kole poruchu ERS a můj vůz se prostě vypnul! Načasování rozhodně mohlo být i mnohem lepší. Závod pro nás bude příležitostí nasbírat další zkušenosti."
Takže Alonso doufal, že pro mechaniky vybojuje šanci vůz znovu nastartovat a vrátit vůz včas do hry.
"Samozřejmě, jinak bych ho netlačil sám jako blázen. Teprve pak jsem se dozvěděl o tom trochu zvláštním pravidle. Když se vůz vrátí na korbě nákladního vozu, tak ho občas můžeme vidět pokračovat v kvalifikaci a je to v pořádku, ale prostě taková jsou pravidla! Porucha přišla v nejhorším možném čase. Možná bychom se poprvé dostali do Q3, ale bohužel, ještě si budeme muset počkat."
Tato trať je trochu jiná než ostatní. Připravil McLaren něco speciálního, co by mu pomohlo k lepšímu výsledku?
"Ve skutečnosti nemáme nic opravdu speciálního. Pojedeme s novým motorem a díky rozhodnutí FIA nedostaneme penalizaci. Pro nás to znamená bonusové kilometry, pokusíme se z toho vytěžit maximum. A ano, tato trať je velmi odlišná od tratí, na kterých se závodilo v uplynulých týdnech - Kanada, Rakousko a Silverstone. Takže nakonec je to o tom, jak konkurenceschopní dokážeme být na tomhle typu tratě."
Dnes si minutou ticha uctíme památku Julese Bianchiho. Mladý Francouz byl členem Ferrari Driver Academy a oficiálním testovacím jezdcem Ferrari, s Alonsem se tedy dobře znali.
"Měl jsem to privilegium poznat ho i jinak než jezdce na závodní dráze. Tři společné roky ve Ferrari, to bylo mnoho společných tréninkových dnů, fotbalových zápasů a výletů na kolech. Proto jsem se během uplynulého týdne těžko smiřoval s tím, že už není mezi námi. Jeho kroky měly být spojeny s Ferrari a teď po něm zůstala obrovská díra. V našich srdcích i v padoku."