Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Triumf Von Ryanu v závodě, GT Academy vítězem série!

Triumf Von Ryanu v závodě, GT Academy vítězem série!

Napínavé finále vytrvalostní série na Nürburgringu.

Závěrečného podniku pátého ročníku Blancpain Endurance Series se zúčastnilo 55 zájemců, kteří obsadili 22 vozů profesionály, 23 smíšenými posádkami a 10 amatéry.

V kvalifikaci třetí Dolby (č. 173, PRO, AE Motorsport, Nissan) se protáhl úvodní zatáčkou před nejrychlejším vozem sobotního rána pilotovaného Zauggem (č. 63, PRO, Grasser, Lamborghini). Překonal také původně druhého Chiya (č. 23, PRO, GT Academy, Nissan), který ještě podlehl Hauptovi (č. 21, PRO, Black Falcon, Mercedes).

Dopředu se drali z 11., respektive 12. příčky dopředu možní kandidáti na titul Vernay (č. 1, PRO, WRT, Audi) a Bastian (č. 99, PRO, ROWE, Mercedes). Na deváté pozici uzavíral Bastian vláček, který se vytvořil za druhým Zauggem. Za jihoafrickým pilotem došlo k několika více či méně úspěšným pokusům o útok, mj. mezi kolegy z M-Sportu Smithem (č. 7, PRO, Bentley) a Buhkem (č. 31, PRO) anebo pokusu Haupta při útoku na Chiya, který si mezitím vydobyl zpět po startu ztracenou pozici.

Na čele využil situace Dolby (č. 173, PRO, AE Motorsport, Nissan) a navýšil si náskok na více jak deset vteřin. V dalším rozletu zabrzdil britského jezdce po půlhodině bezpečnostní vůz. Ten se na dráze ocitl po neúspěšné snaze odstranit z únikové zóny uvízlý vůz Kondakova (č. 50, AM, AF Corse, Ferrari).

Krátce po novém startu poslal Parenteho (č. 59, PRO, Von Ryan, McLaren) do kačírku při útoku v první zatáčce Bastian (č. 99, PRO, ROWE, Mercedes). Portugalec ztratil kolo, než jej komisaři vyprostili a Němec musel s poškozenou pneumatikou do boxů. Později byl ještě potrestán průjezdem uličkou. Oba účastníci kolize využili návštěvy mechaniků k výměně jezdců.

K další kolizi došlo na cílové rovince, když do protisměru otočil Tincknella (č. 22, PAM, GT Academy, Nissan) Moulin-Traffort (č. 20, PRO, AKKA ASP, Ferrari). Pro oba jezdce závod skončil a Francouzovo počínání začali zkoumat komisaři.

Pouhých 42 minut po startu se nejen kolizemi poškození účastníci odhodlali k prvním, velmi brzkým výměnám. Mezi nimi byl mj., s touto riskantní strategií v Silverstone úspěšný Von Ryan, kdy Bella (č. 58, PRO, McLaren) vystřídal Van Gisbergen.

Když nastal vhodnější čas pro provedení zastávky, na čele se dříve odhodlal k výměně druhý Zaugg (č. 63, PRO, Grasser, Lamborghini), takže Chiyo (č. 23, PRO, GT Academy, Nissan) měl nyní před sebou volnou dráhu. Zastávka se příliš nevydařila vedoucímu nissanu týmu AE Motorsport, neboť Walkinshaw (č. 173, PRO) se vracel až čtvrtý za Reipa (č. 23, PRO, GT Academy, Nissan), Bortolottiho (č. 63, PRO, Grasser, Lamborghini) a Frijnse (č. 1, PRO, WRT, Audi). Britskému jezdci se po chvíli podařilo dojet a překonat Frijnse a zavěsil se za Bortolottiho.

V 49. kole Dusseldorp (č. 99, PRO, ROWE, Mercedes) postrčil v klesání k zatáčce Dunlop bentley Primata (č. 84, PRO, HTP), který tvrdě narazil do svodidel. Na dráze se objevil podruhé bezpečnostní vůz, který odstartoval druhé výměny. Jelikož případná neutralizace závodu prodlužuje maximální časový limit strávený za volantem o pět minut, přišel dříve střídajícím mimořádně vhod.

Zastávky proběhly ve dvou výrazných vlnách, takže v boxech bylo mimořádně rušno. Buncombe (č. 23, PRO, GT Academy, Nissan) se těsně dostal před Kaneovo bentley (č. 7, PRO, M-Sport) a na světě bylo opakování dramatického souboje z Paul Ricardu. Tehdy však zbývalo do konce závodu několik minut, nyní více jak hodina.

Pro posádku M-Sportu tak svitla naděje na možný zisk titulu, byť první příčku okupoval vzdalující se Estre (č. 58, PRO, McLaren, Von Ryan) těžící z riskantní, ale šťastné strategie. Kane se tentokrát neunáhlil a trpělivě zkoušel dobýt druhou příčku. Po několika neúspěšných pokusech se dvacet minut před koncem dostal před nissan v Mercedes aréně. Protože se tak stalo po lehkém kontaktu, byl po chvíli komisaři donucen pustit na druhou příčku Buncomba zpět. Provedl tak na stejném místě.

Dvanáct minut před koncem se v první zatáčce okruhu definitivně propracoval na druhou příčku. Na stíhání rychlého Estreho nebylo pomyšlení, šanci na odebrání dalších cenných bodů Buncombovi skýtal blížící se Vanthoor (č. 1, PRO, WRT, Audi). Ve strhujícím závěru odolal Brit tlaku belgického mladíka a v týmu GT Academy mohly propuknout oslavy titulu naplno.

Rušno bylo i na čele třídy smíšených posádek, když Gardel (č. 14, Emil Frey, Jaguar) uhájil vedení před Sbirrazzuolim (č. 52, AF Corse, Ferrari). Po čtyřech letech trnité cesty vývoje ojedinělého Jaguaru XKR švýcarským týmem, přišla sladká a zasloužená odměna.

Výsledky závodu po ujetí 88 kol.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
PRO
 Van Gisbergen/Bell/Estre   Von Ryan
M650
3:00:18.820
2.
PRO
 Smith/Meyrick/Kane   M-Sport
Bcon
+ 14.183
3.
PRO
 Chiyo/Reip/Buncombe   GT Academy
Ngtr
+ 19.161
4.
PRO
 Vernay/Frijns/Vanthoor   Belgian Audi
Ar8u
+ 19.650
5.
PRO
 Soucek/Soulet/Buhk   M-Sport
Bcon
+ 33.393
6.
PRO
 Zaugg/Venturini/Bortolotti   Grasser
Lhur
+ 37.686
7.
PRO
 Molina/Guilvert/Mies   Sainteloc
Ar8u
+ 38.612
8.
PRO
 Walkinshaw/Plowman/Dolby   AE Motorsp.
Ngtr
+ 45.368
9.
PRO
 Haupt/Al Faisal/Buurman   Black Falcon
Msls
+ 58.884
10.
PRO
 Butcher/Al Harty/Mücke   Oman
Avan
+ 1:03.406
11.
PRO
 Ortelli/Stippler/Richelmi   Belgian Audi
Ar8u
+ 1:09.391
12.
PRO
 Vervisch/Salaquarda/Bonanomi   ISR
Ar8u
+ 1:16.014
13.
PRO
 Palmer/Mul/Babini   Grasser
Lhur
+ 1:27.352
14.
PRO
 Salikhov/Renauer/Siedler   Rinaldi
F458
+ 1:27.636
15.
PRO
 Heyer/Toril/Sylvest   ROWE
Msls
+ 1:28.702
16.
PAM
 Gardel/Frey/Barth   Emil Frey
Jef
+ 1:32.085
17.
PAM
 De Leener/Sbirrazzuoli   AF Corse
F458
+ 1:32.399
18.
PAM
 Broniszewski/Bonacini/Lyons   Kessel
F458
+ 1:40.649
19.
PRO
 Bastian/Dusseldorp/Juncadella   ROWE
Msls
+ 1:44.170*
20.
PAM
 Karachev/Waszek/Dontje   GT Russian
Msls
+ 1:52.225
21.
PRO
 Fraga/Bueno/Jimenez   Team Brazil
Bz4
+ 1:58.200
22.
PAM
 Wilson/Leonard/Meadows   Leonard
Avan
+ 1 kolo
23.
PAM
 Vasilyev/Al Azhari/Asmer   GT Russian
Msls
+ 1 kolo
24.
PAM
 Johnston/Morley/Engel   Black Falcon
Msls
+ 1 kolo
25.
PRO
 Brito/Abreu/Stumpf   Team Brazil
Bz4
+ 1 kolo
26.
PAM
 Vannelet/Santamato/Guibbert   Sp. Garage
F458
+ 1 kolo
27.
PAM
 Koebolt/Bottemanne/Schothorst   Belgian Audi
Ar8u
+ 1 kolo
28.
PAM
 Modell/McCaig/Bryant   Ec. Ecosse
Bz4
+ 1 kolo
29.
PAM
 Ratcliffe/Mowle/Osborne   Triple Eight
Bz4
+ 1 kolo
30.
PRO
 Lee/Thong/Winkelhock   Phoenix
Ar8u
+ 1 kolo
31.
PAM
 Dermont/Hassid/Perera   TDS Racing
Bz4
+ 1 kolo
32.
PAM
 Guedes/Perazzini/Cioci   AF Corse
F458
+ 1 kolo
33.
PAM
 Parrow/Schwager   Black Pearl
F458
+ 1 kolo
34.
PAM
 Cameron/Griffin   AF Corse
F458
+ 1 kolo
35.
AM
 Pons/Barthez   AKKA ASP
F458
+ 1 kolo
36.
AM
 Ojjeh/Grotz   Boutsen
Bz4
+ 1 kolo
37.
AM
 Konstantinou/Häring/Schmickler   Attempto
P997
+ 2 kola
38.
PRO
 Senna/Q.Hobbs/Parente   Von Ryan
M650
+ 2 kola
39.
PAM
 Yoluc/Hankey/Ellis   TF Sport
Avan
+ 2 kola
40.
PAM
 Hamon/Halliday/Martins   Loeb Racing
Ar8u
+ 2 kola
41.
PAM
 Andersen/Jensen   Insight
F458
+ 2 kola
42.
AM
 Earle/Talbot/Zanuttini   Kessel
F458
+ 2 kola
43.
AM
 Loggie/Westwood   Parker
Ar8u
+ 2 kola
44.
PAM
 Machitski/Sardarov/Cocker   Team Russia
Bz4
+ 2 kola
45.
AM
 Ehret/Matschull   Car Collect.
Msls
+ 2 kola
46.
AM
 Ricci/Beaubelique   AKKA ASP
F458
+ 2 kola
47.
AM
 Bordet/Viron/Orgeval   Delahaye
P997
+ 3 kola
48.
PAM
 Lallemant/Rostan/Demoustier   Sainteloc
Ar8u
+ 4 kola
49.
PAM
 Alleman/Schmidt/Wendlinger   Car Collect.
Msls
+ 20 kol
50.
AM
 Moiseev/Kondakov/Ragazzi   AF Corse
F458
+ 21 kol
51.
PAM
 Hedman/Kemenater/Julian   DragonSpeed
F458
+ 25 kol
52.
AM
 Kelders/Hirschi/Blanchemain   CM Racing
Bz4
+ 29 kol
53.
PRO
 Abril/Primat/Parisy   HTP
Bcon
+ 39 kol
54.
PAM
 Tincknell/Sanchez/Paletou   GT Academy
Ngtr
+ 69 kol
55.
PRO
 Vautier/M.Traffort/Pier Guidi   AKKA ASP
F458
+ 70 kol

* čas po přičtení půlminutové penalizace za způsobení kolize

Vysvětlivky zkratek použitých v tabulkách

Vozy: Audi R8 LMS ultra (Ar8u), BMW Z4 GT3 (Bz4), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Lamborghini Huracán (Lhur), Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Msls), McLaren 650S GT3 (M650), Nissan GT-R Nismo GT3 (Ngtr), Porsche 997 GT3R (P997)

Šestý ročník vytrvalostních závodů, jenž je součástí Blancpain GT Series, začíná podnikem v Monze 23. dubna 2016. Zájem účastníků již v této době slibuje opět plný rošt. Kalendář celého seriálu a další novinky představené pořadateli SRO naleznete (Zde).

Doplňující odkazy

Blancpain Endurance Series (Zde)

Profily šampionátu s odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.