Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Grosjean čeká na nového majitele Lotusu

Grosjean čeká na nového majitele Lotusu

rozhovor s Romainem Grosjeanem

Kariéra Romaina Grosjeana připomíná jízdu na horské dráze. V mladém věku se dostal do továrního týmu Renaultu aby závodil po boku Fernanda Alonsa, pak byl však vyměněn za Vitalije Petrova, vrátil se do GP2, stal se šampiónem série, vrátil se do F1 a získal pódia, ale teď už druhý rok jezdí v hloubce pelotonu. Najednou se však objevila šance, že se stane jedničkou továrního týmu Renaultu.

Šesté místo v Poháru konstruktérů jistě není to, co byste ty a Lotus chtěli. Proč na tom nejste lépe?

Rozhodně jsme nezapomněli, jak se to má dělat! Nadále máme v týmu několik velmi schopných lidí, takže naše DNA zůstala stejná. Naneštěstí, nejsme schopni přinášet vylepšení tak rychle, jak bychom chtěli.

Rok jsme začali dobře, před každým závodem jsme se dostali do Q3, ale nyní se bez nových dílů dost trápíme. Force India udělala v Silverstone velký krok vpřed a Toro Rosso se zlepšilo již v Rakousku, takže to máme stále těžší. Myslím, že nás čeká pár tratí, které našemu vozu sednou lépe. A samozřejmě doufám, že se z této situace již brzy dostaneme! Podle mě by páté místo v PK bylo reálným cílem. Myslím, že tam teď patříme.

Už měsíc kolují zvěsti, že tým Lotus bude znovu prodán Renaultu. Ty si svou kariéru začínal v tomto týmu, když ho ještě vlastnil Renault. Na to období máš asi dobré i špatné vzpomínky. Jaké by to bylo, kdyby se teď Renault vrátil?

Ha, bylo by to zábavné. Renault hrál v mé kariéře významnou roli. Od roku 2005 jsem byl členem Renault Driver Development Programme a vzali mě do F1, ale pak mě zase vykopli, což tedy samozřejmě není nejlepší část mého vztahu s Renaultem. Ale vrátil jsem se a devětkrát jsem stál na pódiu po závodě, ve kterém jsem měl za zády motor Renault, i když tým se už jmenoval Lotus. Pro Formuli 1 a její fanoušky by bylo fantastické mít opět tak významný tovární tým jako Renault.

A co takhle tým s Cyrilem Abiteboulem jako šéfem týmu, Alainem Prostem jako předsedou a tebou jako jezdcem? Chtěl bys být součástí něčeho jako francouzský národní tým?

Ano, je to možné. Alain je nejúspěšnějším francouzský jezdcem, takže tomuto byznysu výborně rozumí. A Cyril je zde také už dost dlouho, nejprve šéfoval Caterhamu a teď Renaultu. O jednáních nic nevím, ale bylo by to skvělé. A mít v týmu i francouzského jezdce, to by bylo úžasné. Snad bychom opět slyšeli La Marseillaise…

Současná forma ale naznačuje, že pokud chceš být mistrem světa, dříve nebo později budeš muset přestoupit do jiného týmu.

Titul je to, co mě ráno tahá z postele. Pokud bych tu nebyl kvůli zisku titulu, proč bych vlastně jezdil na závody? Je to víc, než jen sen. Věřím, že je to možné a ano, nedá se to bez dobrého vozu a dobrého motoru…

Ale to asi těžko dostaneš od Lotusu, i když nyní máš za zády motor od Mercedesu…

Věřte mi, že je to mnohem lepší než loni! Bohužel, zlepšení se nám nepodařilo stoprocentně přetavit do výsledků. Ale sezóna je ještě pouze v polovině a na cestě je pár vylepšení.

Co tedy hodláš udělat? Bylo by spojení s továrním týmem Renaultu nejlepší volbou z pohledu snahy získat titul?

Může to být jedna z možností. Renault s francouzský jezdcem, to by byl úžasný příběh a pro mě by bylo skvělé stát se součástí velkého týmu.

Tedy říkáš, že tovární tým Renaultu může být jednou z možností. Jaké jsou další možnosti?

Ha, na tohle bude opovědí jen hrobové ticho!