Button: Pneumatiky jsou nyní jako balóny
Jezdce znepokojuje přehřívání.
Podle Jensona Buttona a dalších jezdců nás zítra čeká závod v chlazení pneumatik.
Po Velké ceně Belgie dostalo Pirelli v zájmu bezpečnosti právo určovat minimální tlak v pneumatikách a v Suzuce bylo hodně jezdců nepříjemně překvapeno. Stanovené minimum je mnohem vyšší, než by týmům a jezdcům vyhovovalo a příliš tvrdé pneumatiky se rychle přehřívají. Někteří piloti tvrdí, že problém se dnes dostavoval už po jediném rychlém kole. Včera se problém neukázal, protože se jezdilo na mokré trati.
"Všichni s tím budou mít problémy. Při tak vysokém tlaku se pneumatiky přehřívají již po jednom kole," řekl Jenson Button. "Pneumatiky jsou jako balóny, všichni s tím budou mít problém a my nebudeme výjimkou."
Romain Grosjean souhlasí: "Bude to problém, protože tentokrát se zašlo do extrému. Všichni to budeme mít těžké. Někdo více, jiný méně. My bychom normálně jezdili s mnohem menším tlakem."
Také Pastor Maldonado patří k těm, kteří měli problém už po prvním kole: "Nyní je už pozdě, Pirelli rozhodlo už před víkendem, takže nás čeká velmi složitý závod. Rozumím, že se takto rozhodli kvůli bezpečnosti, ale pneumatiky teď nejsou moc dobré."
Co je pro jednoho nevýhodou, může být pro jiného výhodou. Daniel Ricciardo je přesvědčen, že on a RB11 dokáží s přehříváním bojovat lépe než ostatní.
"Zítra bude pro každého hlavní výzvou udržet teplotu pneumatik. Nejde o opotřebení, ale opravdu o udržení optimální teploty," řekl Ricciardo. "Nebude to jednoduché, hlavně tu, kde jedna zatáčka střídá druhou. Mám ale pocit, že já jsem na tom byl v dlouhých jízdách celkem dobře a snad na tom budu s pneumatikami lépe než ostatní."
18 japonských zatáček nalezneme i ve vysvětlení Paula Hemberyho, sportovního ředitele Pirelli. Pneumatiky jsou v Suzuce extrémně namáhány, proto tam italský výrobce poslal své nejtvrdší směsi a trvá na vysokém tlaku zabraňujícímu deformaci.