Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Mozaika z podhradí

Mozaika z podhradí

Reportáž z podniku Blancpain Endurance na Nürburgringu.

Závod na Nürburgringu si odbyl premiéru ve vytrvalostní série v loňském roce. Letos mu poprvé dodal vyšší punc přídomek obnovené tradice tisíc kilometrového závodu pořádaném s přestávkami v letech 1953-2004 jak na legendární Severní smyčce, tak na GP okruhu. Na účastníky by tak čekalo při délce dráhy 5,137 kilometru alespoň 195 kol. Tato meta je však nad možnostmi vozů GT3, proto byl zároveň časový limit šesti hodin.

Nejen s průběhem tohoto závodu se můžete seznámit slovem i obrazem v následujícím článku.


  Sobotní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Filip Salaquarda zkušenosti z této vytrvalostní série již má, letos se zde objevil poprvé. Stal se součástí posádky týmu AF Corse, kdy jeho kolegy byli kanadský amatér Andrew Danyliw a italský závodník Matteo Beretta. V kvalifikaci byl nejrychlejší z posádky a docílil 13. času ve třídě, celkově skončil na 31. místě.


  Sobotní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Nejrychlejším pilotem ve večerní kvalifikaci byl mezi amatéry Francouz Jerome Policand z týmu Sofrev ASP….


  Sobotní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

….ruský pilot Kiril Ladygin ze stáje SMP Racing ovládl třídu smíšených posádek….


  Sobotní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

….a Maximilian Götz z týmu HTP Motorsport se před domácím publikem blýskl nejrychlejším časem ve třídě profesionálů a zároveň celkově.


  Sobotní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Trojice nejrychlejších po tiskové konferenci. Zleva Ladygin, Götz a Policand.


  Sobotní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Al Harty kvalifikoval bratislavské porsche na celkové 42. místo, šesté ve třídě amatérů.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Vlastnímu závodu předcházela kromě klání doprovodných sérií také projížďka majitelů italských sportovních vozů s býkem ve znaku po okruhu. Kolona se pohybovala v obklíčení dvou bezpečnostních vozidel. K vidění byly kromě plejády modelu Gallardo, Murciélago i starší kousky jako zde na snímku Diablo…


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

…nejstarším modelem byla Jalpa z osmdesátých let minulého století…


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

…nejnovějším počinem pak Aventador.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Po výjezdu z boxů se projevil ďábel v italském voze. Tentokráte došlo pouze k menšímu zdržení, ke konci přehlídky jeden z řidičů žlutého Gallarda zkoumal kačírek ve stejné zatáčce. Dokázal se přebrodit až k bariéře….


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Po dráze se samostatně pohybovaly i vozy jiných značek. Že by další řidič v nesnázích? Kdepak, pilot měl Nissan GT-R pod kontrolou navzdory jízdě na hraně, přičemž umocňoval zážitek spolujezdců….


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

….v boxech se z něj vyklubal pilot týmu GT Academy Peter Pyzera.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Filip Salaquarda nejprve trénoval v garáži se svými kolegy výměny. Před startem věřil v dosažení dobrého výsledku. Bohužel velmi brzy po startu zjistil, že nemá cenu oblékat overal, protože Danyliw se vrátil z úvodního kola s poškozeným vozidlem.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

V pošmourném dopoledni se přítomnost hostesky s deštníkem mohla hodit. Okolí okruhu zahaloval mlžný opar, z něhož se na zem snášely drobné kapičky. Obloha se začala rozjasňovat více jak hodinu po startu, zároveň se snižovala 30% šance na možný déšť.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Detailní snímek zobrazovacího zařízení Lumirank německé společnosti LPS Technologies. Poprvé se objevil loni na podzim v podniku City Challenge v Baku, premiéru v šampionátech si odbyl ve čtvrtém podniku Blancpain Endurance Series ve Spa. K zobrazení umístění vozidla ve třídě s napojením na časomíru je použito 210 výkonných LED, které váží pouze 240 gramů. Rozměry zařízení jsou 256 x 192 milimetrů, samotná čísla měří 180 mm na výšku. Tloušťka systému umístěného na čelním skle je pouze 3,5 milimetru. Různé barvy diod mohou pomoci rozlišovat několik kategorií. V plánech firmy je rozšíření do dalších motoristických sérií.

Menší drama se odehrálo již ve formovacím kole, kdy problém s motorem u Dermontova porsche (č. 34, PAM, PRO GT) vyústil až v požár zadní části. Oheň viditelněji propuknul při průjezdu rychlým obloukem Advan a francouzský pilot s ním absolvoval ještě první kolo, než zamířil k mechanikům.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Start a průjezd prvními zatáčkami proběhl dle scénáře typického pro vytrvalostní závody, kdy se celé pole dokázalo proplést úvodní technickou částí. Od prvních okamžiků si Götz (č. 84, PRO, HTP) na čele budoval náskok před svými pronásledovateli.

V nájezdu do první zatáčky se propadl o čtyři místa z třetí pozice vybojované v kvalifikaci Kiril Ladygin (č. 71, PAM, SMP, Ferrari). Ještě hůře dopadl Buurman, jehož zaváhání jej stálo hned dvanáct pozic při startu z šesté příčky.

Zkázou pro vozy se vzpínajícím se koníku ve znaku se stala rovinka za Mercedes arénou, když se v záběrech kamer vynořily z roje gétéček dva vozy ferrari a nekontrolovaně zamířily do bariér. Persiani (č. 73, PAM, SMP) z vozu vystoupil ihned, Balthazard (č. 10, GTR, Sofrev) se chvíli pokoušel jet, do boxů dorazil až s odtahovou službou. Na kolizi doplatily další dva italské vozy, které se dokázaly s pomocí Danyliwa (č. 59, PAM, AF Corse) a Andersena (č. 17, PAM, Insight) dostat k mechanikům.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Střípky z prvního kola. Ferrari týmu Sofrev utrpělo především v přední části vozu…


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

…velmi podobně vypadala příď vozu ruské stáje, nemálo šrámů schytala záď a křídlo….


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

….mechanici italské stáje vůz pouze odstrojili, protože poškození nejen zobrazené zadní části by zabralo nemálo času i v tak dlouhém závodě.…


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

….pouze Dánové pokračovali v jízdě a k zastávce se odhodlali dokonce až po ujetí kola navíc. Po 48 minutách práce do kokpitu rovnou nahradil Andersena Jensen.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Díky situaci po startu se vůz slovenské stáje pohyboval na druhém místě ve třídě, celkově byl 31.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Gosselina (GTR, Chab) čekala jízda se zničenou pneumatikou takřka přes celý okruh. Následná oprava havárií poničeného vozu si vyžádala 77 minut strávených v boxech.

Několik kol se snažil Zampieri (č. 44, PRO, Kessel, Ferrari) překonat Winkelhocka (č. 16, PRO, Phoenix, Audi), který hájil 13. příčku. Nakonec byl úspěšný nejen italský pilot, ale vzápětí i Palttala (č. 4, PRO, Marc VDS, BMW).

Již po půlhodině se v boxech objevil Colombo (č. 26, PRO, Vita4One, BMW). Jednalo se však o plánovanou zastávku.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Roj gétéček po průjezdu Mercedes arénou míří k zatáčce Ford, v níž se dráha vine do mlhou zahaleného údolí. Snížená viditelnost s občasným drobným mrholením poznamenaly první hodinu.

Zpočátku rychlý Buncombe (č. 32, PAM, GT Academy, Nissan) se ocitl pod tlakem desátého Dumbrecka (č. 23, PRO, JRM, Nissan), který si po čase chtěl vydobýt v úvodních fázích ztracenou pozici. Německý pilot byl úspěšný v nájezdu do první zatáčky.

K osudovému souboji došlo mezi Zampierim (č. 44, PRO, Kessel, Ferrari) a Parentem (č. 7, PRO, Hexis, McLaren). Pilot švýcarské stáje se pokoušel Portugalce předjet vnitřkem první zatáčky, ten jej vyhnal do únikové zóny lemující její výjezd. Díky jejímu asfaltovému povrchu Ital pokračoval s menší ztrátou se stíháním.

Spolu se svým rivalem byl ve 20. kole ve stejném místě úspěšnější, když se jim při nepatrně širším výjezdu podařilo zdolat slábnoucího Buncomba (č. 32, PAM, GT Academy, Nissan). Zampieri vzápětí znovu zaútočil na Parenteho, ale na výjezdu ze zatáčky v Mercedes aréně jej otočil. Výsledkem kolize byl pokles Parenteho na 16. místo a penalizace pro Itala s propadem z desáté na 26. příčku.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Naděje na slibný výsledek skončily již během první hodiny účinkování bratislavského porsche. Al Harty musel s poškozeným zavěšením odstoupit v úvodu 28. kola.

Se žlutou fází si nedělali mnoho starostí Ortelli (č. 1, PRO, WRT, Audi) a Zampieri (č. 44, PRO, Kessel, Ferrari), takže se komisaři rozhodli způsob jejich jízdy dotčenou částí potrestat průjezdem boxy. Na německém okruhu znamenalo pouze projetí úseku boxů se sníženou rychlostí ztrátu necelých 28 vteřin.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Winkelhock (PRO, Phoenix) nalepený na zádi Beauebeliquova ferrari (č. 20, GTR, Sofrev).


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Dermont zaměstnal mechaniky na bezmála 48 minut. K opravě si bylo nutné vypomoci lepicí páskou, stopy po požáru v úvodním kole na voze nejsou patrné.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Premiéra společností a týmem Emil Frey důkladně přepracovaného Jaguaru XKR (č. 80, PRO) se příliš nevydařila. Vůz zaostával rychlostně, navíc v závodě odstoupil již po necelé hodině a půl jízdy.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Většinu závodu viděli i zkušení soupeři tuto část nedostižného vozu stáje HTP (č. 84, PRO).


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Takto dopadly šance dvojice Hommerson a Machiels na obhajobu a prodloužení dvoudílné série titulů ve třídě smíšených posádek. Babini (č. 50, PAM, AF Corse) při jízdě na sedmém místě v kategorii kolidoval na výjezdu ze zatáčky Warsteiner s Dumbreckem (č. 23, PRO, JRM, Nissan). Lehký kontakt vozů ve vysoké rychlosti poslal na vnější straně jedoucího Itala do blízkých svodidel. Dumbreck dostal hodiny, z kolize vyvázl bez větších šrámů.

Přestože po havárii Babiniho bylo v blízkosti oblouku Advan velké množství trosek, otálelo vedení závodu s vysláním bezpečnostního vozu. Ten se na dráze objevil až po sedmi minutách, čímž zaskočil Franchiho (č. 26, PRO, Vita4One, BMW), který v tu chvíli předjel Schneidera (č. 84, PRO, HTP, Mercedes) při nájezdu na cílovou rovinku.

Závod pokračoval po 17 minutovém účinkování lamborghini s majáky na střeše, čehož využilo několik vozů k vykonání jedné z minimálního počtu čtyř povinných zastávek. Odpočatý Ludwig (č. 19, PRO, Black Falcon, Mercedes) v nájezdu do první zatáčky zdolal Franchiho (č. 26, PRO, Vita4One, BMW).


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Nový start se nevydařil celkově patnáctému Carrollovi (PRO, Gulf), který při průjezdu první zatáčkou přišel o kolo….


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

….jízda britského pilota skončila v druhé zatáčce, kde mu pomohl z okruhu vůz pořadatelů.

Lepší formu Audi po úpravě vyvážení výkonnosti naznačil Rast (č. 13, PRO, WRT), který se protáhl na třetí místo okolo Parisyho (č. 11, PRO, ART GP, McLaren) po vnější straně při průjezdu Mercedes arénou. O chvíli později zdolal i druhého Skryabina (č. 90, PRO, Esta, Ferrari).


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Mechanici odstraňují kvítí sesbírané Reipem (č. 35, PAM, GT Academy, Nissan) po průjezdu mimo dráhu za zatáčkou Advan. Jednalo se o následek kontaktu s Rigonem (č. 44, PRO, Kessel, Ferrari), který stál posádku asi dvě minuty ztráty. Belgičanova kolize ještě více prohloubila potácení posádky v druhé polovině pole smíšených posádek, čímž se rozplývaly zbývající Ordonezovy šance na titul.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Také u vozu švýcarské stáje došlo k poškození vozu po kontaktu a smýkání po trávě. Poprvé strávili Švýcaři v boxech šest a půl minuty, tento záběr pochází z druhé zastávky následující po ujetí pouhého kola. Tentokráte strávil Zampieri v úseku s omezenou rychlostí celkem dvě a půl minuty.

Parisy zdolal pomalejšího Skryabina (č. 90, PRO, Esta, Ferrari) až v Mercedes aréně. Útok v první zatáčce francouzskému jezdci ztížil široký výjezd.

Mayr-Melnhof (č. 2, PRO, WRT) málem ponechal své audi opuštěné v kačírku u poslední zatáčky, kam mu pomohl Soulet (č. 75, PRO, ProSpeed, Porsche).

Slibné třetí místo ve třídě ještě uhájil Badey (č. 25. PAM, TDS, BMW) po průjezdu kačírkem u šikany NGK. O chvíli později, po kontaktu s Dusseldorpem (č. 7, PRO, Hexis, McLaren), nezvládl průjezd oblouku před zatáčkou Warsteiner a navzdory asfaltové únikové zóně nedokázal vůz dostatečně zbrzdit před nárazem do svodidel. Také Holanďan ukončil své působení v závodě, ale až po návštěvě mechaniků se zjištěním poškozeného zavěšení.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Doplňování paliva.

Dopředu zvolna probíjející se posádka vozu č. 3 měla namále po smykání Leinderse v zatáčkách pojmenovaných po Michaelu Schumacherovi.

I když druhý vůz týmu Marc VDS byl ze hry o slušné umístění v klasifikaci jezdců, jeho dobrá pozice v závodě se Belgičanům hodilo jako pojistka v soutěži týmů. V týmu zároveň použili odlišnou strategii s úseky minimálně o čtyři kola delšími než u vozu č. 3. Catsburg se po vyvinutí tlaku na Skryabina (č. 90, PRO, Esta, Ferrari) blýsknul souběžnou jízdou s Rusem po rovince, aby jej v nájezdu do úvodní zatáčky Yokohama předjel.

Aby nebylo odpadlíků málo, došlo ke střetu Goudyho v mclarenu týmu ART GP (č. 12, PAM) s mercedesem rodiny Jonesových (č. 22, PAM, Preci Spark). Morgan Jones zdemoloval levý bok mclarenu , mj. v místě chladičů. Oba vozy se sice dostaly ke svým mechanikům, jednalo se však o jejich poslední akci v závodě.

Po pouhých osmi minutách pobytu na dráze se do boxů musel vrátit Westbrook. V garáži v péči svých mechaniků strávil spolu s jízdou v boxech celkem dvanáct minut.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Po dvou hodinách závodu byla již Schumacherova esíčka zanesena mimo stopu vyvezeným kačírkem. Čistá dráha v šikaně NGK vydržela asi o hodinu déle.

Zpestřením závodu se stal déletrvající souboj Soucka (č. 11, PRO, ART GP, McLaren) s Martinem (č. 3, PRO, Marc VDS, BMW) o čtvrtou příčku.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Vůz portugalského pilota Filipe Barreirose (č. 51, GTR, AF Corse) po chybě za zatáčkou Wartseiner.

Chyb se nevyvarovali nejen amatérští piloti, ale svůj den neměli tentokráte ani profesionálové v Kessel Racingu. Zampieri (č. 44, Ferrari) se nejprve ocitl mimo dráhu za šikanou NGK, o chvíli později nedobrzdil po kontaktu s porsche a do zatáčky Ford se pustil krkolomně přes nedaleký kačírek.

O další zpestření se znovu postaral Catsburg (č. 4, PRO, Marc VDS, BMW), který se utkal v souboji se Stipplerem (č. 13, PRO, WRT, Audi). Německého jezdce na druhém místě však neudolal, na stříbrnou příčku se posunul až po návštěvě Stipplera u mechaniků.

Chvíli před Stipplerem trávil čas v garáži zručných belgických mechaniků Sandström (č. 1, PRO), kterého mezitím vystřídal Ortelli. Opravou motoru strávili takřka šest minut.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Poškození, které utrpěl Blanchemain (č. 20, GTR, Sofrev) v první zatáčce po nezdařeném útoku Pyzery (č. 35, PAM, GT Academy, Nissan). Naštěstí odpadnutí z druhého místa ve třídě příliš nemrzelo, protože si Francouz se svými kolegy Beaubeliquem a Goueslardem zajistili titul mezi amatéry již v předchozím podniku.


  Závod 1000 kilometrů na Nurburgringu

Německý jezdec zaměstnal takřka na půl hodiny mechaniky nasazením upadlé kapoty motoru a provizorní opravou rozbitého světla.

Potíže přidělal mechanikům britské stáje navíc Mardenborough, který po problémech s brzdami nejprve vyjel v zatáčce Dunlop, posléze v úvodní zatáčce dokonce narazil do bariéry. Po vyproštění se vydal do boxů, kde strávil devět minut, včetně výměny brzdových dílů. Ztráta navíc připravila o titul ve třídě smíšených posádek Buncomba (č. 32, PAM, GT Academy, Nissan). Naštěstí pro britský tým díky velkým ztrátám v této třídě převzal žezlo trápící se Ordonez (č. 35, PAM, GT Academy, Nissan), který měl na svého kolegu v klasifikaci z předchozích podniků 11 bodů k dobru.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

S přibývajícím časem i přes snahu komisařů zůstávalo v okolí dráhy množství trosek. Zde jede vůz týmu PRO GT okolo svého dílu.

Doslova koncert při výměně kotoučů a destiček předvedli mechanici týmu WRT u Stipplerova vozu (č. 13, PRO, WRT, Audi). Po dotankování a výměně pneumatik byl vůz znovu vyzvednut a během dvanácti vteřin odtlačen do garáže. Pouhých čtrnáct vteřin trvalo odstranění starých dílů, montáž nových kotoučů a destiček trvala 35 vteřin. Za sedm vteřin byl Němec s vozem ve stání před boxy a mířil znovu na dráhu. Celkem strávil v uličce dvě minuty a devatenáct vteřin, sedmdesát sekund připadlo na brzdy! Bohužel ani úsilí mechaniků týmu WRT nebylo nic platné, protože krátce po předání Rastovi vůz skončil své účinkování v závodě nadobro.

Právě zdánlivě nečekané výměny brzdových dílů začaly promlouvat do závodu. Ačkoli během den trvajícího závodu ve Spa zpravidla stačily dvě sady, nyní docházelo k výměnám již po necelých pěti hodinách. Důvodem byl menší čas na snížení teploty na technicky náročnějším okruhu. Další ukázky výměn brzdových dílů většinou ukazovaly na nepřipravenost a velké rezervy v porovnání s týmem WRT.

K výměně raději přistoupili i druhého vozu rivalové z týmu Marc VDS. Catsburg strávil pouze výměnou brzd necelé dvě minuty, v boxové uličce celkem tři minuty a dvacet vteřin. Zdánlivě rychlejší s výměnou byli pouze mechanici se zlatými českými ručičkami u stáje HTP (tým sídlí v Německu, o servis se starají mechanici od Charouze), ale zde došlo pouze k výměně destiček, kotouče zůstaly původní. Přesto vůz opouštěl boxy po necelých třech minutách.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Pokud jste během závodu měli pochybnosti o tom co se skrývá po zvěčněnou zkratkou na voze týmu ProSpeed, nyní máte šanci přečíst si vše v detailu.

Necelou hodinu před koncem se odehrával dramatický souboj o titul. Na posledním úseku usedl za volant bmw s číslem 3 rychlý Martin (PRO, Marc VDS), který získal čas na dlouhodobě vedoucí posádku týmu HTP. O chvíli později vyrazil s novými destičkami a třívteřinovou ztrátou na dráhu Buhk (č. 84, PRO). Za této situace by titul mezi jezdci v nejprestižnější kategorii připadl Belgičanům. Na německého mladíka čekal nelehký úkol dostat se před zkušeného jezdce, v případě odpadnutí v důsledku obou vozů po kolizi měl sice náskok, ale….


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Buhk v závěsu za Martinem. Za povšimnutí stojí pořadí dle Lumiranku, které bylo několik kol za sebou shodné. Zajímavý systém potřebuje ještě odstranit dětské nemoci nové technologie.

Aby byl souboj ještě zajímavější, byl do něj zapleten i o kolo zpět jedoucí Haase (č. 6, PRO, Phoenix, Audi), který se snažil zdržet oba jezdce. Chtěl tím docílit výhody pro dočasně vedoucího týmového kolegu Winkelhocka (č. 16, PRO), kterého však ještě čekala poslední zastávka. Rozhodně se mu podařilo rozčílit Leinderse z týmu Marc VDS, který se podílí nejen na řízení jednoho z vozů, ale také belgické stáje.

V nervy drásajícím souboji se Buhk nejprve pokoušel předjet Martina na konci cílové rovinky s využitím závětří za bmw. V zatáčce sice byl první, ale po širším výjezdu se Martin posunul zpět do čela. Později Belgičan zaujímal obrannou pozici, aby podobné manévry německého jezdce nepřipustil. Buhk se po čtvrthodiny trvající snaze nakonec dostal dopředu, když si nenechal poodjet Martina na výjezdu ze zatáčky Warsteiner, za obloukem Advan se vynořil ze závětří Belgičanova bmw a zdolal jej útokem před šikanou NGK.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Takto poničil Thirion (č. 53, GTR, Sport Garage) necelou hodinu před koncem záď svého ferrari. Po necelých šesti minutách strávených v boxech se vrátil na dráhu a dokončil závod.

Nešťastně dopadl závod pro takřka domácí stáj Phoenix (sídlí v tři kilometry vzdálené obci Meuspath), když Ide opustil celkově páté místo a zajel do boxů (č. 16, PRO, Audi). Chvíli před německým audi se u mechaniků objevil i nissan týmu GT Academy, Reipa vystřídal Pyzera za volantem a vůz se po chvíli vrátil na dráhu.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Tohle zřejmě nebyl hlavní důvod, proč Ide zajel k mechanikům…

Přestože na dráze probíhala dramata do samotného konce, mj. potíže Kruglika (č. 123, PAM) s ukrajinským ferrari nebo penalizace Zlobina (č. 72, PRO, SMP, Ferrari) za vysokou rychlost, na čele se mohl Buhk radovat po ujetí 178 kol nejen z vítězství v závodě, ale také z titulu mezi jezdci.

Výsledky závodu naleznete na tomto odkazu: Zde.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Druhé místo v Gentleman Trophy vybojoval Karim Ojjeh a Marlene Broggi.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Něžné pohlaví mělo zastoupení na stupních vítězů i ve třídě smíšených sestav. Italka Michaela Cerutti sdílela vůz se Stefanem Comandinim.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Na nejvyšším stupínku mezi profesionály stanula posádka Schneider, Buhk a Götz.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Největší potlesk sklidilo trio na druhém místě ve složení Buurman, Leinders, Martin.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Nejlepší posádky z profesionální třídy kontrolují, zda jsou vyvěšeny vlajky. Při stahování praporů po vyhlášení výsledků v amatérské třídě došlo k zachycení vlajek na blízkém panelu, takže vyhlášení smíšených posádek proběhlo bez jejich vyvěšení. Mezitím se pořadatelům podařilo problém odstranit, takže se pobavení profesionálové dočkali vyvěšení praporů dle národností týmů.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Společné vyhlášení nejlepších posádek i týmů v celkovém hodnocení.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

S průběhem zřejmě nebyli spokojeni u britské stáje GT Academy. Jeden z vedoucích Bob Neville a již úřadující šampion kategorie smíšených sestav Lucas Ordonez a jejich sólo.


  Nedělní program pátého podniku Blancpain Endurance Series na Nurburgringu

Šampión Ordonez na ramenou svých kolegů. Zleva Reip, Buncombe, Pyzera, Mardenborough a Shulzitskiy