Rosberg přiznává, že se soustředil na Hamiltona
Cílem bylo ubránit před ním třetí místo.
Nico Rosberg odmítá, že by jeho posedlost soupeřením s Lewisem Hamiltonem v Maďarsku obrala Mercedes o možné vítězství, ale zároveň přiznává, že se před výjezdem bezpečnostního vozu soustředil na obranu třetího místa.
Rosberg si nechal během první zastávky nasadit tvrdší a odolnější směs pneumatik, avšak ve srovnání s Ferrari byl na ní příliš pomalý. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul si však na měkkých pneumatikách počínal mnohem lépe a když se po výjezdu mimo trať v prvním kole opět dostal na čtvrté místo, byl čas začít pomalu uvažovat nad druhou zastávkou. Tehdy přišlo i ke komunikaci Rosberga s týmem prostřednictvím vysílačky, která se dostala i do přímého přenosu.
Mercedes chtěl, aby si Rosberg nechal na poslední stint také nasadit měkkou směs a pokusil se na ní ještě dohnat Ferrari. Rosberg však byl proti a chtěl další středně-tvrdou sadu. To byla pro něj bezpečnější volba, jelikož Hamilton použil v prvním i druhém stintu měkkou směs a tudíž by měli v posledním stintu oba stejné pneumatiky.
Toto Wolff v rozhovoru po závodě řekl, že přesto chtěli vyzkoušet měkčí směs, jenže v době nehody Nica Hülkenberga měli ještě pro Rosberga připraveny tvrdší pneumatiky a nebylo je kdy vyměnit. Rosberg proto pár kol po restartu čelil útoku Daniela Ricciarda jedoucího na rychlejší měkčí směsi a souboj skončil kolizí. Jak to vypadalo z Rosbergova pohledu?
"Vždycky si dáváme pozor na své protivníky, ale v první řadě samozřejmě bojujeme o vítězství," začal vysvětlovat německý závodník. "Proto se většinou soustředím na Lewise - on bývá mým největším konkurovat v boji o vítězství. Ale tentokrát jsem byl odhodlán bránit svou pozici, protože Ferrari bylo příliš rychlé. Proto jsem si řekl, že budu bránit své místo.
V té době jsem se chtěl jen ujistit, že dojedu třetí. To bylo to nejlepší, v co jsem mohl doufat. Pak se to ale pokazilo kvůli safety caru. Kvůli němu by byly měkké pneumatiky určitě lepší volbou. Bohužel, událo se to příliš rychle. Když byl oznámen safety car, byl jsem už téměř při nájezdu do boxové uličky, proto jsme to nezvládli úplně ideálně."
Rosberg musel po kolizi s Danielem Ricciardem absolvovat téměř celé kolo s defektem pneumatiky a v cíli byl až osmý. Na Lewise Hamiltona proto ztratil další 4 body a trápí ho i nečekaná rychlost Ferrari.
"Nemám pro to vysvětlení. Na tvrdších pneumatikách to nebylo až tak špatné, ale na měkkých byli mnohem rychlejší než my. Nevím proč. Neměl jsem dobře vyvážený vůz, ale to byl jen důsledek zlého nastavení v kvalifikaci. Pokoušeli jsme se to napravit, ale zašli jsme při tom příliš daleko na opačnou stranu."