Překvapivý výsledek vyšetřování Sainzovy nehody
Tecpro bariéra v Rusku neselhala, odrazila se od svodidel.
Vyšetřování děsivě vypadající nehody Carlose Sainze v třetím tréninku před Velkou cenou Ruska trvalo několik dní a včera FIA oznámila překvapivý výsledek. Tecpro bariéra odvedla svou práci, až potom nadskočila a přikryla již výrazně zpomalený monopost.
Po nehodě se předpokládalo, že Sainzův vůz se kvůli nízkému nosu nových vozů F1 vnořil pod bariéru a pokračoval v cestě do svodidel. FIA připouští, že není dobré, aby bariéra ležící na voze neumožnila rychlé podání první pomoci, ale ta nebyla potřebná právě díky nárazu do moderní bariéry.
Ředitel bezpečnosti FIA prozradil, že Sainzův vůz vrazil do bariéry rychlostí 153 km/h a jezdec byl vystaven přetížení 40 G. Vůz zpomalil ze 153 km/h na nulu na čtyřech metrech.
"Bylo to dost extrémní zastavení a to, že bariéra a vůz jezdce ochránily před vážným zraněním, považujeme za fantastický výsledek," řekl Laurent Mekies.
"Z analýzy videozáznamu jsme se dozvěděli, že bariéra se zvedla 0.167 až 0.2 sekundy po kontaktu s vozem, tedy až v poslední fázi nárazu, když už byl vůz zastaven. Stalo se to, až když se bariéra odrazila od svodidla. To je věc, kterou jednoznačně musíme vyřešit, protože tak vzniká překážka pro záchranný tým.
Není to ale tak, že by se vůz vnořil pod bariéru. Kdyby se to stalo, následky by byly jiné než v této situaci. Samozřejmě, takový výsledek vyšetřování jsme nečekali a ocitáme se před novou výzvou. Potřebujeme se vyhnout fázi, v níž se bariéra odrazí od svodidel."
Carlos Sainz se po nehodě podrobil všemožným vyšetřením v blízké nemocnici a zmeškal kvalifikaci, lékaři však nezjistili žádné vážné poranění a jezdci bylo umožněno zúčastnit se závodu. Bohužel, musel odstoupit z bodované pozice kvůli selhání brzd.