Verstappen nechápe, proč měl pustit Sainze vpřed
Proč ho o to tým požádal?
Max Verstappen dnes získal čtyři body za osmé místo a Carlos Sainz k nim přidal další dva. Po šachovnicové vlajce však namísto spokojenosti zavládlo v Toro Rosso napětí. Dvojice nováčků se po druhém výjezdu safety caru přebíjela z nebodovaných míst a skončila až za zadním křídlem Sergia Péreze. Verstappen po neúspěšné snaze zaútočit dostal příkaz stáhnout se a nechat se předjet Carlosem Sainzem, v týmovém rádiu však zaznělo rezolutní ne. 17letý Holanďan ani po závodě nechápal, co to mělo znamenat.
"Celou dobu jsem byl rychlý, doháněl jsem kluky přede mnou, takže nebyl důvod uhýbat. Kdybychom byli v opačných pozicích, dopadlo by to stejně," řekl Verstappen.
Situaci objasnil až šéf Toro Rosso v rozhovoru pro Sky. Sainz v sobotu nepostoupením do poslední části kvalifikace ušetřil jednu sadu super-měkkých pneumatik, zatímco Verstappen musel dnes na poslední stint vzít již použité. 21letý Španěl tedy měl být rychlejší a také mít větší šanci na úspěšný předjížděcí manévr na Péreze.
"Carlos měl nové pneumatiky, tak jsme si mysleli, že by si raději měli vyměnit pozice," vysvětlil Franz Tost. "Ale Carlos pak nebyl dostatečně rychlý, zůstal příliš daleko vzadu a Max jednal správně. Viděl, že Carlos se k němu nepřibližuje a nemá šanci dotáhnout se na Péreze. Carlos byl po celou dobu minimálně tři až pět desetin pozadu, k žádosti o výměnu pozic by potřeboval být blíž."
Carlos Sainz dodává, že v případě neúspěchu útoku na Péreze by půjčenou pozici samozřejmě v posledním kole vrátil, stejně jako Daniel Ricciardo Danielu Kvjatovi v letošním Monaku.
"Udělal bych to. Jsem čestný člověk, viděl jsem, co Red Bull udělal v Monaku a myslím si, že to je nejlepší postup. Měli bychom hrát týmově a nechat kolegu na novějších pneumatikách, ať se alespoň pokusí zaútočit. Pokud by se mi to nepodařilo, vrátil bych osmou pozici Maxovi a dojel devátý, žádný problém. Chtěl jsem to alespoň zkusit, ale odmítl mi dát šanci."