Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rosbergovi praskla pneumatika v rychlosti 306 km/h

Rosbergovi praskla pneumatika v rychlosti 306 km/h

Příčinu zatím nikdo nezná.

Nicu Rosbergovi patří nejrychlejší čas druhého tréninku, ale přesto ho sužují obavy. V poslední půlhodině tréninku mu praskla pneumatika a pouze štěstěna se postarala o to, že jeho vůz do ničeho nenarazil, smykem pokračoval ve směru jízdy a doklouzal až do bezpečnostní zóny vedle trati.

"Důvod zatím neznáme a nemá smysl spekulovat," řekl pilot po skončení tréninku. "Ale ano, byl to pořádný šok, protože jsem to vůbec nečekal. V rychlosti 306 kilometrů za hodinu jsem najednou úplně ztratil kontrolu. Bohužel musím přiznat, že to že jsem nevrazil do žádné bariéry, nemá nic společného s mými jezdeckými schopnostmi. Měl jsem jenom štěstí, ale chválabohu za to."

Kamera ukázala, že Rosbergova pneumatika se začala "trhat" už několik zatáček předtím, než byla roztrhána na kusy. To nedokázal vysvětlit ani Paddy Lowe, technický ředitel Mercedesu. Za celou svou kariéru v F1 ještě nic takového neviděl.

"Různé kousky videozáznamu ukazují nějaký druh trhání už minutu před katastrofálním selháním," řekl Lowe pro Sky Sports. "Důležitá otázka je, co to způsobilo.

Já to nevím, ještě jsem nikdy nic takového neviděl. Prostě nevíme, musíme čekat. Pneumatika se samozřejmě bude zkoumat a musíme se ujistit, že k selhání nepřispěl náš vůz. Zřejmě to začalo během jízdy vnitřním ramenem, což je pro pneumatiky nejnáročnější část okruhu a tohle je okruh celkově náročný na pneumatiky. Ale nepředbíhejme, příčinu ještě neznáme."

Web motorsport poukazuje na to, že týmy byly po prvním tréninku upozorněny, aby nepřekračovaly limity minimálního počátečního tlaku v pneumatikách, maximálního negativního sklonu, nebyly zaměňovány pravé pneumatiky s levými a to jak vpředu tak i vzadu a aby respektovaly potřeby pneumatik v souvislosti s používáním zahřívacích deček.

Upozornění by mohlo poukazovat na nejistotu Pirelli na základě dat z prvního tréninku, ve kterém se jezdilo pouze se středně-tvrdé směsi. Rosbergovi selhala měkká pneumatika, která měla za sebou 11 kol 7 kilometrů dlouhého okruhu. Kromě toho se nabízí teorie, že Pirelli mělo podezření, že se některé týmy pokusí tyto hranice překročit a získat tak výhodu. Mluvčí Pirelli tvrdí, že upozornění je výsledkem včerejší běžné porady (se zástupci týmů a FIA) a po prvním tréninku nebylo zjištěno nic neobvyklého.