Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rosberg: Byla to moje zatáčka

Rosberg: Byla to moje zatáčka

Němec vidí chybu na straně Ricciarda, ale věří stevardům.

Nico Rosberg viní Daniela Ricciarda ze zavinění kolize, která je oba připravila o možnost vyhrát závod. Jezdec Mercedesu se po odjezdu safety caru rychle dostal před Kimiho Räikkönena zužovaného technickými problémy a po pár kolech začal vytrvale stahovat náskok Sebastiana Vettela. Celý čas však musel ve zpětných zrcátkách kontrolovat Ricciarda nalepeného na jeho zadním křídle.

Bylo zaděláno na vzrušující boj o vítězství, který však nepřišel. Australan se pár kol před koncem závodu rozhodl využít rychlost nabranou díky měkčím pneumatikám a otevřenému DRS a pokusil se Rosberga předjet po vnitřní straně první zatáčky. Pozdní brzdění ho však vyneslo na vnější okraj zatáčky a Rosbergovi se uvolnila cesta do nitra a k mnohem lepšímu výjezdu. Nebylo by na tom nic zvláštního, kdyby při návratu Rosberga zpět před Ricciarda nedošlo ke kontaktu jeho zadní pneumatiky a Ricciardova předního křídla. Jezdec Red Bullu se po výměně předního křídla vrátil na třetí místo, ale Rosberg se po pomalém kole s poškozenou pneumatikou vrátil hluboko do středu pole a v cíli mu nakonec patřilo až osmé místo.


"Podle mě to byla úplně jasná situace. Byl jsem v ideální stopě, on brzdil pozdě a byl příliš široký," vysvětloval po závodě Rosberg. "Já jsem tedy zůstal v ideální stopě, takže to byla moje zatáčka, ale on tam přesto nechal přední křídlo a vrazil jím do mě.

Prostě jsem to vnímal tak, že je to moje zatáčka, protože jsem si udržel ideální stopu a on to přepískl a musel jet vnějškem. Z mého úhlu pohledu to byla moje zatáčka, proto jsem na výjezdu využil celou šířku tratě, ale on tam nechal své přední křídlo. Byla to kolize, ale nechci z toho dělat velký případ, protože v těchto věcech bychom se měli spoléhat na FIA a ta se ho rozhodla nepotrestat."

Ricciardo byl o něco rychlejší než Rosberg díky měkkým pneumatikám, zatímco pilot Mercedesu dostal od mechaniků tvrdší směs. Toto Wolff přiznává, že měkčí pneumatiky byly ve chvíli výjezdu safety caru lepší volbou, ale tým měl pro Rosberga připravenou tvrdší sadu a rozhodnutí nestihl změnit.

"Byla to dost nešťastná situace, protože jsme pro Rosberga měli připravenou tvrdší sadu. Do konce závodu tehdy zbývalo ještě 28 kol a to by bylo na měkké pneumatiky příliš. Po vyhlášení virtuálního safety caru jsme měli na změnu pouze jedno kolo a měkké pneumatiky nebyly připraveny."

Mercedes se během letní přestávky podívá také na startovní proceduru. Podruhé v řadě se jeho vozům stalo, že se nechaly po startu předjet dvěma soupeři a všechny kolize, problémy a chyby se odvíjely od tohoto momentu a jízdy za jinými monoposty.