Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wolff: Odchod Red Bullu nebude konec F1

Wolff: Odchod Red Bullu nebude konec F1

Už jsme přežili i horší věci.

Šéf Mercedesu je přesvědčen, že Formule 1 je dost silná, aby přežila i bez Red Bullu a Toro Rosso.

Budoucnost obou týmů je nejistá, protože Red Bull Racing odmítá podepsat cokoliv kromě smlouvy na dodávku nejnovějších motorů Ferrari nebo Mercedesu. Toro Rosso možná nebude tak náročné, ale musí čekat na svého většího sourozence a čas neustále běží.

Všichni v padoku se shodují v tom, že ztráta vší podpory společnosti Red Bull a možná i čtyř vozů na startech velkých cen by Formuli 1 ublížilo. Toto Wolff k tomu ale dodává, že by to nebyla smrtící rána.

"Red Bull je velmi populární značka. Je důležitý pro F1 a doufám, že to nakonec zvládnou. Doufám, že se jim podaří najít dodavatele motorů," řekl šéf Mercedesu. "Jednání pokračují, ale bez nás. Takže teď pouze čekáme, jak to dopadne.

Ztratit Red Bull a Toro Rosso by pro F1 určitě nebylo dobré, za současných okolností je důležité udržet všechny týmy, ale ty beztak přicházejí a zase odcházejí. Neříkám, že Red Bull je obyčejný tým jako kterýkoliv jiný. Je to velká značka, ale před pár lety jsme během 18 měsíců přišli o Toyotu, Hondu i BMW, tři skvělé konstruktéry, a F1 to přežila. Takže teď se je třeba pokoušet udržet je ve sportu, ale pokud se to nakonec nepodaří, tak podle mě to nebude začátek konce F1."

Red Bull se rozhodl rozvázat svou smlouvu s Renaultem, protože si je jistý, že minimálně příští dva roky by byl pro jeho vozy výrazným handicapem. Do roku 2013 se v F1 závodilo s motory V8 s přibližně vyrovnaným výkonem a Red Bull si sám vyvíjel KERS. Od roku 2014 se přešlo na složité hybridní pohonné jednotky a opět se otevřel vývoj, i když omezený žetony. Mercedes má od začátku jasnou převahu a pouze Ferrari se mu dokázalo pomalu přiblížit. Odchod Red Bullu by byl důsledkem velkých rozdílů ve výkonu pohonných jednotek, za to ale Mercedes nemůže.

"V historii F1 již byly doby, kdy závody vládl jeden úspěšný výrobce a taky roky, když jich bylo mnohem víc," upozorňuje Wolff. "Vlastně Renault počínaje rokem 2010 vyhrál 4 šampionáty v řadě a pár let předtím se to dělo to samé. Momentálně mají Ferrari a Mercedes konkurenceschopné motory na téměř stejné úrovni, ale Renault má mnoho schopných lidí a obrovské množství zkušeností. Myslím, že s dostatkem času a potřebnými zdroji budou schopni udělat konkurenceschopný motor.

Honda je skvělá automobilka s globální působností, špička mezi hybridy a vůbec nepochybuji, že bude silná. Ale jednu věc si v F1 za peníze nekoupíte - čas. Musíte správně nastavit své očekávání a stanovit správné cíle. Ale dejte Renaultu a Hondě dva roky a budou konkurenceschopní.